Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Love Connectionissa erityisen paljon puhevikaisia

Vierailija
21.01.2014 |

Enkä nyt tarkoita huonoa englanninkieltä, vaan lähinnä s-vikaa. Sekä Marcuksella, Tuulialla, Ennillä että Ann-Mariella oli hankalasti ymmärrettävä, sössöttävä puhetyyli. 

Toinen ketju puheterapian puutteesta muistutti tästä asiasta. LC:tä katsoessa hämmästelin, kuinka yhteen sarjaan on saatu niin paljon puhevikaisia, mutta ehkä tässä onkin kyseessä laajempi ilmiö.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on ajan ilmiö, ettei selkeää artikulaatiota enää arvosteta. Olen nimittäin ihan varma, että osalla tytöistä tuo takahampaat yhdessä suhautettu ässä oli ihan valinta, ei varsinainen puhevika. 

Vierailija
2/8 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa noihin kyseisiin puhujiin niin kyllä s-vika muotia tuntuu olevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan katsonut aitoa tai Toosa-versiota?

Vierailija
4/8 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 22:21"]

Ottamatta kantaa noihin kyseisiin puhujiin niin kyllä s-vika muotia tuntuu olevan.

[/quote]

Kyllä on typerä kommentti. Minulla on S-vika, joka ei ole puheterapiassakaan korjautunut ja tuolainen muoti-kommentti on todella loukkaavaa. Puhuisin kyllä normaalisti, jos vain osaisin.

Vierailija
5/8 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 22:29"]

Oletkohan katsonut aitoa tai Toosa-versiota?

[/quote]

No eipä tuota sössötystä voi kukaan (ihan oikeaa) sarjaa katsonut kieltääkään. Aluksi en kiinnittänyt siihen huomiota, mutta kun loppumetreillä oli pelkät s-vikaiset koolla, alkoi se olla aika hämmentävää katsottavaa.

Pointtini ei ole loukata ketään puhevikaista, ihmettelenpä vain kuinka yleisestä vaivasta oikein voi olla kyse.

-ap

Vierailija
6/8 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 22:21"]

[/quote]

Kyllä on typerä kommentti. Minulla on S-vika, joka ei ole puheterapiassakaan korjautunut ja tuolainen muoti-kommentti on todella loukkaavaa. Puhuisin kyllä normaalisti, jos vain osaisin.

[/quote]

Pahoittelen, ei ollut tarkoitus loukata. Tuo s-vika oli huono sanavalinta, koska eihän siinä muoti-ilmiössä oikeasti ole kyse s-viasta vaan muodin mukana menemisestä. Mua ei edes mitenkään häiritse oikea s-vika (koska aika usein sen erottaa muoti-s:stä).

Vierailija
7/8 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta! Onko kyseessä joku ihme "söpöstelyässä" jota käytetään, kun ollaan (olevinaan) vähän ujoja ja kainoja?

Vierailija
8/8 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelin miten yhteen sarjaan oli löydetty niin monta vahva-/isoleukaista naista. Sellainen oli sekä Tuulialla, Ennillä että Sarilla. Harvinainen ominaisuus, mutta olisiko sitten amerikkalaiseen makuun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan