Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Risteilijöitä romutetaan ympäri maailmaa, mutta Suomesta on tilattu uusia. Mitä en ymmärrä?

Vierailija
19.10.2020 |

EIkö olisi halvempaa kunnostaa sellainen romutettava laiva?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi halvempaa. Nyt ymmärtänet?

Vierailija
2/11 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteilijöitä.

Nykyään rakennetaan vain kelluvia hotellipötkylöitä.

Vierailija
4/11 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teräs katkeaa. Kumman kyydiss mielummin olisit.

Sellaisen laivan, joka ei katkea, vai sellaisen joka katkeaa ?

-Sinkkiş

Entäs lentokoneen ?

Vierailija
5/11 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi halvempaa. Nyt ymmärtänet?

Miksei?

Vierailija
6/11 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teräs katkeaa. Kumman kyydiss mielummin olisit.

Sellaisen laivan, joka ei katkea, vai sellaisen joka katkeaa ?

-Sinkkiş

Entäs lentokoneen ?

Dokaa vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi halvempaa. Nyt ymmärtänet?

Miksei?

Mikään ei ole ikuista, tekniikka vanhenee ja teräs väsyy. Tulee halvemmaksi rakentaa uutta kuin korjata tuon kokoista laitosta täysin uudenveroiseksi.

Vierailija
8/11 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi halvempaa. Nyt ymmärtänet?

Miksei?

Mikään ei ole ikuista, tekniikka vanhenee ja teräs väsyy. Tulee halvemmaksi rakentaa uutta kuin korjata tuon kokoista laitosta täysin uudenveroiseksi.

Sä oikeasti väität, että 90-luvulla ja 2000-luvun taitteessa rakennetut laivat ovat jo romurautaa kun maailmalla on 100 vuotta vanhoja rautaisia laivoja merillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi halvempaa. Nyt ymmärtänet?

Miksei?

Mikään ei ole ikuista, tekniikka vanhenee ja teräs väsyy. Tulee halvemmaksi rakentaa uutta kuin korjata tuon kokoista laitosta täysin uudenveroiseksi.

Sä oikeasti väität, että 90-luvulla ja 2000-luvun taitteessa rakennetut laivat ovat jo romurautaa kun maailmalla on 100 vuotta vanhoja rautaisia laivoja merillä?

Tämä. Lisäksi nuo viettävät niin paljon aikaa satamissa, ettei edes koneet voi olla millään loppuunajettuja.

Vierailija
10/11 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi halvempaa. Nyt ymmärtänet?

Miksei?

Mikään ei ole ikuista, tekniikka vanhenee ja teräs väsyy. Tulee halvemmaksi rakentaa uutta kuin korjata tuon kokoista laitosta täysin uudenveroiseksi.

Sä oikeasti väität, että 90-luvulla ja 2000-luvun taitteessa rakennetut laivat ovat jo romurautaa kun maailmalla on 100 vuotta vanhoja rautaisia laivoja merillä?

Kyllä se näin menee. Ei se romu ole, mutta tosiaan päivitys nykyvaatimuksiin olisi liian kallis. Koneet olisi vaihdettava uusiksi koska myydään mielikuvalla ympäristöystävällisyydestä. Sisusta, sähköt ja vistitintä verkot menis uusiksi. Päälle tietysti vielä perusylläpitotoiminta. Romuttamalla poistetaan kapasiteettia markkinoilta joten myyminenkään ei tule kyseeseen. Ja jos menisi jotenkin arveluttavaan kohteeseen niin mahdollinen imagohaitta. On eri asia kuin joku vanha rahtialus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi halvempaa. Nyt ymmärtänet?

Miksei?

Mikään ei ole ikuista, tekniikka vanhenee ja teräs väsyy. Tulee halvemmaksi rakentaa uutta kuin korjata tuon kokoista laitosta täysin uudenveroiseksi.

Sä oikeasti väität, että 90-luvulla ja 2000-luvun taitteessa rakennetut laivat ovat jo romurautaa kun maailmalla on 100 vuotta vanhoja rautaisia laivoja merillä?

Kyllä se näin menee. Ei se romu ole, mutta tosiaan päivitys nykyvaatimuksiin olisi liian kallis. Koneet olisi vaihdettava uusiksi koska myydään mielikuvalla ympäristöystävällisyydestä. Sisusta, sähköt ja vistitintä verkot menis uusiksi. Päälle tietysti vielä perusylläpitotoiminta. Romuttamalla poistetaan kapasiteettia markkinoilta joten myyminenkään ei tule kyseeseen. Ja jos menisi jotenkin arveluttavaan kohteeseen niin mahdollinen imagohaitta. On eri asia kuin joku vanha rahtialus.

Plus se viihdepuoli. Nykypäivän viihdetarjonta ei mahdu noihin pieniin vanhoihin laivoihin. Nyt ei riitä uima-allas ja keilarata. Pitää olla vesiliukumäkiä, jää luistelua varten, törmäysautoratoja, Flowridereitä, Broadway-tasoinen teatteritekniikka jne.

Niitä ei kannata verrata ruotsinlaivoihin.