Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei roskaruoan syömisen lopettamiseen saa apua?

Vierailija
19.10.2020 |

Tuntuu että vaan syyllistetään. Olen vain tyhmä läski, joka mieluummin jää sohvalle syömään sipsejä kuin lähtisi ulos lenkille. Miksen vain ota itseäni niskasta kiinni? Miksi alkoholismi tunnustetaan sairautena, mutta riippuvuus ruokaan on vain omaa tyhmyyttä? Olen monta kertaa päättänyt lopettaa herkkujen ostamisen, mutta aina ne lopulta palaa elämään. Kamppailen painoni kanssa, samoin kuin päihderiippuivainen terveytensä kanssa. Ehdottomasti haluaisin tähän apua matalalla kynnyksellä. Onhan jotain ravitsemusterapeutteja, mutta ei alkoholistikaan lopeta viinan juomista vaan siitä syystä, jos joku sanoo sille että se ei ole terveellistä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai yksityiselle psykiatrille, jos on varaa.

https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/uunimakkara-miten-se-tehdaeaen.1…

ai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee hiivasylkitesti vesilasiin. Jos sinulla on hiiva, se tekee noita ruokatilauksia suoraan aivoihisi ja lisäksi nakertaa koko terveytesi samalla. Hiivan häätö ratkaisee mieliteot ja motivaatio tulee sen tappamisesta. Näin kävi itselläni.

Vierailija
24/31 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alat rakastamaan itseäsi uudelleen, et halua satuttaa omaa kehoasikaan.

Vierailija
25/31 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvuuksien kanssa kamppailu EI ole helppoa. Jos se olisi helppoa ja tahdonvoimasta kiinni, maapallolla ei olisi yhtään alkoholistia, narkkaria, peliriippuvaista, seksiriippuvaista jne. Suomessa on todella huonosti avopuolella matalan kynnyksen asiantuntemusta ja hoitoa näille riippuvuuksille. Yhteiskunta ja sotepuoli on pessyt kätensä. En osaa siis auttaa oikeasti mutta näissä laihdutusasioissa olisi ehkä paras unohtaa koko sana laihduttaminen. Olisi keskityttävä oman itsensä hyväksymiseen niin, ettei työnnä roskaa suuhunsa ja tee itselle sitä kautta pahaa. Seuraavan kerran kun menet mässyhyllyille kaupassa, tiedosta se tilanteena; olen jälleen tekemässä itselleni pahaa sekä henkisen hybinvoinnin että fyysisen terveyden kannalta. Tällä kertaa en osta näistä mitään. Menet vaikka tilalle pakastealtaalle ja ostat mustikka ja mansikkapussin. Sulatat niistä itsellesi marjaherkun tai käytät itse pakastamiasi marjoja. Menet päivä kerrallaan. Varaat terveellisen vaihtoehdon tilanteeseen, jossa olet mässännyt. Jos sokerin ja rasvan poisjättäminen on mahdotonta kokonaan, otat silloin vaikka yhden pullaviipaleen. Sekin on parempi kuin suora rasvasokeripommi.

Vierailija
26/31 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin psykiatrille hakemaan apua bulimiaan. Sain lääkkeen joka toimi siihen.

Vierailija
27/31 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee hiivasylkitesti vesilasiin. Jos sinulla on hiiva, se tekee noita ruokatilauksia suoraan aivoihisi ja lisäksi nakertaa koko terveytesi samalla. Hiivan häätö ratkaisee mieliteot ja motivaatio tulee sen tappamisesta. Näin kävi itselläni.

Tottahan tuo, eikä se mihinkään lopu, jos ihminen saa jatkuvasti kiitosta harvinaisen hyvästä jauhopeukalosta:-D

Ei edes silloin, kun ihmisellä on sieniallergia - sairastuu. Hiivahan ON sieni.

Vierailija
28/31 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä menin psykiatrille hakemaan apua bulimiaan. Sain lääkkeen joka toimi siihen.

Mikä lääke? Itsellä on mielialalääkitys, joka auttaa hieman, mutta ei kuitenkaan riitä.

Vierailija
29/31 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glutamaatit todellakin a i h e u t t a v a t riippuvuuksia. Siitä on ollut kansanterveyslaitoksella tutkimuskin, joten eikai kukaan mitään suojatyöpaikkaa ole sinne rakentanut?

Vierailija
30/31 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glutamaatti on ihan paholaisen keksintö. En syö mitään mikä sisältää natriumglutamaattia tai hiivauutetta. Ei synny mitään kylläisyyttä vaan tarve ottaa lisää, lisää, lisää...

Vierailija
31/31 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsit on tehty tarkoituksella suolaa ja rasvaa sisältäviksi pommiksi, johon on saatu mielihyvää kiihottava koostumus. Onneksi pääsin niistä kokonaan eroon. Olen läski ja verenpainelääkkeillä. Suklaa jäi, kun olen onneksi laktoosi-intolerantikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan