Ihmisiin ei voi luottaa
olen päätynyt siihen, että aina puukotetaan selkään jos paljastaa heikkoutensa tai ottaa jotain apua (maksutta) vastaan. Miesystäväni on vuosia auttanut autoni huollossa, antanut ymmärtää haluavansa auttaa - maksutta. Nyt kun välimme ovat viilentyneet niin ensimmäisenä muistuttaa, että kuinka ilmaiseksi korjannut autoani. Monen muunkin ihmisen olen huomannut toimivan samoin. En itsekään ole mikään paras ihminen mutta yritän unohtaa menneet ja välttää katkeroitumasta. Olen tehnyt jotain hyvää sen hetkisessä tilassa mutta en ala sitä riidan tuoksinassa kaivella jälkikäteen.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä ihmisiä. Opettele ymmärtämään niin ei tule niin paljon ikäviä yllätyksiä.
Mies vaikuttaa kyllä raukkamaiselta kusipäältä. Noloa muistutella auttamisistaan.
Millä tavalla en ymmärrä? Tai olen liian sinisilmäinen.
Näin on. Veljeni entinen tyttöystävä sortui väkivaltarikokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä ihmisiä. Opettele ymmärtämään niin ei tule niin paljon ikäviä yllätyksiä.
Mies vaikuttaa kyllä raukkamaiselta kusipäältä. Noloa muistutella auttamisistaan.Millä tavalla en ymmärrä? Tai olen liian sinisilmäinen.
Ihmiset toimii yleensä omien intressien mukaan, praktikaalisesti. Silloin heidän kanssaan toimitaan myös käytännöllisellä tavalla. Mitään ilmaista ei yleensä kannata ottaa vastaan, koska sillä on aina hinta - esimerkiksi kiitollisuudenvelka.
Parisuhteessa palveluksia vaihdetaan yleensä päikseen ja on hölmöä ja vähän manipuloivaa vedota ikäänkuin olisi auttanut toista, mutta ei itse saanut mitään. Sellainen kannattaa tässä vaiheessa jättää omaan arvoonsa. Mutta ehkä kannattaa miettiä, mitkä ovat sellaisia merkkejä, mitkä ovat kielineet tuosta luonteenpiirteestä jo suhteen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Mies vaikuttaa kyllä raukkamaiselta kusipäältä. Noloa muistutella auttamisistaan.
Me täällä emme tunne tilannetta. Ap voi hyvinkin olla sellainen vähän lokkihenkinen kumppani, jotka teettää kaiken mahdollisen ystävillä ja kumppanilla ja sitten ovat aivan äimän käkenä, kun näillä hyväksikäytetyillä pinna pikkuhiljaa kirisityy ja jokin riitatilanne tai muu kriisi laukaisee tarpeen sanoa myös nämä pitkään ahdistaneet asiat ulos. Kyllä on aivan normaalia, että näin tapahtuu. Helpompi tietysti olisi, jos esim. jatkuvista ilmaisauttamisista ym. kehtaisi jo heti alkuunsa kieltäytyä, mutta se on todella vaikeaa ja leimataan noloksi sekin. Niin tai näin, aina väärin päin
Suuri osa ihmisistä toimii tilaisuuden tullen epärehellisesti. Ilmaisia palveluksia ei tietenkään ole.
Sen takia kannattaa supistaa se ystäväpiiri minimiin. Minulla ei ole energiaa ja aikaa olla tekemisissä mm. piiloilkeiden ihmisten. Näitä piirteitä löytyy yllättävän monesta mukamas kavereista. Ihmiset roolittaa toisensa sopivaan rooliin elämässään. Monella on tarve ihmiselle, jota voi katsoa alaspäin tai josta voi sitten jälkikäteen valittaa tai juoruta muille. Aion vähitellen kadota parin tällaisen ihmisen elämästä. Ei kiitos enää.