Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitää tehdä, että synnytyksen jälkeen pääsee nopeasti kotiin sairaalasta?

Vierailija
02.08.2008 |

Siis kun täällä näitä juttuja lueskelee, niin kaikki on päiväkaupalla sairaalassa synnytyksen jälkeen, Itse synnytin esikon ulkomailla ja 12h synnytyksen jälkeen lähdettiin kotiin. Ja kyllä olisi saanut olla pitempään, oli oma huone, kaikki palvelut, mukavat hoitajat jne. mutta kun kaikki oli ok, niin mieluumin läksin kotiin :).

Nyt suunnitellaan toista lasta ja Suomessa asutaan. Mua ahdistaa jo ajatuskin, että pitäisi jäädä sairaalaan asumaan kun lapsi on syntynyt. Mitä siis pitää tehdä, että pääsee nopeasti kotiin? Siis sillä oletuksella, että kaikki on ok. Olen kuullut polikliinisesta synnytyksestä, jolloin kotiin pääsee 6h kuluttua. Onko sellainen vielä olemassa? Entä muut vaihtoehdot?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva syntyi alkuyöstä, olin yhden kokonaisen yön sairaalassa ja sitten kotiin. Jouduin menemään parin päivän päästä hakemaan rokotuksen ja "lopputarkastukseen" (vauvan siis). Tämä liki kymmenen vuotta sitten.

Kolmas syntyi alkuyöstä, pääsin aamuyöstä osastolle ja olin taas yhden kokonaisen yön siellä. Silloin pitivät ihan itsestäänselvänä, että sen jälkeen kotiin - en olisi kauempaa toki halunnut ollutkaan. Rokotuksen sai samalla, ei tarvinnut hakea erikseen. Lapsi oli siis n. 36h.

Neljäs syntyi myös aamuyöstä, mutta syistä, jotka eivät koskaan minulle selvinneet, jouduin olemaan vielä kaksi kokonaista yötä laitoksella. Olisinhan tietysti voinut "väkisin" lähteä kotiin, mutta en jaksanut alkaa tapella. Tuntui tosi hassulta, varsinkin, kun sairaala oli kaikissa synnytyksissä sama (Itä-Suomessa). Ja vauvalla tai minulla ei ollut millään kerralla mitään ongelmia, tällä neljännellä taisi mennä muutama ylimääräinen tunti, että ruumiinlämpö tasaantui, mutta ei siis mitään syytä olla useampaa vuorokautta tarkkailussa.

Vikalla kerralla minulle tarjottiin jo etukäteen mahdollisuutta polikliiniseen synnytykseen ja kun lapsi vielä sopivasti syntyi aamusella, olin jo illalla kotona. Viimeinen ei myöskään enää saanut rokotetta missään vaiheessa. Jos nyt vielä olisin raskaana, valitsisin ehkä tuon n. vuorokauden sairaalassa olon, ehtisi vähän levätä ennen kotiin paluuta ja toisaalta olen käsittänyt, että vuorokauden aikana vauvan pahimmat sairaudet yleensä huomataan.

Vierailija
22/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä sen kummempaa tarvi jos kaikki on kunnossa ja lapsi ei ole ensimmäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lahjoivat" omalla huoneella jäämään yhdeksi yöksi.

Lääkäri tarkasti lapsen 24h ikäisenä seuravaana päivänä ja antoi myös rokotuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi