Uskallanko tilata USAsta jotain, maksu paypallilla?
en oikein tiedä uskallanko!!!! pelottaa että en saakaan mitään ja rahat menee hukkaan. uskaltaako noin kaukaa ulkomailta tilata jotain? sen voi maksaa paypallilla. onko turvallista? uskallanko? summa olis jotain 30-40 e.
Kommentit (31)
paypal on siitä luotettava, kun se palauttaa rahat takaisin. itse käytän ebay:tä tosi paljon ja aina on tullut tavarat kotiin. muista että yli 40 kerta ostoksista tulli perii maksun
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 11:13"]
No mikä siinä pelottaa? Mahdolliset tullimaksut kantsii pitää mielessä.
[/quote]Identiteettivarkaus
Paypal ei muuten suinkaan aina palauta rahoja, siihen ei kannata tuudittautua. Tästä on ihan omakohtaista kokemusta. Onneksi olin kuitenkin maksanut Visalla (pp kautta siis) ja sain sieltä rahat takaisin.
ai jos tilaus maksaa yl 40 e niin tulee tullimaksuja?
Paypal on joka tapauksessa paras maksutapa. Olen itse tilannut sillä maksellen tavaroita ympäri maailmaa, eikä ikinä ole ollut mitään ongelmaa. Luottokortilla en olisi viitsinyt, sen verran paranoidi näissä olen.
miksi paypal ei palauta aina rahoja? sen sivulla lukee että palauttaa jos tavara ei tule tai ei ole sellainen kuin kuvauksessa.
Ulkomailta ja varsinkin EU:n ulkopuolelta tilatessa kuluttajansuojasta ei välttämättä ole aivan samanlaiset käsitykset. Myyjillä kokemuspohja on tietenkin omassa kuluttajansuojassa. Jos on mitään arvokkaampaa, on hyvä varmistaa, että sopimuksessa on jo takuu. Muutenkin on syytä katsoa sopimukset tarkkaan, jotta tietää mihin sitoutuu.
Itse asiassa se raja pitäisi olla nykyään 20 euroa, sen yli pitäisi periä ALV:n suuruinen maksu. En muista sitä termiä. Varsinainen "tullimaksu" kait menee yli 150 euron ostoista.
Niin ja kannattaa muistaa, että siihen summaan lasketaan mukaan postimaksu. Eli jos arvo + postimaksu menevät yli 20 euron, maksun pitäisi mennä. Mutta käytännössä kait alle 40 euron arvoisiin tavaroihin ei kiinnitetä paljon huomiota edelleenkään.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 11:30"]
Uskallat. Paypal on turvallinen.
[/quote]Paypal voi olla mutta onko verkkokauppa
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 11:30"]
miksi paypal ei palauta aina rahoja? sen sivulla lukee että palauttaa jos tavara ei tule tai ei ole sellainen kuin kuvauksessa.
[/quote]
No esimerkiksi sellaisessa tapauksessa, että postissa tapahtuisi jokin virhe, ja seurantakoodin mukaan tavara olisi toimitettu perille, mutta se ei olisikaan päätynyt sinulle vaan jollekin väärälle ihmiselle. Siinä tapauksessa Paypal uskoo myyjää, että tavara on lähetetty, kun kerran seurantakoodi on. Mutta tämä lienee todella harvinaista...
Muissa tapauksissa kyllä pitäisi rahat tulla takaisin. Joskus muinoin en saanut rikkinäisestä tavarasta korvausta, kun tuo suoja koski vain eBay-kauppoja. Mutta nykyään sen pitäisi koskea kaikkia Paypal-maksuja.
No minä en saanut rahoja takaisin, koska myyjä oli jo tyhjentänyt tilinsä ja kadonnut. Paypal päätyi harkittuaan claimiä minun kannalleni, mutta valitteli etteivät voi ottaa rahaa myyjän tililtä koska Se on tyhjä :(
en tiedä uskaltaisinko.... ehkä jos saisin tosi halvalla!
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 11:46"]
No minä en saanut rahoja takaisin, koska myyjä oli jo tyhjentänyt tilinsä ja kadonnut. Paypal päätyi harkittuaan claimiä minun kannalleni, mutta valitteli etteivät voi ottaa rahaa myyjän tililtä koska Se on tyhjä :(
[/quote]
Hmm, aika erikoista. Paypal nimittäin korvaa tuollaisissa tapauksissa omasta pussistaan. Ainakin minulle teki niin, noin vuosi sitten.
Miten menee kun ne summat on ameriikan dollareita ja minulla euroja? miten se maksu onnistuu paypallissa?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 12:23"]
Miten menee kun ne summat on ameriikan dollareita ja minulla euroja? miten se maksu onnistuu paypallissa?
[/quote]
Hyvin. Oman masterin muuntokurssi on yleensä ollut se paras.
No mikä siinä pelottaa? Mahdolliset tullimaksut kantsii pitää mielessä.