Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äippälomalla olevat, mitä teette päivisin?

Vierailija
22.01.2014 |

Itselläni meinaa seinät kaatua päälle kun olen päivät pitkät kotona 9kk ikäisen vauvan kanssa, uloskaan ei viitsi mennä kun on niin kylmä eikä tuo neiti varmaan missä puistossa viihtysikään. Kertokaa miten saatte päivänne kulumaan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta löytyy 7kk ikäinen vauva. Heräillään yleensä siinä 8-9 aikaan aamusta. Sitten vaipanvaihto + muut aamuhommat. Siitä yleensä klo 11.30 jotakin touhuillaan ja sitten syödään. Taas touhutaan ja 2 aikaan lähdetään joko lenkille, kaupungille tai käydään jossakin kylässä. :)

Sitten 4 aikaan syödään taas ja teen kotihommia riippuen miten vauva jaksaa lattialla viihtyä. 8 aikaan sitten syödään iltapalaa ja tehdään iltahommat, käydään joinakin iltoina kylvyssä ja silloin kun ei niin vähän vielä leikitään ja yleensä luen jotakin poitsulle. Tuossapa se päivä hyvin vierehtää eikä tule tylsää..

terveisin äippä 19v :)

Vierailija
2/12 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 15:34"]Hoitovapaalla olen, kaksi lasta  (2v 3v).

Herätään ennen klo 7. Aamupalaa syödään ja sen jälkeen vien isomman hoitoon. Sitten kurvaan klo 9,00 kauppaan ja sen jälkeen teen ruoat niin itselleni kuin sitten lapsillekin. Sitten leikitään ja oleillaan vaan. Pesen pyykit, imuroin ja siivoilen muutenkin, viikkaan pyykit. Luen nettilehtiä. Sitten klo 12 laitan lapsen nukkumaan ja menen itsekin huilimaan. Sitten teen jotain välipalaa. Lähdemme ulos vähäksi aikaa. Klo neljä haen toisen lapsen hoidosta. Syömme ruuan 16,30 ja sitten siivoilen keittiön ja mukulat katsoo vaikkapa tv:tä tai leikkivät. Klo 18,00 menen ulos lasten kanssa joko johonkin puistoon taikka kävelylle noin tunniksi. Sitten onkin iltapala ja vaikkapa kylvyt molemmille. Alamme rauhoittua ja vielä katsomme jotain kivaa telkusta. Lapset menevät sitten nukkumaan 20,30. Minä jään vielä ehkä katsomaan tv:tä ja herkuttelemaan jollain hyvällä. Sitten kun nukuttaa niin painun maate.

[/quote]

Miksi viet lapsen hoitoon jos kerran olet kotona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa viikossa käyn perhekerhoissa aamupäivisin. Ja muskari on kerran viikossa. Vanhempi lapsi on meillä koulussa. Tulee iltapäivällä kotiin. Läksyissä auttamista ym. hänen kanssaan. Asutaan omakotitalossa, joten kotihommia löytyy kyllä. Joskus käydään vaunulenkillä. Parina iltana käyn itse esim jumpalla tms. Ja ulkoilen säällä kuin säällä. Mielestäni vaatetuskysymys. Meilläkin tyttö on reilu 9 kk. Hänenkin kanssaan ollaan rattailla menty näillä pakkasilla kerhoon. Noin kerran viikkoon käyn kiertämässä läheisen kirppiksen. Shoppailuretkiä läheiseen kaupunkiin en juurikaan harrasta.

Mulla ei juurikaan ole vierailevia vauvakavereita. En heitä hirveästi ole kaivannut. Mulle riittää noi perhekerhojen kontaktit.

Vierailija
4/12 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssin vauvan kanssa. Luin hänelle. Tein vauvahierontaa. Kävimme kirjastossa. Alle vuoden ikäisinä ovat kaikki lapsemme käyneet jo uimahalleissakin. Kävimme rinkkakävelyillä, kotijumppailimme. Rattaissa kaikki lapseni eivät ole viihtyneet yhtä hyvin. 9 kuukauden ikäisten kanssa olen käynyt keinumassa, pulkkamessä jne. Maalasimme sormiväreillä (kermaviiliä ja karamelliväriä.) Soittelimme pianolla, laulelimme. Ja ihan ruuanlaittoa, siivousta (yhdessä jo konttajan kanssa!), pyykinpesua, kodin nätiksi laittamista yms. Tietenkin vaipanvaihtoa, syöttämistä, pukemista.

