Miksi naisilla kestää vessassa käynti niin kauan?
Olen toistuvasti ihmetellyt, mitä naiset oikein touhuavat julkisissa vessoissa. Varsinkin baareissa toimitus tuntuu kestävän helposti yli 5 minuuttia, mutta ongelmaa kyllä esiintyy ihan päiväsaikaankin kauppakeskuksissa, ravintoloissa, lentokentillä jne. Itse väittäisin suoriutuvani pienemmästä tarpeesta alle minuuttiin ja isommastakin nyt varmaan viimeistään kolmessa minuutissa. Ja joo, ex-mieheni kellotti asiaa jopa joskus kun kuvitteli minun vauhkoavan turhasta ja olevan ihan yhtä hidas vessassakävijä kuin muutkin...
Mahdollinen ajan pitkittäjä on kai esim. vessapaperilla reunuksen vuoraaminen tai kuukautiset, jolloin kaikenlaiseen asenteluun saattaa mennä pari hetkeä. Mitä muuta siellä tapahtuu perusoperaation "housut kinttuihin, toimitus, pyyhkiminen, housut ylös" lisäksi? Hä?
Kommentit (54)
Mä en kans tajua mitä siellä kopissa tuhrataan. Ite menen vessaan, housut alas, kusasen ja pyyhin. Housut ylös ja vessan veto. Ulos kopista käsipesulle. Jotkut teinipissikset ainakin hölisee kännykkään ja meikkaa ja varmaan käy netissäkin. Kaikilla se tuntuu aina ikäluokasta riippumatta. Jotkut vanhukset nyt ymmärtää.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 22:39"]
Joo ja kertokaa mulle miks miesten vessan jono menee paljon nopeemmin ??? Haluan tietää???
[/quote]
Miesten vessoissa on pisuaareja koppien lisäksi. Nopeuttaa prosessia.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 22:42"]
No entäs sitten tämä. Vessa vedetään ja silti kuluu paljon aikaa ennen kuin tullaan ulos sieltä kopista?
[/quote]
Jotkut vetää vessan peittääkseen mahdolliset virtsaamis- ja ulostamisäänet. Eli siinä vaiheessa on toimitus vasta kesken.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:32"]
Mä en joskus pysty pissaamaan kunnolla julkisissa.pissaan varovasti ettei lorise, ja joskus taas joudun tosissani keskittymään että pissa tulisi, vaikka olisi kovakin hätä. Mitä isompi vessa sen helpompi on pissata. Pienessä, missä vain pari koppia ja jono oven takana on ahdistavaa. Ja mulle on ihan sama jos oven takana odottaa joku kiireinen horo, ei kiinnosta yhtään.
[/quote]
Ymmärrän ujon pissan mutta ei kai kuudessa kopissa kaikki voi samasta vaivasta kärsiä! Ja millä perusteella kiireinen ihminen on horo?
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 22:30"]
Olen toistuvasti ihmetellyt, mitä naiset oikein touhuavat julkisissa vessoissa. Varsinkin baareissa toimitus tuntuu kestävän helposti yli 5 minuuttia, mutta ongelmaa kyllä esiintyy ihan päiväsaikaankin kauppakeskuksissa, ravintoloissa, lentokentillä jne. Itse väittäisin suoriutuvani pienemmästä tarpeesta alle minuuttiin ja isommastakin nyt varmaan viimeistään kolmessa minuutissa. Ja joo, ex-mieheni kellotti asiaa jopa joskus kun kuvitteli minun vauhkoavan turhasta ja olevan ihan yhtä hidas vessassakävijä kuin muutkin...
Mahdollinen ajan pitkittäjä on kai esim. vessapaperilla reunuksen vuoraaminen tai kuukautiset, jolloin kaikenlaiseen asenteluun saattaa mennä pari hetkeä. Mitä muuta siellä tapahtuu perusoperaation "housut kinttuihin, toimitus, pyyhkiminen, housut ylös" lisäksi? Hä?
