Onko tässä sinun juhlameikkisi? (kuva)
http://www.iltalehti.fi/viihde/2014011817945363_vi.shtml
Oletko niitä ihmisiä, jotka juhliin mennessään meikkaavat huomiotaherättävästi vai pitäydytkö silloinkin luonnollisissa sävyissä ja hillityssä lookissa?
Katsoin viikonloppuna baarissa, että aika monet nuoret ja hyväihoisetkin naiset käyttävät paksua meikkivoidetta ja voimakasta meikkiä irtoripsineen. Kuvitteleeko joku oikeasti, että epäluonnollinen pakkelikerros kaunistaa? Luonnollinen, taitavasti tehty ehostus tekee naisesta kaikista kauneimman.
m29
Kommentit (16)
Ei ole. Näyttää siltä, että tuo meikki on sudittu naamaan ilman peiliä. Kaunis tyttö, mutta tyyli on näköjään vielä hakusessa.
Vähän pelottavan näköinen jopa. Vanhentaa ja rumentaa. Oma juhlameikkini on normaali päivämeikki (ehkä hieman huolellisemmin tehty pohja) + rajaukset, korosteväri poskiin ja huulipuna.
Ihan ihmeelliset nuo silmät. Pelottavat tosiaan...
Oma meikkini on aika samanlainen arjessa ja juhlassa. Juhliin teen sen vain huolellisemmin, kuin arjessa jaksaisin. Ripsienpidennykset mulla kyllä on, mutta ne ovat omien ripsien pituiset ja luonnollisen näköiset. En käytä silmissä muuten juurikaan meikkiä.
Ööö ei. Vahvaa meikkiä käytän. Tummia sävyjä silmissä. Mutta ne on laitettu huolellisesti paikalleen toisin, kuin esimerkin kuvassa on huonolaatuista pakkelia paljon ja sutaten laitettuna ja kasvoista on saatu läpsyteltyä tasasävyinen pallo. Näkee kyllä, että oikeanlaisella ehostuksella ( ja miksi ei ilmankin) esimerkin nainen olisi kaunis, mutta tuossa on nyt ammattitaidoton meikkaaja tehnyt paskan kepposen.
t. N22(ammattimaskeeraaja)
Meikkaan aina lähes samalla tavalla. Juhliin ainoa lisä on luomiväri, muuten kuljen ilman sitä. Tuon kuvan naisella on kaunis meikki, kun poistaisi tai laittaisi hieman neutraalimman luomivärin. Kun huulet on noin vahvat, silmämeikin pitää olla minusta hillitty. Ja sama toisinpäin, kun silmät on vahvasti meikatut, huulet pitää olla lähes nudet.
Muuten mua ei kiinnosta muiden meikkaus, kukin meikkaa niinkuin tykkää. Nuorilla on se hyvä iho puolellaan, silloin voi käyttää paksuakin pakkelia, vanhempana se ei enää onnistu, kun on ryppyjä. Eli go for it nuoret, vaan =)
Lähinnä ihmettelen miten hän on voinut päästä Miss Universum kisoihin.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 13:44"]
Ööö ei. Vahvaa meikkiä käytän. Tummia sävyjä silmissä. Mutta ne on laitettu huolellisesti paikalleen toisin, kuin esimerkin kuvassa on huonolaatuista pakkelia paljon ja sutaten laitettuna ja kasvoista on saatu läpsyteltyä tasasävyinen pallo. Näkee kyllä, että oikeanlaisella ehostuksella ( ja miksi ei ilmankin) esimerkin nainen olisi kaunis, mutta tuossa on nyt ammattitaidoton meikkaaja tehnyt paskan kepposen.
t. N22(ammattimaskeeraaja)
[/quote]
Komppaan.
T. N24 minäkin ammattimeikkaaja-maskeeraaja.
En meikkaa ollenkaan. Luonnollisuus ja maanläheisyys on mielestäni kauneinta.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 13:18"]
http://www.iltalehti.fi/viihde/2014011817945363_vi.shtml
Oletko niitä ihmisiä, jotka juhliin mennessään meikkaavat huomiotaherättävästi vai pitäydytkö silloinkin luonnollisissa sävyissä ja hillityssä lookissa?
Katsoin viikonloppuna baarissa, että aika monet nuoret ja hyväihoisetkin naiset käyttävät paksua meikkivoidetta ja voimakasta meikkiä irtoripsineen. Kuvitteleeko joku oikeasti, että epäluonnollinen pakkelikerros kaunistaa? Luonnollinen, taitavasti tehty ehostus tekee naisesta kaikista kauneimman.
m29
[/quote]
Heh, niin on taas "miehen" tekemä avaus... :D
Sillä on väliä, millainen juhla on kyseessä. Minä EN meikkaa aina samalla tavalla. Päinvastoin.
EN myöskään näe, että meikin tarkoitus on "kaunistaa" sillä tavalla kuin ap:n viesti (joka kieltämättä oli aika lailla naisen kirjoittaman oloinen) antaa ymmärtää. Meikki on leikki, osa tyylivalintaa, asustusta. Tottakai tyyli on erilainen silloin kun ollaan jossain gaalatilaisuudessa ja silloin kun ollaan viihteellä, työpaikan edustusjuhlassa ja lastenkutsuilla.
Voisin tietynlaisissa juhlissa hyvinkin käyttää irtoripsiä ja kuvassa esiintyvän väiristä huulipunaa (vaikka minä en muotoilisi huulia noin) osana pukua. Ei aina tarvitse ottaa itseään niin julmetun vakavasti! Leikkikää joskus!
Btw, nimenomaan nuoret käyttävät (ja voivat käyttää) paksua meikkivoidetta. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä ohuempaa ja läpikuultavampaa meikkivoiteen on oltava, muuten se saa ihon näyttämän ryppyiseltä.
Miksipä ei. Jos tässä vielä tulisi lähdettyä johonkin juhliin, saattaisin hyvinkin pistää viimeisen päälle vaikka drag-meikin. Olen päälle nelikymppinen räjähtänyt akka, joten mun ei tarvitse miellyttää kenenkään miehen silmää enää.
Luonnollisena kuljen sitten kauppareissuilla.
Kyllä luonnollinen on niin paljon parempi... inhoan punaisia huulia!
M33
Silmät ja kulmat on meikattu aivan järkyttävän näköiseksi. Hävettäis lähteä juhliin tuon näköisenä. Ei sillä että itsekään osaisin kummemmin meikata mutta jos ei osaa niin parempi jättää tekemättä.
No tuo meikki nyt on todella outo. Kyllä vahva meikki voi näyttää hyvältäkin. En tiedä onko tämä paras esimerkki kun en jaksanut kauheasti nähdä vaivaa, mutta mun mielestä tässä on vahva meikki, joka kuitenkin on ihan kaunis. http://cdn.crushable.com/files/2012/11/milakunis.jpg
Tuossa on kieltämättä liikaa. Silmien ehostus todella huono. Pelkät eye-linerit riittäis noin kirkkaan huulipunan kanssa. Itse suosin joko silmien tai huulien näyttävää ehostusta.