Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnhaun keskeyttäminen määräajaksi. Miten toimitaan, entä

Vierailija
23.01.2014 |

kuinka työnhaku saatetaan taas voimaan tuon määräajan jälkeen? Kokemuksia? Syy henkilökohtainen. Työttömyyskorvausta en tietenkään tuolta ajalta hae, onko silti muutoksia odotettavissa, kun uudestaan ilmoittaudun työnhakijaksi?

Kiitos vastauksista.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas vaikeeta. Mitä jos soittaisit työkkäriin niin saisit oikean vastauksen.

Vierailija
2/8 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan netissä voit katkaista työnhau ja sitten kun haluat taas olla työtön työnhakija, nettisivulla ilmoittaudut uudelleen. Ei siitä seuraa yhtään mitään muuta kuin korvausten keskeytyminen.

Ei ole olemassa mitään määräaikaista katkaisua eli itse katkaiset ja itse ilmoittaudut uudestaan, määräajan tiedät vain sinä itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 10:20"]

Ihan netissä voit katkaista työnhau ja sitten kun haluat taas olla työtön työnhakija, nettisivulla ilmoittaudut uudelleen. Ei siitä seuraa yhtään mitään muuta kuin korvausten keskeytyminen.

Ei ole olemassa mitään määräaikaista katkaisua eli itse katkaiset ja itse ilmoittaudut uudestaan, määräajan tiedät vain sinä itse.

[/quote]

Kiitos. 

Vierailija
4/8 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten pidä itsestään selvänä, että työttömyyskorvaus jatkuu taas, kun palaat työnhakijaksi. Jos olet poissa työmarkkinoilta ilman hyvää syytä, se on sitten karenssi. Eli ilmoittaudu uudestaan työnhakijaksi hyvissä ajoin, että karenssi ehtii kulua pois ennen kuin taas tarvitset työttömyyskorvausta.

Vierailija
5/8 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 11:07"]

Älä sitten pidä itsestään selvänä, että työttömyyskorvaus jatkuu taas, kun palaat työnhakijaksi. Jos olet poissa työmarkkinoilta ilman hyvää syytä, se on sitten karenssi. Eli ilmoittaudu uudestaan työnhakijaksi hyvissä ajoin, että karenssi ehtii kulua pois ennen kuin taas tarvitset työttömyyskorvausta.

/quote]

Kiitos neuvosta. Kuinkahan pitkä tuo karenssi yleensä on? Yli puoli vuotta?

Vierailija
6/8 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 11:07"]

[/quote]

Ei siitä mitään karenssia tule, jos on työttömänä vaikka 9 kk ja sitten katkaisee 1 kk ajaksi työnhaun ja palaa takaisin työttömäksi.

Vierailija
7/8 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi kestää 3kk ainakin joissain tapauksissa. Jos siis tuohon semmonen tulee.

Vierailija
8/8 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille. Olisikohan jollain omakohtaista kokemusta tällaisesta? Vaikkapa viime vuodelta?