Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin muuttaa Berliiniin!

Vierailija
21.01.2014 |

Kertokaa kokemuksia ulkomaille muuttamisesta? Opiskelen tällä hetkellä laboratorioalaa ja olen alustavasti keskustellut työharjoittelun suorittamisesta Berliinissä. Nyt alkanut päässä pyöriä ajatus, että jos muuttaisinkin pois Suomesta. Muutto olisi ajankohtainen 2016 alkuvuodesta. Olen ajatellut, että siihen asti opiskelisin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne kun menet niin sinne jäät. Vaatii todella paljon voimia muuttaa takaisin. Berliinin ilmapiiri on elämän eliksiiriä parhaimmillaan. 

Vierailija
2/7 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne kun menet niin sinne jäät. Vaatii todella paljon voimia muuttaa takaisin. Berliinin ilmapiiri on elämän eliksiiriä parhaimmillaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin asumassa siellä, ei ole ikävä takaisin. Jos olet hyvä saksassa ja tykkäät kaupungista niin voit viihtyäkin, mutta minun oli vaikea kotiutua. Lomalle menisin edelleen mieluusti sinne.

Vierailija
4/7 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini on upea kaupunki, emme tosin asu siellä vaan muualla Saksassa, mutta vierailtu siellä useasti. Kuten 2 sanoi, vaikeinta tulee olemaan muutto pois sieltä ja varsinkin Suomeen; on kuin muuttaisi Neuvostoliittoon takaisin.

Vierailija
5/7 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 Mikä kotiutumisessa oli vaikeaa? Kielitaitoni ei ole hyvä ja siksi haluankin vielä opiskella, mutta toisaalta puhumallahan sitä oppii. Minulla oli peruskoulussa saksaa 3-9luokat mutta olin silloin kyllä todella laiska opiskelija. Kuinka hyvin englannilla pärjää? -Ap

Vierailija
6/7 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliinihän vastaa suurinpiirtein kouvolaa suomessa. Toki olut on halvempaa jolloin jos on kännissä kunnes maksa poksahtaa niin hauskalta tuntuu :P

Vierailija
7/7 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini on tällä hetkellä "The paikka" asua Euroopassa. Berliinin ympyrässä asuu 5 milj ihmistä joten ihan Kouvolasta ei oo kyse;) Sinne vaan heti. Yöelämä on vertaansa vailla ja englannilla pärjää. Parasta on se että sinne tulee viikonlopuiksi nuoret aikuiset bilettämään muistakin suurkaupungeista, (ja julkkikset!!!!) shoppailumahdollisuudet ovat moninkertaiset verrattuna Lontooseen tai Pariisiin. Suosittu opiskelupaikka ja töitä löytyy. Berliini säännöstelee asumisen kuluja rankalla kädellä jotta nuorten aikuisten ei ole vaikea asettautua kaupunkiin. Keskusta on kallis asua mutta julkinen liikenne toimii niin ettei edes huomaa asuvansa pidemmällä:) Helsinki tuntuu maalaiskylältä sen jälkeen kun on asunut Berliinissä ja sitä se oikeasti on;)