Chifonet-liinat, ei löydy mistään kaupasta enää?
Katsoin joistakin verkkokaupoista, ja tuotteen kohdalla lukee esim. "Poistunut valikoimasta". Mitä ihmettä?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Niitä mustavalkoisia ostin aina monta pakettia, nyt ovat hajonneet.
Sitä olenkin ihmetellyt; kun mistään ei löydy.
Ällöttäviä noi paksut rätit jotka ei koskaan kuivukaan.
Ne paksut rätit on bakteeripesiä.
Minäkin pidin noista mustavalkoisista ja hamstrasin niitä aina.
On kyllä todella paskoja liinoja.
R. I. P chifonet
Oli tosiaan paras rätti ystäväni ikinä!
(tänään viimeksi ettin kaupasta....)
Minäkin olen etsinyt kaupoista ky.olevaa tuotetta, sitä kuitenkaan löytämättä.
Mitä sitten tilalle?Wettex sitä en huoli,kerää bakteereita. Sitä saa olla myötäänsä keittämässä.
Olen kokeillut näitä kopioita, eikä ne todellakaan toimi yhtä hyvin. Chifonetin malli on ainutlaatuinen. Aina piti palata alkuperäiseen.
Jos sieniriepujen käyttäjät tietäisi mitä bakteeripesiä ne on, niin loppuis käyttö heti. Vaikka kuinka puristat, niin ne ei kuivu tarpeeksi nopeasti ettei bakteerit kasvaisi niissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidl myy vastaavia. Kestävät kymmeniä pesuja.
Lidlin krääsä ei ole vastaava, vaan sekundajäljitelmä.
En tiedä että miksi väität noin, mutta minulla tuo lidlin "sekundajäljitelmä" tiskirätit ovat kestäneet monta kuukautta, ja ovat itseasiassa parempia kun ns. aidot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä että miksi väität noin, mutta minulla tuo lidlin "sekundajäljitelmä" tiskirätit ovat kestäneet monta kuukautta, ja ovat itseasiassa parempia kun ns. aidot.
Itse en käytä tiskirättejä kuukausia, niissähän ne vasta bakteerit pesii.
Rätti vaihtuu viikoittain.
Koska ne ovat parhaat! Pesevät hyvin, pysyvät siistinä ja hajuttomana. Muut vastaavat ovat jotenkin limaisia, ei tee mieli edes koskettaa ekan pesun jälkeen.
Chifonetia kaipaan, halpismerkit ovat todella kehnoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat ihan surkeita rättejä. Olen aina ihmetellyt niiden suosiota. Mikrokuituiset ovat huimasti parempia.
Miksi joku alapeukuttaa? Niissä on hyvin heikko imukyky ja se pinta ei puhdista yhtä hyvin kuin mikrokuituiset. Mitä hyvää niissä on vuonna 2020? Ne olivat täsmälleen samanlaisia jo 80-luvulla ja muiden merkkien tuotekehittely on mennyt ohi jo kauan sitten.
Mitä Microkuituista liinaa suosittelet Cfifonetin korvaajaksi, laita esimerkkii.
Motonetistä löytyy vähän samantyylinen.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/423201/SCOTT-Shop-Towels-tehopaperipyyhe
Chifonetistä minäkin tykkäsin. Sen sai huuhdottua hyvin, eikä se alkanut niin helposti haisemaan kuin paksummat rätit.
Nyt olen käyttänyt jäljitelmiä, eivät vastaa kunnon Chifonetejä.
Yhyy. Mitä minä nyt teen.
Vierailija kirjoitti:
Chifonetistä minäkin tykkäsin. Sen sai huuhdottua hyvin, eikä se alkanut niin helposti haisemaan kuin paksummat rätit.
Nyt olen käyttänyt jäljitelmiä, eivät vastaa kunnon Chifonetejä.Yhyy. Mitä minä nyt teen.
Sen sijaan, että vain itkisit, niin kannattaa laittaa palautetta valmistajalle: nordicconsumerservice@its.jnj.com
Näin ainakin itse aion tehdä. Kyseessä ruotsalainen valmistaja, Johnson&Johnson. Suosittelen kaikkien valmistuksen lopettamiseen tyytymättömien laittavan palautetta. Joukkovoima kannattaa tässäkin!
Oliko nää niitä jotka ei ime yhtään mitään?
Olen ihmetellyt samaa. Sifoneissa oli hyvää juuri se nopea kuivuminen. Nyt markkinoilla on liian pieniä samantyyppisiä liinoja, niillä ei tee mitään, kouraan mahtuvat. Sifonetit olivat sopivan suuria, mutta silti eivät kerryttäneet hajua koska kuivuivat nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en käytä tiskirättejä kuukausia, niissähän ne vasta bakteerit pesii.
Rätti vaihtuu viikoittain.
Niitä voi keittää kattilassa tai pestä pesukoneessa pesupussin sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Chifonetit ovat vain ohutta muovihöttöä ilman teknistä suorituskykyä. En pidä. Piste. Kyllä niistäkin irtoaa mikromuovia. Sitä irtoaa kaikista muovitekstiileistä.
Jäljitelmä-chifonetit ovat usein keinokuituisia ja siksi huonoja, nukkaantuvia ja inhottavan tuntuisia kädessä. Aito Chifonet on viskoosia ja polyesteria, jossa juuri se viskoosiosuus teki liinasta hyvän ja polyesteria oli mukana lisäämässä liinan kestävyyttä. Sinifinet -liina on näköjään 100 % viskoosia.
Vierailija kirjoitti:
Oliko nää niitä jotka ei ime yhtään mitään?
On. Jättää myös hirveät raidat kaakeliin eli levittää likaa pitkin pöytää.
Pirkalla on, mutta vielä halvemmalla Lidlistä, ja Lidlillä on kivan värisiäkin :)