Miten päästä AV-riippuvuudesta eroon? :(
Olen av-addikti! Olen täällä suurimman osan valveillaoloajastani. Tiedän, että se on tosi säälittävää. Eka se alkoi satunnaisina käynteinä kun oli tylsää, nyt ekaksi aamulla tulen av:lle, päivällä käyn kännykällä (työpaikkaa en ole vielä menettänyt) ja illat notkun täällä kans. Poikaystävä valittaa kun en ole läsnä, opiskellakin pitäisi mutta sekin aika menee palstaillessa. Ostoksia tehdessäni ja julkisilla paikoilla liikkuessani mietin, onkohan tuo av-mamma ja mitähän se ajattelee ostoskoristani. Miten saan tämän loppumaan? Haluan takaisin elämäniloisen itseni katkeran av-"mamman" sijaan!!
Kommentit (15)
Kun ei voi! aina kuitenkin tulen uteliaisuudesta tänne. Kun ei voi ees kysyä, että miten te muut olette saaneet lopetettua, kun kaikki ollaan samassa veneessä :D t.ap
Olet aikuinen ihminen, vähän itsekuria. Päätät ettet tule tänne, niin et sitten vaan tule. Ei huumeriippuvuudestakaan pääse eroon, jos ei vaan ota itseään niskasta kiinni ja ole käyttämättä.
Huomaan että jos on muutakin tekemistä niin tänne ei eksy. Aloita esim. joku uus harrastus tai jotain :D
Osaatko estää tämän sivun koneeltasi? Olen itsekin ollut alkuaikoina tosi koukussa av:hen, mutta nykyisin osaan onneksi hallita täällä käymistäni. Olen myös tehnyt pyhän lupauksen itselleni, etten ikinä anonyyminä ilkeile kenellekään ja muutenkin yritän pitää täällä olemiseni asiallisena. Kirjoittelen asiallisia tekstejä, jotka eivät kuitenkaan saa tykkäyksiä tai lukukertoja, koska ovat kai niin tylsiä :/.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 15:43"]
Osaatko estää tämän sivun koneeltasi? Olen itsekin ollut alkuaikoina tosi koukussa av:hen, mutta nykyisin osaan onneksi hallita täällä käymistäni. Olen myös tehnyt pyhän lupauksen itselleni, etten ikinä anonyyminä ilkeile kenellekään ja muutenkin yritän pitää täällä olemiseni asiallisena. Kirjoittelen asiallisia tekstejä, jotka eivät kuitenkaan saa tykkäyksiä tai lukukertoja, koska ovat kai niin tylsiä :/.
[/quote]
Totta, täällä pitää olla ilkeä jotta saa äänensä kuuluviin. Mä kirjoitan ihan kauhean ilkeitä kommentteja tänne, hävettää lukea jälkeenpäin :D Ei kukaan vois tosielämässä musta uskoa tällaista. Oon ihan hirvee ihminen. Voisin itsekin tehdä tuollaisen lupauksen :)
Tässä vinkkejä:
Etsi ulkoa kaunis kivi (käpykin käy).
Anna esineelle nimeksi, esim: AV:n unohdus kivi (tai muu esine). Ota joka kerta kivi käteesi, kun av tulee ajatusiisi ja purista sitä. Keskity välittömästi ajattelemaan vain kiven lämpötilaa, muotoa, kovuutta, karheuttaa, sileyttä jne.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 16:03"]
Tässä vinkkejä:
Anna esineelle nimeksi, esim: AV:n unohdus kivi (tai muu esine). Ota joka kerta kivi käteesi, kun av tulee ajatusiisi ja purista sitä. Keskity välittömästi ajattelemaan vain kiven lämpötilaa, muotoa, kovuutta, karheuttaa, sileyttä jne.
[/quote]
Sulla toimi hyvin?
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 15:43"]
[/quote]
Totta, täällä pitää olla ilkeä jotta saa äänensä kuuluviin. Mä kirjoitan ihan kauhean ilkeitä kommentteja tänne, hävettää lukea jälkeenpäin :D Ei kukaan vois tosielämässä musta uskoa tällaista. Oon ihan hirvee ihminen. Voisin itsekin tehdä tuollaisen lupauksen :)
[/quote]
Itsekin olin alussa ilkeä. Jotenkin löysin täältä kanavan, jonne pystyin suoltamaan kaiken ulos. Jälkeenpäin iski kuitenkin morkkis ja mietin, mitä esim. kaverini ajattelisivat jos tekstejäni lukisivat. Henkistä ristiriitaa helpottaa suunnattomasti, jos ottaa tietoisesti itselleen asiallisen roolin ja miettii, että voisi yhtä hyvin sanoa samat asiat omalla nimelläänkin. Helpottaa myös riippuvuuskin! Tsemppiä :)!
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 16:04"]
Tässä vinkkejä:
[/quote]
Sulla toimi hyvin?
[/quote]
repesin :D :D
Sain tämä vinkin yrittäessäni päästä irti exästäni. On auttanut yllättävän tehokkaasti. Ajattelen häntä vieläkin päivittäin, mutta pystyn nykyisin poistamaan hänet nopeasti ajatuksistani...:)
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 16:04"]
Tässä vinkkejä:
[/quote]
Sulla toimi hyvin?
[/quote]
Kyllä tuo ajatusten/mielihalujen jne. projisointi esim. johonkin esineeseen auttaa oikeasti. Sitä käytetään lapsillakin terapiakeinona, eikä esim. stressilelut ole mikään tuulesta temmattu juttu.
Voi niin tuttua...
Mä olen tosi huono tuollaisissa mielikuvaleikeissä, ne vaan ei toimi mulla.