Miksi naisilla kestää vessassa käynti niin kauan?
Olen toistuvasti ihmetellyt, mitä naiset oikein touhuavat julkisissa vessoissa. Varsinkin baareissa toimitus tuntuu kestävän helposti yli 5 minuuttia, mutta ongelmaa kyllä esiintyy ihan päiväsaikaankin kauppakeskuksissa, ravintoloissa, lentokentillä jne. Itse väittäisin suoriutuvani pienemmästä tarpeesta alle minuuttiin ja isommastakin nyt varmaan viimeistään kolmessa minuutissa. Ja joo, ex-mieheni kellotti asiaa jopa joskus kun kuvitteli minun vauhkoavan turhasta ja olevan ihan yhtä hidas vessassakävijä kuin muutkin...
Mahdollinen ajan pitkittäjä on kai esim. vessapaperilla reunuksen vuoraaminen tai kuukautiset, jolloin kaikenlaiseen asenteluun saattaa mennä pari hetkeä. Mitä muuta siellä tapahtuu perusoperaation "housut kinttuihin, toimitus, pyyhkiminen, housut ylös" lisäksi? Hä?
Kommentit (54)
Samaa usein ihmettelen. Eilen juuri jonotin vessaan, jossa oli käsien pesu kopin puolella, yritin optimistisesti ajatella että sielä joku veisaa paljon onnea vaan eikä muista että kaksi kertaa riittää.
Olen miettinyt ihan samaa! En ymmärrä. Kaikilla ei voi olla ummetusta aina silloin kun itse jonotan vessaan.
Mulla on ainakin jonkinlainen jännitysongelma. Pahin junan vessassa, kestää pari minuuttia ennen kuin tulee mitään, vaikka on kovakin hätä. Tai jos joku tulee sinne pieneen eteiseen, alan hätäillä eikä tule. Kerran baarissa oli porukkaa, joka hakkasi oveen että täällä on muitakin. En saanut ollenkaan tulemaan, vaan piti lähteä kotiin vessaan.
Joo ja kertokaa mulle miks miesten vessan jono menee paljon nopeemmin ??? Haluan tietää???
Varmaan just se ujo pissa. Jotkut tarvii että ulkopuolella esim. lorotetaan vettä tms että pissa tulee. Ite en ainakaan keksi muuta järkevää selitystä.
Odottavan aika on pitkä, minuuttikin tuntuu tunnilta. Itse selviän useimmiten nopeasti, mutta joskus on herkkävatsaiselle käynyt niin, että on saanut jonkun tovin istua polttelua potemassa.
Välillä kyllä itseäkin ihmetyttää, mitä kaikkea siellä kopissa duunataan..
Ohuet sukkahousut ja pitkät kynnet voi tosiaan olla myös yksi selitys ujon pissan lisäksi. Naisilla tuo ujostelu lienee kohtalaisen yleistä.
No entäs sitten tämä. Vessa vedetään ja silti kuluu paljon aikaa ennen kuin tullaan ulos sieltä kopista?
Mä oon tosi nopee ja usein baarissa ym. saan kuulla siitä kiitosta. Usein vaikka on monta koppia, tuun ulos niin, että jonossa mun takana ollut pääsee mun koppiin. En myöskään ymmärrä mikä siellä kestää. Menkka-aika on tietty eri asia.
No minulla kestää sen takia, että täytyy ottaa takki, kaulahuivi, päähine ja hanskat pois ja tunkea ne asusteet takin hihaan ja etsiä joku koukun tapainen, joka on niin ylhäällä, ettei takinliepeet laahaa lattiakurassa. Siihen yritän myös laittaa laukun, mutta jos ei onnistu, laukku menee oven kahvaan. Sitten reunustan ringin kolmella paperisiivulla, kunhan saan kynittyä sen paperin sieltä pömpelin uumenista. Sitten housut varovasti alas muttei niin alas, että kangas ui siellä lattialla. Varovainen istuminen ja alapäälihasten löysyttäminen sen verran, että tavara pääsee ulos. Sitten taas paperin kaivaminen sieltä pömpelistä toisella kädellä, samalla toinen käsi pitelee niitä housuja kiinni poissa lattialta. Kun on pyyhitty tarpeeksi, nousen varovasti ylös, laitan vaatteet kiinni ja päälle, noukin reunuspaperit, heitän ne pyttyyn ja vedän vessan. Otan kassin ja poistun. Eteisessä sitten pesen kädet ja kuivaan, jos siellä sattuu olemaan paperia tai kiertoliina.
Miestenhän ei tarvitse muuta kuin avata sepalus, ottaa kalu käteen ja antaa mennä. Kyllä se nopeammin hoituu ainakin näin talviaikaan.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 22:42"]No entäs sitten tämä. Vessa vedetään ja silti kuluu paljon aikaa ennen kuin tullaan ulos sieltä kopista?
[/quote]
just ne sukkahousut? Ei kaikki vedä ensin housuja jalkaan ja sitten vasta pönttöä. Moni tekee toisinpäin.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 22:42"]No entäs sitten tämä. Vessa vedetään ja silti kuluu paljon aikaa ennen kuin tullaan ulos sieltä kopista?
