Miksi mies haluaa naisen, jota ei voi saada??
Eräs miespuolinen henkilö haluaisi sellasen naisen, jota ei voi saada (nainen naimisissa, perheellinen). Jatkuvasti harmittelee mulle, naispuoliselle kaverilleen tilannetta ja sitä, miten tämä nainen olis niin hyvä hänelle. Itse en ole kyseistä naista edes tavannut, mutta nyt alkaa mennä hermo, kun mies ei pääse "pakkomielteestään" eroon. Mua kaverina harmittaa miehen puolesta, kun menee monta hienoa naista sivu suun, kun ei pääse yli haaveidensa kohteesta ja mies tosiaan tarvitsisi jonkun naisystävän tilanteessaan. Mikä sitä äijää vaivaa, ikääkin 40, mutta noin lapsellinen.
Kommentit (9)
Vaikee ymmärtää, että muut ei tunnu miltään siihen yhteen verrattuna, mies ei ees tunne kunnolla haavetypykkää. Eikäs niillä ole ees mitään intiimiä ollut keskenänsä miehen mukaan. Eip, en ole mustasukkainen. Kaveri ei vaan pysty ottamaan iloa irti elämästä, vaikka pitäisi.
Tähän on yleensä kaksi syytä.
Jos kyse on siitä, että mies haluaa vain varattuja naisia, hänellä on huono itsetunto ja epävarma maku. Se, että joku muukin on halunnut saman naisen on tässä tilanteessa miehelle vakuutus siitä, että nainen on ok. Muuten mies ei uskoisi omaan arvostelukykyynsä.
Jos kyse on laajemmin saavuttamattomista naisista, kyse on usein sitoutumiskammosta. On turvallista "haluta" jotain, mitä ei voi kuitenkaan saada, sillä silloin ei joudu panemaan itseään oikeasti likoon.
Arvaan et heppu on peräkammarityyppiä, ei oo koskaan ole ollut kunnon parisuhteessa ja näkee äitinsä täs naisessa? :)
oudolta kuulostaa jos ei tunne naista. Onko nainen kaupankassa tms. jota Tää mies ihailee kaukaa? Onko mies vähän reppana? Nää tuli ekana mieleen.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 21:04"]
Sitoutumiskammo.
[/quote]
Tää on niin yleistä! (niin miesten kun naistenkin yhteydessä)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:21"]Arvaan et heppu on peräkammarityyppiä, ei oo koskaan ole ollut kunnon parisuhteessa ja näkee äitinsä täs naisessa? :)
[/quote]Tai äitinsä vastakohdan.
No se vaan pitää siitä tietystä niin paljon. Muut ei tunnu miltään siihen yhteen verrattuna - tai näin sitä kuvittelee. Sellaista se joskus on.