[/quote]
yleisissä vessoissa: pytyn vuoraus, housujen laskeminen, pissiminen (ujo pissi saa herutella), kuivaus, pillun/pyllynpesu, pillun/pyllyn kuivaus. Vetäminen, Housujen nostaminen. Käsienpesu, hajusteen suihkutus, meikin ehostus, tukan ehostus. Nää vakiot, sitten kuukautiset tuo lisää vaiheita
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 22:37"]
sormirallit, nännärit jne
[/quote]
Mitä kieltä tämä oli?
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 22:37"]
sormirallit, nännärit jne
[/quote]
Mitä kieltä tämä oli?
Mä en joskus pysty pissaamaan kunnolla julkisissa.pissaan varovasti ettei lorise, ja joskus taas joudun tosissani keskittymään että pissa tulisi, vaikka olisi kovakin hätä. Mitä isompi vessa sen helpompi on pissata. Pienessä, missä vain pari koppia ja jono oven takana on ahdistavaa. Ja mulle on ihan sama jos oven takana odottaa joku kiireinen horo, ei kiinnosta yhtään.
Miten ihmeessä on joku saanut kihomatoja yleisestä vessasta :D onko hinkannut itseään siihen renkaaseen o.O
Olen niin monesti ihmetellyt tätä asiaa. Itsekin olen aika nopea vessassakävijä. Menen koppiin, laitan laukun kahvaan tai lattialla, nostan takin helmat rinnan päälle, avaan housut, istun pöntölle, pissaan ja pissatessa otan paperia valmiiksi, pyyhin, nousen, vedän vessan, nostan housut ylös ja takin alas, veska kainaloon ja koppi vapaaksi seuraavalle. Kädet pesen kopin ulkopuolella. Samalla katson peilistä että vaatteet on hyvin ja korjailen tarvittaessa meikkiä/kampausta. Käytän myös paljon sukkahousuja ja minulla on pitkät kynnet. Se sukkahousujen haara-/vyötäröosa on usein vahvempaa materiaalia. Käännän vyötäröosan reisien päälle, en siis kisko sukkiksia nilkkoihin ruttuun. Sitten toimituksen jälkeen käännän samaisen vyötäröosan takaisin. Sukkahousupäivinä päällä olevan hameen helman vedän takin mukana rintojen päälle. :)
Olen aina istunut perseiselle renkaalle enkä ole niistä mitään kuppaa saanut. Jos rengas näyttää epäsiistiltä niin pyyhin sen paperilla ja vessassa olevalla puhdistusaineella tai käsilaukussa olevilla kosteuspyyhkeillä. Tässäkään ei mene aikaa muutamaa sekuntia kauempaa. Illalla sitten kotona pesen ihon. Jos reisissä olisi haavoja niin sitten suojaisin sen kohdan mistä iho on rikki. Eikö ihon tarkoituksena ole suojata niiltä bakteereilta? En minä ainakaan siihen renkaaseen pimpin limakalvoja hiero. Ja ikävä totuus on se, että liikkui missä tahansa niin jostain voi aina tartunnan saada.
Siellä meikataan, laitetaan huulista, ripsaria lisäillään, hiuksia laitetaan ojennukseen, katsotaan moneen kertaan itseään peilistä, muikistellaan ja katsotaan samalla miten vaatteet on päällä jne. Suihkutetaan parfyymejä, hiuslakkaa yms
Mikäli tulee vaan nestettä niin olen jalat notkuen pytyllä, mikään ei kosketa ja jos tuntuu siltä että tulee vettä sakeampaa niin vuoraan pytyn reunat ja siinä menee aikaa ja istahdan sitten. Siis vessapaperilla. Mun jäljiltä on melkein röörit tulossa.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 13:54"]
Ikinä en ole vuorannut mitään renkaita millään vessapaperilla. On kuitenkaan hinkkaa itseäni siihen rinkulaan. Miten saastaisissa vessoissa käytte? Vuoraatteko työpaikallakin?
[/quote]kotona en mutta muualla, kyllä. Pissan tulessa en istu vaan sillai ilmassa istuen, mikään ei saa koskettaa
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:07"]
Voisiko joku perustella edes jotenkin pätevästi tuon vessanrenkaan vuoraamisen?
Ap
[/quote]En halua istua perseiselle renkaalle.
[/quote]
Tämä. + Olen saanut yleisestä vessasta kihomatoja