[/quote]
Tarkistan ja varmistan että hame on hyvin ettei perse näy, sitten saatan kaivaa vielä nenää jos tunnen että siellä on joku kökkö ja tarkistan lopuksi ettei ole vessapaperia kengässä. Kerran tosin oli, mutta ei se haitannut eräs kiva laivahenkikökuntaan kuuluva mies sanoi että neiti, teillä on vessapaperia tarttunut kenkään. Siitä alkoi pitkä ja kuuma suhde joka kesti satamaan saakka. (soiteltiin/textailtiin/facetettiin senkin jälkeen mutta hän asui siellä ja mä täällä)
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 22:42"]No entäs sitten tämä. Vessa vedetään ja silti kuluu paljon aikaa ennen kuin tullaan ulos sieltä kopista?
[/quote]
just ne sukkahousut? Ei kaikki vedä ensin housuja jalkaan ja sitten vasta pönttöä. Moni tekee toisinpäin.
[/quote]
Vaikea uskoa että sukkahousuja käytetään aina ja niiden kanssa kestäisi.. Itse olen sukkahousujen ahkera käyttäjä ja nopea vessassa kävijä.
Nyt pakkasilla kerrospukeutumisen aikaan todella taitaa kestää... Ensin pikkuhousut ylös, sitten sukkahousut, sitten villahousut, sitten ne kauheat pitkät mustat kalsarit eli leggingsit (joita pakkasella käytän lisäksi) ja lopuksi hame alas, takki ym koukusta ja päälle pukeminen )(oskus vaikeaa, kun koppi on niin pieni). Tulis vaan kesä, että voisi vähentää vaatetusta ;)
Mutta miksi kesälläkin kestää? Tai töissä jossa ollaan sisätiloissa?
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 22:45"]No minulla kestää sen takia, että täytyy ottaa takki, kaulahuivi, päähine ja hanskat pois ja tunkea ne asusteet takin hihaan ja etsiä joku koukun tapainen, joka on niin ylhäällä, ettei takinliepeet laahaa lattiakurassa. Siihen yritän myös laittaa laukun, mutta jos ei onnistu, laukku menee oven kahvaan. Sitten reunustan ringin kolmella paperisiivulla, kunhan saan kynittyä sen paperin sieltä pömpelin uumenista. Sitten housut varovasti alas muttei niin alas, että kangas ui siellä lattialla. Varovainen istuminen ja alapäälihasten löysyttäminen sen verran, että tavara pääsee ulos. Sitten taas paperin kaivaminen sieltä pömpelistä toisella kädellä, samalla toinen käsi pitelee niitä housuja kiinni poissa lattialta. Kun on pyyhitty tarpeeksi, nousen varovasti ylös, laitan vaatteet kiinni ja päälle, noukin reunuspaperit, heitän ne pyttyyn ja vedän vessan. Otan kassin ja poistun. Eteisessä sitten pesen kädet ja kuivaan, jos siellä sattuu olemaan paperia tai kiertoliina.
Miestenhän ei tarvitse muuta kuin avata sepalus, ottaa kalu käteen ja antaa mennä. Kyllä se nopeammin hoituu ainakin näin talviaikaan.
[/quote]
Vedätkö housut oikeasti aina nilkkoihin? Itse hädin tuskin lasken polviin asti eikä niistä todellakaan tarvitse kiinni pitää. Huh huh.
Tuo vaatteiden kanssa soheltaminen tietenkin kestää, mutta joskus tuntuu, että ne samat jonojumitukset on kesälläkin, jolloin vaatteita on paljon vähemmän. Vanhoilla ihmisillä tietty kestää, kun ovat muutenkin hitaampia, mutta nuorempia hidastelijoita joskus ihmettelen. Kai he eivät sitten saa sitä pissaa tiristettyä tai sitten pitää päivittää facebookia siinä pytyllä kökkiessä.
Mä koen olevani suht nopea vessakävijä, vaikka levittelenkin ne vessapaperinpalat rinkulalle ennen istumista. Kädet pesen aina vasta kopin ulkopuolella, koska osa tekee joka tapauksessa niin, jolloin kädet likaantuisi uudestaan vessannuppiin koskiessa.
Baareissa vessassa käynti on aina kaikista kamalinta. Silloin jonot seisoo ja vessat on hirveessä kunnossa, lattia on saastainen ja vessapaperi loppu. Kaiken lisäksi aina joku tuntuu sammuvan sinne koppiin, kun joku kopin ovi ei koskaan aukea eikä sieltä mitään oikein edes kuulu, vaikka ovi on lukossa.
Odottavan aika on aina pitkä. Koen tylsistymisen hetkiä vessajonojen lisäksi myös kaupan kassalle ja pankkiautomaatille jonottaessa. Silloin tuntuu, että aina siinä omassa jonossa on joku auttamattoman hidas tyyppi tukkeena.
Ja tosiaan kyse siis siitä itse vessakopissa vietetystä ajasta. Yleisissä tiloissa sitten toki meikkaillaan, pöyhitään tukkaa, pestään käsiä yms.
Ap