Vierailija
5/12 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten en saisi? Teen kotitöitä, selaan nettiä, kirjoittelen blogia, käyn eri vauvajutuissa (muskari, uinti sun muut), treffailen muita äitikavereita, lueskelen omaksi ilokseni jotain kehittävää, joskus kattelen kursseja courserasta. Käydään ulkoilemassakin jos ei oo kauhee pakkanen tai vesisade. Kyllä mulla päivät ihan täynnä on eikä käy tylsäksi.

Vierailija
6/12 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jo 2v, et viihtyy kyllä jo puistoissakin. Muuten meillä on erilaisia kerhomenoja joskus jopa 5x viikossa. Iltapäivästä tulee koululaiset ja niitten menot, joten seinät ei kaadu päälle. Vaik just sain kuulla, et oon ihan vitun paska.... 11v

Vierailija
7/12 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka vien isommat lapset eskariin, sitten kaupan kautta kotia. Pyykin pesua, järjestelemistä. Lehtien ja nettilehtien lukemista, vaunuttelureissu, kirjojen lukemista. Sitten isot lapset eskarista kotia ja illat harrastuksiin kulettelua. 

Vierailija
8/12 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teillä ois noita vauva/perhekerhoja, ne on kyllä iso piristys arkeen

Vierailija
9/12 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt on isompia lapsia tässä ja sitä kautta kaikkea, mutta etsi perhekerho, vauvakerho, avoin päiväkoti. Vaikka parikin. Ja aloita joku vauvaharrastus, esim. muskari, tanssijuttu, uinti, jne. Turussa esim. mm. MLL, naisvoimistelijat, Seikkailupuisto järjestää kaikenlaista seurakuntien lisäksi. Kun on pari kertaa viikkoon jotain ohjelmaa, niin juttu on ihan eri, ja noissa harrasteissa muutkin äidit kaipaa seuraa ja saat kahvittelu- ja vaunulenkki- ja myöhemmin (keväällä vauvasi viihtyy jo hiekkiksellä) puistoseuraa. Myös kirpparikierrokset on kivaa sisätekemistä, samoin kirjastossa on kiva käydä, täällä siellä on leikkipaikka ja ihan vauvoillekin löytyy kovaisivuisia kirjoja lainattavaksi, samalla haen itselleni lukemista.

Vierailija
10/12 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on äippäloma?!

Vierailija
11/12 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaalla olen, kaksi lasta  (2v 3v).

Herätään ennen klo 7. Aamupalaa syödään ja sen jälkeen vien isomman hoitoon. Sitten kurvaan klo 9,00 kauppaan ja sen jälkeen teen ruoat niin itselleni kuin sitten lapsillekin. Sitten leikitään ja oleillaan vaan. Pesen pyykit, imuroin ja siivoilen muutenkin, viikkaan pyykit. Luen nettilehtiä. Sitten klo 12 laitan lapsen nukkumaan ja menen itsekin huilimaan. Sitten teen jotain välipalaa. Lähdemme ulos vähäksi aikaa. Klo neljä haen toisen lapsen hoidosta. Syömme ruuan 16,30 ja sitten siivoilen keittiön ja mukulat katsoo vaikkapa tv:tä tai leikkivät. Klo 18,00 menen ulos lasten kanssa joko johonkin puistoon taikka kävelylle noin tunniksi. Sitten onkin iltapala ja vaikkapa kylvyt molemmille. Alamme rauhoittua ja vielä katsomme jotain kivaa telkusta. Lapset menevät sitten nukkumaan 20,30. Minä jään vielä ehkä katsomaan tv:tä ja herkuttelemaan jollain hyvällä. Sitten kun nukuttaa niin painun maate.

Vierailija
12/12 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään asukaspuistossa, avoimessa päiväkodissa, vauvauinnissa... Tavataan joskus äitiyslomalla olevia kavereita. Vauvabio. Lounaalle työkavereiden kanssa. Äiti lapsi jumppaa. Hoidan kuntoilun takia kauppareissut ja neuvolakäynnit kävellen, joten harva se päivä kävellään rattaiden kanssa. Yhden äitikaverin kanssa käydään vaunulenkeillä.

Mun pää hajoaisi, jos olisin vaan kotona kahden lapsen kanssa.