Kylllä elämä ilman alkoholijuomaa on yhtä tyhjän kansssa. en nää mitään tarkotusta.
Kommentit (10)
Paha alkoholiriippuvuus tuntuu juuri tuolta. Alkoholi ja humala on ainoa elämänsisältö, päivät kuluvat sitä miettiessä, että koska taas voi juoda itensä humalaan.
Se tunne johtuu vain siitä, että alkoholi nostaa sulla aivoissa hetkellisesti dopamiinitasoja radikaalisti, mikä aiheuttaa voimakasta mielihyvää, kohottaa itsetuntoa ja vähentää ahdistusta.
Koita keksiä muita tapoja tähän?
Netistä löytyy vinkkejä miten voi muilla tavoin vaikuttaa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Se tunne johtuu vain siitä, että alkoholi nostaa sulla aivoissa hetkellisesti dopamiinitasoja radikaalisti, mikä aiheuttaa voimakasta mielihyvää, kohottaa itsetuntoa ja vähentää ahdistusta.
Tää on totta. Luin jostain että kaikista päihteistä juuri alkoholi nostaa ENITEN dopamiinitasoja. Ilmankos siitä eroon pääsy onkin monelle niin vaikeaa, sitä tunnetta halajaa vaan minkä on päässyt kokemaan.
Mulla on sama paini menossa. Lopetin päivittäisen juomisen pari viikkoa sitten, ja koko ajan tuntuu vähän paremmalta. Siihen tilalle on vain keksittävä jotain, ettei tunnu tyhjältä. Minulla on onneksi paljon mielenkiinnon kohteita, joita harrastelen ja joissa onnistuminen tuottaa todella mielihyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on totta. Luin jostain että kaikista päihteistä juuri alkoholi nostaa ENITEN dopamiinitasoja. Ilmankos siitä eroon pääsy onkin monelle niin vaikeaa, sitä tunnetta halajaa vaan minkä on päässyt kokemaan.
...kunnes tulee se aika, että alkoholista ei tule enää nousuhumalaa. Silloin ollaan jo pakkojuomisen tilassa. On juotava, koska on juotava.
Ap:n kanssa samaa mieltä. En ole koskaan saanut auringonotosta,kalastuksesta, saunomisesta, kaveriporukasta, sohvalla makoilusta, makkaranpaistosta mitään kivaa ilman alkoholia. En siis koskaan. Mutta kun yhdistän noihin oluen juonnin, niin kaikki on mukavaa. Jostain omin käsin tehdystä työstä saan jotain iloa, mutta ei sitäkään voi koko aikaa tehdä. Johan siinä lähtee perhekin kävelemään, jos ukko ei muuta kuin aamusta iltaan paina hommia. Siksi olenkin alkoholisti. Ei vääräleuat. En ole menettänyt kiinnostustani selvinpäin tekemiseen käyttämällä liikaa alkoholia, vaan päinvastoin. Huomasin, että nautin edes jostain, kun juon olutta. Kännissä nyt en ole, eikä se ole mielestäni edes mukavaa. Selvinpäin en osaa nauttia mistään. Meitä on olemassa. Varmaan aivojen rakenne, tai kemiat on erilaiset. Joku lääke voisi auttaa, mutta kun ei oikein tiedä mikä tällaisen aivotoiminnan aiheuttaa. Eli olen hirveä huolehtija, masennukseen taipuvainen, univaikeuksista kärsivä, pessimisti. Ollut lapsesta asti. Kun juon kaikki korjaantuu. Myös vaimo on samaa mieltä, ja antaa juoda. Kun minusta tulee kuulemma silloin normaali. En silti haluaisi juoda. Tuskin olen pitkäikäinen näillä elintavoilla.
Mä en saa mitään alkoholista ja ihmettelen miksi joku sitä haluaa juoda kun maistuukin niin pahalta siis varsinkin olut, on kallista ja haitallista.
No jos tuolta tuntuu niin senkus vedät kaksin käsin. Siinä on sinun elämäsi tarkoitus. Onnittelut hienosta oivalluksesta.
Jos joku kitisee, niin muistuta, että Suomi on vapaa maa ja että toteutat yksilönvapauttasi
Oon itsekin huolehtija, stressaaja ja pessimisti mutta en tartu silti pulloon ja hoida sitä juomalla.
Kaupasta saa.