Pidätkö n. 20-vuotiaita lapsina?
Kommentit (14)
Lapsuudelle on ihan kehityspsykologinen määritelmä. Ei kyse ole mistään mielipideasiasta.
No enpidä. Piditkö itseäsi 20-vuotiaana lapsena, vai oletko nuorempi?
Pidän 20v nuorina. Nykyään n. 30 vuotiaana aikuistutaan.
todellakin, mulla on 2 20-vuotiasta lasta.
Täysi-ikäisyys on kaukana aikuisuudesta.
En tietenkään. Juridisesti ihminen on lapsi ikävuosina 0-17. Psyko-fyysinenkin lapsuus on takana parikymppisellä.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 15:45"]
[/quote]
Ja näemmä täyspäisiksi ei kaikki kerkeä vielä 50-vuotiainakaan, kuten tässä saamme todistaa.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 15:45"]
[/quote]
Ei näitä kahta pitäisi verrata toisiinsa. Täysi-ikäisyys on juridiikkaa, aikuisuus psykologiaa.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 15:44"]
todellakin, mulla on 2 20-vuotiasta lasta.
[/quote]
Myös minua varmaan pidetään lapsena, koska olenhan vanhempieni 34-vuotias lapsi. Mutta kyllä minusta lapsi on sellainen joka ei pärjää vielä omillaan ja tarvitsee elämiseen yms. paljon vanhempiensa apua.
Mulle tuli tästä mieleen sukujuhlat. Meidän suvussa selvästi laahasi aika pitkään se, että jos kutsuttiin joillekin synttäreille, oletettiin, että kutsu menee lapsillekin, vaikka nämä ovat jo muuttaneet pois kotoa. Esim. eräs lähisukulaiseni kestitsee kahdesti vuodessa sukulaisia kotonaan, ja luulenpa, että mulle alkoi tulla kutsut näihin pippaloihin ihan itselleni vasta ehkä 24- tai 25-vuotiaana...
edelleenkin saan mm. käteistä rahaa vanhemmiltani ja rahaa lahjaksi muutenkin, mutta se johtuu siitä, että olen pa ja melkein koko ajan työtön. :D Nyt olen siis 32 ja itse toistaiseksi lapseton.
Kyllä. Taputan herttaisia nuoria lääkäreitä päähän, kun käyn sairaalassa tutkimuksissa. Parikymppisille hoitajille puhun hitaalla ja lempeällä äänellä, jotta he varmasti kykenevät seuraamaan keskustelua.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 15:52"]
Kyllä. Taputan herttaisia nuoria lääkäreitä päähän, kun käyn sairaalassa tutkimuksissa. Parikymppisille hoitajille puhun hitaalla ja lempeällä äänellä, jotta he varmasti kykenevät seuraamaan keskustelua.
[/quote]
Ei parikymppinen voi olla lääkäri. Lääkärit joutuvat tekemään pitkiäkin päivystysvuoroja, ja eihän se onnistu, jos on vielä rintaruokinnalla.
En pidä. Ihan on täysi-ikäisiä ihmisiä jotka voivat elää itsenäisesti ja usein elättääkin itsensä työllään.