Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tili on tyhjä

Vierailija
20.01.2014 |

Oon köyhä opiskelija jolla tili ihan tyhjänä ja opintolainaa saan nostettua vasta helmikuussa :( Mitä mä teen nyt? En saa lainattua keneltäkään, eikä sossukaan auta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo kolmatta kuukautta ilman tuloja juuri kelan takia. Sossuunkin olen lähettänyt hakemuksen kuukausi sitten. Mitään neuvoja en osaa antaa, ellet tosiaan keneltäkään saa lainattua edes 20 euroa, sekin olisi jo suuri apu tilanteeseesi. Itse olen selvinnyt tähän asti pikavipeillä, sekä kavereilta vitosen ja kympin lainoilla. Tottakai tuollaisen lainailun jälkeen olet pitkään velkahelvetissä kun ei ne tuetkaan ole hääppösiä. Kaikki raha menee välttämättömyyksiin.

Vierailija
2/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin mahdollinen pikavippi ja vyö kireälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istut kirstusi päällä, pimpsan myyntiin!

Vierailija
4/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI MISSÄÄN NIMESSÄ PIKAVIPPIÄ!!!

Lainaa vaikka ystävältä/sukulaiselta/joltain muulta joka lainaa vaikkapa 20e, tai kahdelta eri ihmiseltä 20e. Käteisenä.

20 eurolla syö kyllä loppukuun ihan kevyesti, kun järkevästi käyttää! Ostat jauhoja, makaronia, kaalin (sopii pannulla öljyssä/voissa/margariinissa paistettuna ja mukavasti maustettuna todella moneen ruokaan ja on hyvää myös raakana!), perunoita, porkkanoita, tarjouslihapullia/makkaraa (tyyliin euron pussi/paketti), riisiä, nuudeleita.. Höttöähän tuo on, mutta kyllä silläkin elää.

Itse olen köyhimpinä opiskeluaikoina tehnyt ruokaa jauhoista, vedestä ja suolasta. Sekoitin vain vettä, suolaa ja loput jauhot niin että sain aikaan taikinakönttejä jotka paistoin uunissa ja söin. Eiväthän ne mitään herkkua olleet, mutta kyllä nälkäisenä kelpasi :)

Vierailija
5/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy pervoille pikkareita.

Vierailija
6/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 20:34"]

Lainaa vaikka ystävältä/sukulaiselta/joltain muulta joka lainaa vaikkapa 20e, tai kahdelta eri ihmiseltä 20e. Käteisenä.

20 eurolla syö kyllä loppukuun ihan kevyesti, kun järkevästi käyttää! Ostat jauhoja, makaronia, kaalin (sopii pannulla öljyssä/voissa/margariinissa paistettuna ja mukavasti maustettuna todella moneen ruokaan ja on hyvää myös raakana!), perunoita, porkkanoita, tarjouslihapullia/makkaraa (tyyliin euron pussi/paketti), riisiä, nuudeleita.. Höttöähän tuo on, mutta kyllä silläkin elää.

Itse olen köyhimpinä opiskeluaikoina tehnyt ruokaa jauhoista, vedestä ja suolasta. Sekoitin vain vettä, suolaa ja loput jauhot niin että sain aikaan taikinakönttejä jotka paistoin uunissa ja söin. Eiväthän ne mitään herkkua olleet, mutta kyllä nälkäisenä kelpasi :)

[/quote]

Mistäs lainaat jos ei ole ketään jolta lainata?

Vierailija
7/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonoon?

Vierailija
8/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähin diakoniatoimisto. Googleta alueesi seurakunta.

Vierailija
9/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini oli kuukausia rahatta kelan viivyttelyjen takia. Sanoi jälkikäteen, että onneksi oli järjestöjä, jotka auttoivat. En tiedä sen tarkemmin.

Vierailija
10/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne... En saa edes opintolainaa enkä mitään tukia Kelasta (vanhempien tulojen takia).Tsemppiä sinnekin!

Vierailija
11/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan ihmettelen että mikä niisä keloissa sun muissa oikein kestää. Kukaan ei voi perustella miksi joku tukihakemus makaa kuukausitolkulla jossain kelassa. Ainoa mikä tulee mieleen on että ne virkailijat eivät hoida hommiansa, juovat vain kahvia ja syövät pullaa. Suomessa nyt ei niin paljoa ihmisiä ole etteikö ylipöhöttynyt sosiaalisektori pystyisi hoitamaan hommia jos vain tahtoa olisi. Mutta miksi olisi kun ei oma perse ole tulessa?

Vierailija
12/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 20:39"]

[/quote]

[/quote]Jokaisella on vanhemmat

Vierailija
13/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Voin lainata tai ostaa ruokaa Espoossa. Juuri laitoin omille opiskelijoilleni rahaa.

Vierailija
14/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta osamaksulla jotain ja myy heti

Vierailija
15/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 21:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 20:39"]

[/quote]

[/quote]Jokaisella on vanhemmat

[/quote]

Joidenkin vanhemmat ovat kuolleet.

Vierailija
16/16 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen pikavippiä jonka maksat pois seuraavasta opintolainaerästä. Itse elin tällä tavalla opiskeluajan. Kätevää vaikka häviölle jääkin korkojen suhteen, tosin niinhän käy esim asuntolainaakin ottaessa eikä sitä paheksuta samoin. :) Mutta hyvähän se on huudella siellä 3000euron tuloilla..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän