Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla alle 3vuotias lapsi ja esikoinen saa vauvan?

Vierailija
21.01.2014 |

Minulla tämä tilanne ja elämä tuntuu rikkaalta. 23vuotias esikoinen saa kesällä vauvan, muut nuoret opiskelee, 9vuotias koululainen ja 2v kanssani tässä kotona :)

Odotan innolla lapsenlapsen syntymää ja sitä, että tyttärestäni tulee äiti

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 09:00"]

Minulla tämä tilanne ja elämä tuntuu rikkaalta. 23vuotias esikoinen saa kesällä vauvan, muut nuoret opiskelee, 9vuotias koululainen ja 2v kanssani tässä kotona :)

Odotan innolla lapsenlapsen syntymää ja sitä, että tyttärestäni tulee äiti

[/quote]

Ensimmäisen lapsenlapseni syntymän jälkeen olen itse saanut vielä kaksi lasta.

Näistä toiseksi nuorinta odotin yhtä aikaa tyttäreni kanssa ja pienillä on noin kuukausi ikäeroa.Se oli kovin onnellista aikaa.

Ja nuorin olikin sitten jo valmiiksi niin setä kun enokin , kun syntyi.

Vierailija
2/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei taida enää tulla lapsia.. :) Mutta ihana elämäntilanne varmasti, jakaa tyttären kanssa raskausaikaa. Onnitteluja sinulle lapsista ja lapsenlapsista!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 10:39"]

Meille ei taida enää tulla lapsia.. :) Mutta ihana elämäntilanne varmasti, jakaa tyttären kanssa raskausaikaa. Onnitteluja sinulle lapsista ja lapsenlapsista!

ap

[/quote]

Kiitso ja sitä samaa sinulle. :)

Vierailija
4/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä te oikein olette??

Vierailija
5/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuorin neljästä on huhtikuussa syntynyt (enempää ei tule), esikoinen sai lapsen joulukuussa. Minä täytän tänä vuonna 40, saman miehen kanssa olen edellen. Esikoinen on 19-vuotias.

Onnea ap:lle ja muille samassa tilanteessa oleville! Onhan tämä aika hieno ja uskomaton elämäntilanne.

Vierailija
6/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45, ap

Vierailija
7/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 11:00"]

Minkä ikäisiä te oikein olette??

[/quote]

Minä olen 48 ja olen siis vietsin 2 kirjoittaja. Nuorimmat lapset ovat syntyneet kun olin 39 ja 41.

Vierailija
8/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pikkusisko ja veli oli 3 ja 2 kun meidän esikoinen syntyi. miehen vanhemmat on eronnut ja nää lapset on uusien puolisoiden kanssa. Noh, muuten ihan jees mut hoitoon ei saada koskaan omaa lastamme kun appiukko on niin kiireinen ja anopin oma pikku kullanmuru (HIEMAN lellitty) tavoite on saada meidän lapsi hengiltä.. Että niin. Onneks ei hoidolle oo pahemmin tarvetta, joskus ois toki kiva nukkua, mutta kerkeehän sitä!:))

Vierailija
9/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 12:57"]

Miehen pikkusisko ja veli oli 3 ja 2 kun meidän esikoinen syntyi. miehen vanhemmat on eronnut ja nää lapset on uusien puolisoiden kanssa. Noh, muuten ihan jees mut hoitoon ei saada koskaan omaa lastamme kun appiukko on niin kiireinen ja anopin oma pikku kullanmuru (HIEMAN lellitty) tavoite on saada meidän lapsi hengiltä.. Että niin. Onneks ei hoidolle oo pahemmin tarvetta, joskus ois toki kiva nukkua, mutta kerkeehän sitä!:))

[/quote]

Meillä taas toimii toisin päin.

Koska omat lapset ovat suunnilleen saman ikäisiä kuin nuorimmat lapsenlapset, on helppo saada aina hoitoapua ja toisaalta tuplasti ihanaa ottaa hoitoon lapsenlapsia, jotka eivät ole vain minun palvomiani vaan myös nuorimmille lapsille ne kaikkein rakkaimmat leikkikaverit.

Vähintään kerrna viikossa pidän jokaista lapsenlasta yökylässä.

Ja sitten taas toistaiseksi vähintään kerran viikossa on minulla ja miehellä "lapseton" vuorokausi.

Loistava järjestely. Tosin se pelittää vasta yli 20 vuotta esikoisen syntymän jälkeen joten sen varaan ei kenenkään nuoren äidin kannata tukiverkkoaan laskea. 

