Mulla on tosi huono yleistieto
En muista mitään koulustakaan. Tiedän vain ne asiat, joita iltasanomissa otsikoidaan suureksi. En pysty nimeämään monenkaan suositun sarjan näyttelijöitä, en tiedä poliitikoista kuin tunnetuimmat, naapurimaasta en ketään. Historiassa olin ihan surkea. Lintuja tunnistan jonkun verran kun olen tutkinut niitä, mutta siihen käytettyyn aikaan tosi vähän.
Olen suunnittelualan töissä ja osaan kyllä etsiä tietoa tosi hyvin, mutta muisti on huono. Matikassa olen kyllä aika hyvä, kunhan ei tartte muistaa ulkoa kaavoja.
Kommentit (2)
Ap tässä, mulla ei lukeminen auta. Sain koulussa seiskoja lukemalla koealueen 10xläpi, joskus kaseja siitä armosta, että olin matikassa niin hyvä. Mitä tahansa luen, olen unohtanut asian jo tunnin päästä. Ei auta, vaikka kuinka kiinnostaisi. Sitten kun pääsen tekemään, hoksaan nopeasti. Alleviivaukset koin vain häiritsevänä, vaikka niitä minun kouluaikanani korostettiin, jossain vaiheessa tuli sitetn korostustussit ja se häiritsi vielä enemmän.
Ikävää. Itsellä on hyvä yleistieto, vaikka en ole ylioppilaskaan. Luen paljon sanomalehtiä, katselen visailuja ja lueskelen kirjoja historiasta ym.