Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri pölli 40e

Vierailija
23.01.2014 |

Minulla ja kahdella yhteisellä kaverillani oli yhteinen tili erään tapahtuman järjestämistä varten. Tilille jäi 120e, ja sovimme jakavamme sen kolmistaan. "Mikko" ja "Maija" ottivat oman osansa, ja tilille jäi minun osani. Jätin sen sinne pahanpäivän varalle.
Tänään verkkopankissa menin katsomaan tätä yhteistä tiliä. Oma osani 40e oli kadonnut ja tilitiedoissa luki, että Mikko oli sen vienyt.
Olen varma, että Mikko muistaa ottaneensa jo oman osansa aikaisemmin, koska hänellä on erinomainen muisti. Ongelma on nyt se, että emme ole Maijan kanssa Mikkoon enää puheväleissä. Kun hän muutti pois vanhempiensa luota, niin elämään tulivat vahvasti mukaan alkoholi ja kannabis. Hänen suht varakas isänsä maksaa vuokran ja Mikko kuluttaa kaikki kelan tuet ja palkat juomalla ne kurkusta alas. En tiedä paljonko rahaa huumeisiin menee. Hän ei ole kiinnostunut oikein enää vanhoista kavereistaa, ja tämän takia välit ovat tulehtuneet.
Mitä minun tulisi nyt tehdä? 40e on varmasti mennyt hänen velkojensa maksuun. Olisin kyllä lainannut hänelle tuon summan jos olisi tullu kauniisti pyytämään, mutta tämä on kyllä törkeyden huippu että otti sen ilman lupaa tililtä.
Mitä teen?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta "kaveri" varasti myös. Kerroin kaikille, mikä kusipää tämä tyyppi on ja varoitin. Yritti pyytää anteeksi (ei tietenkään rahoja palauttanut), toivotin hevon vittuun. Nykyään luumuilee nurkissa, jos nähdään.

Vierailija
22/22 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se 40e voinut mennä ihan tilimaksuihin riippuen siitä, kuinka kauan tili on ollut olemassa. Kuka makuuttaa siis erillisellä tilillä 40 e? Hullun hommaa! Eli tili olisi pitänyt tyhjätä saman tien - kaikki ottavat sen oman osuutensa ja tilin lopetus. Sitten tosielämässä ei ole mitään "opiskelijalounaita". Huolellisuutta tuohon taloudepitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan