Olen päivisin klo 8.30-15 tekemättä mitään.
Roikun vain netissä ja lapsi on hoidossa. Mitä mieltä olet?
Kommentit (24)
Oikeesti, viitenä päivänä viikossa? Miten jaksat tuota? Oletko masentunut ja/tai nettiriippuvainen?
Niin kysymys kuuluu miksi? Oletko masentunut tai jotain? Ei kuulosta järin hyvältä tilanteelta, sillä luulisi, että sinullekin tulee paha olla tuollaisen päivän jälkeen.
Jos olet työttömänä, niin luulisi, että työnhakua voisi tehdä ahkerastikin joku päivä. Lisäksi hoitaa kodin jne.
Itseäni ahdistaa suunnattomasti kun sairasloman ja loppuraskauden vaivojen vuoksi en voi oikein tehdä muuta kuin roikkua täällä, lukea vähän lehteä ..kotityötkin on tosi minimissä mitä yritän tehdä (tiskit ja pyykit) enkä niitäkään saa kipujen takia aina koneesta.
Sairaslomalla vai? Kuinka kauan olet elänyt noin? Itse väsyin ihan totaalisesti leikkauksen jälkeen pakkomakoiluun. Edes käsitöitä ei voinut tehdä kylkiasennossa.
Sama mulla, mutta lapset ei ole hoidossa. Mä en ainakaan ole mitenkään masentunut tms., mutta en vain saa aikaiseksi mitään päivällä. Iltaa kohti sitten vähän kuin virkistyn ja alan puuhastella edes jotain.
Kuulostaa minun painajaiseltani :D Paitsi, jos olisi rahaa enemmän, sitten voisin vaikka shoppailla tai tehdä jotain hyvää ruokaa ainaisen halvimman kyttäämisen sijaan...
Oletko sairaslomalla vai miten välttelet töihinlähtöä ja työkkärin kursseja?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 10:01"]
Sama mulla, mutta lapset ei ole hoidossa. Mä en ainakaan ole mitenkään masentunut tms., mutta en vain saa aikaiseksi mitään päivällä. Iltaa kohti sitten vähän kuin virkistyn ja alan puuhastella edes jotain.
[/quote]
Eihän sinulla ole sama juttu, jos lapset ei ole hoidossa vaan hoidat päivällä lapsia! Ellei lapset ole jo isoja.
Ole hiukka armollisempi itsellesi!
Mä en tee mitään 10-02. Paitsi olen netissä, pelaan tai katson tv:tä. Mutta mä olenkin kroonisesti sairas enkä oikein muuta voi. Voi luoja, kuinka olisi mahtavaa käydä salilla ja jumpissa, töissä, kavereiden kanssa ulkona, miehen kanssa elokuvissa jne jne... Jos olet terve, tuhlaat elämääsi.
Mielipiteeni riippuu siitä että nautitko kotona olosta? Tuntuuko hyvältä?
Mulla on sellainen tunne että en tee mitään vaikka on 2v. kotona. Käydään toki päivittäin ulkona ja puuhaillaan, laitetaan ruokaa ja hoidetaan kotia, mutta on sellainen olo että haaskaan elämääni. Tämä ei ole mielekästä elämää minulle, en viihdy kotiäitinä. Töihin en pääse, olen yrittänyt. Toivottavasti pian.
Ap oletko työtön, sairaslomalla vai hoitovapaalla?
Hei. Masentuneisuus voi näyttäytyä juuri saamattomuutena, ja useimmiten masentunut ei tiedä olevansa masentunut. olen itse ollut samassa tilassa ja voin mielestäni silloin erinomaisesti.jälkeenpäin ihmettelin ettei kukaan sanonut mitään. kannattaisikohan tilata aikaa terv.keskuksesta mielenterv,hoitajalta ja vaikka varmistaa asia. Lapset tarvii äitiään ulkoiluun tms. Elämään. Kaikella ystävyydellä
Missä päin nettiä roikut? Sinullahan olisi hyvä mahdolisuus seurata kv. lehdistöä ja sivistää itseäsi. Voit etsiä töitä, opiskella ... Netissä "roikkumista" on monenlaista.
Etkö käy koskaan ulkona, edes pienellä kävelyllä? Tai laita ruokaa, kunnolla alusta asti kun aikaa on? Se on luovaa ja palkitsevaa.
Mitä haluat elämältäsi, osaatko kuvitella millaista elämäsi on esim. vuoden kuluttua?
Hah. Mitä tuossa nyt on vikana? Netissä roikkuminen voi tarkoittaa vaikka mitä. Opiskelijana esimerkiksi etsin lähteitä ja dataa tutkimuksiin. Ja sitten kun kirjoittelen tänne, niin myöskin etsin lähteet faktoille, jotka olen palstalla esittänyt, toki ne usein minulla tietty on, mutta kun täällä kysytään eikä uskota niin alkeellisia asioita, niin...
En mäkään tee vapaapäivinä tai lomilla mitään muuta. Paitsi kävelyllä käyn ja ruokaa laitan, pyykkiä pesen. Mut kyl muu aika menee melkein täällä ja Netflixissä, nukun myöhään, 10-12 asti. Mula aika rankka työ, vaatii veronsa, ei vaan jaksa kauheesti muuta.
Siis olen pitkäaikaistyötön jo pari vuosikymmentä ollut ja tietenkin teen kotöitäkin mutta paljon olen netissäkin ja ihan vapaaehtoisesti pidän lasta hoidossa koska siellä kavereita yms enkä ole masentunut,töitä en vaan saa.-ap
Ja lisään vielä että lapsi hoidossa siis 15 pv/kk ja muina päivinä plus loma-aikoina kun on kotona niin touhuan paljonkin lapsen kanssa leikitään,pelaillaan,laitetaan yhdessä ruokaa yms ja ulkoillaan 2 kertaa päivässä.
Vietät laatuaikaa haluamallasi tavalla, jatka samaan malliin
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 10:51"]
Vietät laatuaikaa haluamallasi tavalla, jatka samaan malliin
[/quote]
Aivan! Ketä sen pitäis häiritä?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 10:10"]
[/quote]
Eihän sinulla ole sama juttu, jos lapset ei ole hoidossa vaan hoidat päivällä lapsia! Ellei lapset ole jo isoja.
[/quote]
No kyllä tää aika samalta tuntuu, kun tässä vain istun ja lapset leikkii keskenään. Välillä käyn tekemässä ruokaa ja sitten taas jumitan tässä. Klo 14 jälkeen alan sitten miettiä, että pitäisiköhän jotain järkevääkin tehdä ja pitäisiköhän vaikka pihalle lähteä. Sitä aikaisemmin en saa mitään aikaiseksi. Nyt tosin pyörii jo pyykkikone, yleensä pesen pyykinkin vasta myöhään illalla.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 10:10"]
[/quote]
[/quote]
No kyllä tää aika samalta tuntuu, kun tässä vain istun ja lapset leikkii keskenään. Välillä käyn tekemässä ruokaa ja sitten taas jumitan tässä. Klo 14 jälkeen alan sitten miettiä, että pitäisiköhän jotain järkevääkin tehdä ja pitäisiköhän vaikka pihalle lähteä. Sitä aikaisemmin en saa mitään aikaiseksi. Nyt tosin pyörii jo pyykkikone, yleensä pesen pyykinkin vasta myöhään illalla.
[/quote]
Mä onneksi saan enemmän aikaiseksi silloin kun lapsi on kotona ja hän haluaakin ulkoilla ja tavallaan vaatii sitä sen kaksi kertaa päivässä että kun hän on kotona niin silloin meillä on selkeä päivärytmi,monesti eka ulkoilu on jo klo 9 ja joka päivä meillä miehen työn takia herätään viimeistään klo 6.30. ap
Miksi?