Vierailija
10/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei onneksi, sain olla kohtuu nuori äiti ja sain tulla nuorena mummoksi, en sentään mummoäiti halunnut olla!

Vierailija
11/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 11:20"]

Meillä nuorin neljästä on huhtikuussa syntynyt (enempää ei tule), esikoinen sai lapsen joulukuussa. Minä täytän tänä vuonna 40, saman miehen kanssa olen edellen. Esikoinen on 19-vuotias.

Onnea ap:lle ja muille samassa tilanteessa oleville! Onhan tämä aika hieno ja uskomaton elämäntilanne.

[/quote] Siis joo, wautsivau te lisäännytte, mut mitä erityisen hienoa ja uskomatonta tuossa on? Onhan niitä lapsia syntynyt tänne jo maailman sivu, miks teidän raskaudet olis jotenkin mahtavampia kuin muiden?

Vierailija
12/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on onneks ikää jo 24 ja 23v. Vuorohoitaminen ois muuten aika näppärä idea, mutta kun tosiaan toinen näistä murusista on aivan kamala kakara, välillä tytöllä on pää auki tai huuli halki kun setämies vähän töniin tai lyö. Ja kerran tönäs sohvalta alas niin, että alahampaat meni huulestä läpi. Sen jälkeen ilmotin, ettei meillä ole asiaa ennen kun kakara saadaan kuriin. Eikä tyyliin taputeta päähän ja todeta, einon olevan vaan pikkasen mustis. t:9

Vierailija
13/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi lapsena ollut melko ällöttävää jos setäni tai tätini olisi olleet ikäisiäni.. Näin aikuisenahan tuo on ihan luonnollista, mutta silloin lapsena se mummo oli (lapsen mielikuvien mukaan) jotenkin niin vanha..

Vierailija
14/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 13:05"]

No ei onneksi, sain olla kohtuu nuori äiti ja sain tulla nuorena mummoksi, en sentään mummoäiti halunnut olla!

[/quote]

Minusta molempi on parempi kuin vain toinen.

Mutta ihmiset tahtovat kaikki eri asioita.

Vierailija
15/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 13:07"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 11:20"]

[/quote] Siis joo, wautsivau te lisäännytte, mut mitä erityisen hienoa ja uskomatonta tuossa on? Onhan niitä lapsia syntynyt tänne jo maailman sivu, miks teidän raskaudet olis jotenkin mahtavampia kuin muiden?

[/quote]

Miksi noiden pitäisi olla "mahtavampia" kuin muiden.

Se on vain yksi kaikkein tavallisimmasta poikkeava elämänkokemus, jonka mielellään jakaa keskustelutaitoisten ja pohtimistaitoisten sekä tietenkin myös saman kokeneiden kanssa.

Vierailija
16/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 13:21"]

Meillä on onneks ikää jo 24 ja 23v. Vuorohoitaminen ois muuten aika näppärä idea, mutta kun tosiaan toinen näistä murusista on aivan kamala kakara, välillä tytöllä on pää auki tai huuli halki kun setämies vähän töniin tai lyö. Ja kerran tönäs sohvalta alas niin, että alahampaat meni huulestä läpi. Sen jälkeen ilmotin, ettei meillä ole asiaa ennen kun kakara saadaan kuriin. Eikä tyyliin taputeta päähän ja todeta, einon olevan vaan pikkasen mustis. t:9

[/quote]

Juuh. Perheet ja tarinat ovat erilaisia. Se mikä meillä toimii loistavasti ei välttämättä toimi jollain toisella ollenkaan. Ja vastavaatsi joku teillä hyvin toimiva juttu tuskin onnistuisi meillä ollenkaan.

Vierailija
17/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 13:33"]

Minusta olisi lapsena ollut melko ällöttävää jos setäni tai tätini olisi olleet ikäisiäni.. Näin aikuisenahan tuo on ihan luonnollista, mutta silloin lapsena se mummo oli (lapsen mielikuvien mukaan) jotenkin niin vanha..

[/quote]

Ehkä mummosi olikin "vanha"? Ehkei hän jaksanut tai halunnut käydä kanssasi uimassa, ratsastamassa, sirkuksessa jne?

Ehkä osoitti rakkauttaa mieluumin toisin tavoin?

Mummot kun ovat erilaisia, ihan siinä missä äidit ja lapsetkin.

Kaikki yksilöitä.

Vierailija
18/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ja tyttäreni ollaan yhtä aikaa raskaana, lasketulla ajalla eroa 5 päivää :)

itse olen nyt 38 vuotta ja tyttäreni 20 vuotta

Vierailija
19/19 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse viikon nuorempi kuin veljenpoikani...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi