TE-virkailijoiden palkat
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/235994-ammattijarjeston-ratkaisu-laste…
Sosiaalialan korkeakoulutettujen ammattijärjestö Talentia katsoo, että sosiaalityöntekijäpula ratkeaisi palkankorotuksella. Talentian tuoreen selvityksen mukaan yli 4000 euron bruttokuukausipalkka voisi riittää houkuttelemaan 70 prosenttia sosiaalityöntekijöistä työpaikan vaihtoon. Palkan lisäksi tärkeä tekijä ovat työolosuhteet.
Puolet selvitykseen osallistuneista sosiaalityöntekijöistä on valmis vaihtamaan sosiaalityöntekijän töihin toiselle työnantajalle jo 3501–4000 euron palkalla. Reilu viidennes vaihtaisi työpaikkaansa yli 4000 euron palkalla.
Kommentit (36)
Työsuhdeauto vain KELA:n kaikkein korkeimmilla johtajilla
Vertaa kirjastonhoitajan palkkaan 2200 eur/kk
Vierailija kirjoitti:
Hah hah haa, luuleeko ap tosiaan että TE-toimistojen työntekijät ovat sosiaalialan korkeakoulutettuja.
Jopas vitsin väänsit. Eivät ne mitään korkeakouluja ole käyneet.
Ja sosiaalialan korkeakoulutettuja ei riittäisi johonkin TE-toimistojen duuniin, sillä heistä jatkuva pula ympäri Suomen.
TE-toimisto on Työ-elinkeinoministeriön alainen toimisto ja siellä noudatetaan valtion palkkataulukkoja.
Palkkaa nostaa heillä ns. ikälisät, eli pitempään on ollut töissä valtiolla, sitä parempaa palkkaa saa.
Ikälisiä? En ole koskaan kuullutkaan, vaikka olen ollut valtiolla 15 vuotta ja palkka on 4700€/kk.
Ihme paikka tuo te-keskus. Kuka sinne työllistyy? Olen kysynyt te-koulutuksen harjoitteluun saadakseni kokemusta koska kiinnostaisi. Eivät ota, pari kertaa muutenkin hakenut. On kandin tutkinto yliopistosta. Ja luin että vuoden vaihteen jälkeen heitä tarvittaisiin tuhat lisää kun osa palveluista siirtyy kunnille.
Vierailija kirjoitti:
Hah hah haa, luuleeko ap tosiaan että TE-toimistojen työntekijät ovat sosiaalialan korkeakoulutettuja.
Jopas vitsin väänsit. Eivät ne mitään korkeakouluja ole käyneet.
Ja sosiaalialan korkeakoulutettuja ei riittäisi johonkin TE-toimistojen duuniin, sillä heistä jatkuva pula ympäri Suomen.
TE-toimisto on Työ-elinkeinoministeriön alainen toimisto ja siellä noudatetaan valtion palkkataulukkoja.
Palkkaa nostaa heillä ns. ikälisät, eli pitempään on ollut töissä valtiolla, sitä parempaa palkkaa saa.
Suurimmalla osalla eli yli 90%:lla työkkärin virkailijoista on korkeakoulututkinto. Peruspalkka on noin 2100 e/kk eikä valtiolla ole ollut ikälisiä yli 10 vuoteen.
Paikkoja on nytkin avoinna, tervetuloa hakemaan! Työterveyshuolto on se perustasoinen eli flunssassa pääsee työterveyteen, hammashoitoa ei makseta. Vuodessa saa satasella liikunta- ja kulttuuripalveluja.
Vierailija kirjoitti:
Ihme paikka tuo te-keskus. Kuka sinne työllistyy? Olen kysynyt te-koulutuksen harjoitteluun saadakseni kokemusta koska kiinnostaisi. Eivät ota, pari kertaa muutenkin hakenut. On kandin tutkinto yliopistosta. Ja luin että vuoden vaihteen jälkeen heitä tarvittaisiin tuhat lisää kun osa palveluista siirtyy kunnille.
Ei voida ottaa, koska voidaksesi käyttää asiakastietojärjestelmää sinulla tulee olla virka (tai olet viransijaisena). Harjoittelupaikkoja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voida ottaa, koska voidaksesi käyttää asiakastietojärjestelmää sinulla tulee olla virka (tai olet viransijaisena). Harjoittelupaikkoja ei ole.
Juu, näin olen ymmärtänyt mutta ihmeesti esim pankkeihin yms voidaan ottaa harjoittelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, näin olen ymmärtänyt mutta ihmeesti esim pankkeihin yms voidaan ottaa harjoittelijoita.
Laki ei määritä, että päästäksesi pankin järjestelmiin sinulla tulee olla virka. TE-toimistossa on toisin eli tuo määräys tulee suoraa laista eikä sitä voi kiertää.
Kunnallisessa sosiaalipalvelussa eniten sosionomeja
Vammaispalvelut
Sosiaalitoimistot
Vanhusten huolto
Päihdetukipalvelut
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006707393.html
Sosiaalityön erityisasiantuntijat valtio 3901 €/kk
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalihuollon johtajat, kunta 4505 €/kk
Missä tienaa eniten?
- KELA
- Te-tst
- Sosiaalitoimisto?
Minäkään en ymmärrä, miten otsikko ja viesti liittyy toisiinsa? TE-toimistojen työ on pääasiassa kuitenkin toimistotyötä, johon sisältyy asiakaspalvelua, ei se sosiaalityötä erityisemmin ole. Olen ollut TE-toimistossa töissä.
Itse olin jo kauan sitten eräässä valtion virastossa opiskeluun liittyvässä harjoittelussa ja siinä tuli tosiaan ongelmaksi, että en voinutkaan tehdä niitä hommia mitä suunniteltiin juuri siksi, että laki ei antanut mahdollisuutta käyttää kuin tiettyjä ohjelmia. No hommia sitten muutettiin, mutta mulla oli tylsää kun töitä ei oikein ollut tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Harva sosiaalityötä opiskellut työskentelee valtiolla. Useimmat työskentelevät kunnissa, joissa palkka on huomattavasti pienempi.
Onko ap siis kateellinen sosiaalityöntekijöiden palkoista? Kannattaa sitten kouluttautua sossuksi ja käydä kokeilemassa millaista se työ on. Todennäköisesti huomaat nopeasti että palkka ei vastaa työn vaativuutta ja raskautta, etenkin jossain lastensuojelussa..
Mun te toimiston tyypit on olleet ammatiltaan 1. Ammattilentäjä 2. Lähihoitaja opiskelija 3. Tämän hetkisen koulutusta en viel tiedä. Palkkaus perustuu normi kuukausipalkkaan ja 40 % bonukseen.
Voiko sosionomi saada työsuhdeasunnon?!
Ei helvetti ns normi ihmiset saa tuollaisia