Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys lisämaitorauhasesta

02.08.2008 |

Laitoin tämän saman myös tuonne imetyspuolelle mutta sieltä en ole vastauksia saanut joten

Onko kokemusta kenelläkään?

Alkuraskaudessa huomasin oikeassa kainalossa pehmeän liikkuvan patin joka on kipeä. Raskauden edetessä myös vasempaan on tullut patti vain pienempi kokoisena. Neuvolalääkärille näytin niitä ja hän epäili lisämaitorauhaseksi. Kuopuksen aikaan oikeaan kainaloon ilmestyi samanlainen patti mutta vasta imetyksen myötä.Esikoisen ja kakkosen aikaan ei tuota vaivaa ollut. Googlesta en muuta tietoa löytänyt kuin että häviää sitten kun lopettaa imetyksen.

Maidonnousu on ollut kivuliasta jokaisella kerralla ja kuopuksen aikaan myös rintojen täyttyminen sattui ja tuntui epämiellyttävältä (kihelmöi ja pisteli)varsinkin tuossa oikeassa rinnassa. Pieninkin hipaisu rintaan aiheutti tuon tunteen eikä ollut välttämättä yhteydessä vauvan ääneen tai imetystilanteeseen. Onko nyt odotettavissa tuplakipu kun patit ovat molemmilla puolilla?

Pienenkin tiedon otan kiitollisena vastaan :)

Moschino rv26+2

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ekassa raskaudessa patit molempiin kainaloihin ja ihmettelin niitä vaan silloin. Synnärillä patit tuli tosi kipeiksi silloin, kun maito nousi rintoihin. Kysyin synnärillä pateista ja lääkäri totesi niiden olevan lisämaitorauhaset. No kipu meni ohi parissa päivässä ja sen jälkeen ne olivat vain kivuttomat, ikävän näköiset patit kainaloissa.

Uusi raskaus alkoi, kun esikoinen oli noin vuoden ja imetin häntä noin rv 16:een asti, joten patit eivät hävinneet missään vaiheessa. Nyt toisen lapsen synnyttyä patit kipeytyivät taas maidon nousun aikaan, mutta sen jälkeen eivät ole vaivanneet.

Mulla lisämaitorauhaset eivät siis ole olleet kipeät muulloin, kuin parina päivänä synnytyksen jälkeen. Muulloin rintojen täyttyminen tai maidon heruminen ei ole mulla ollut mitenkään erityisen epämiellyttävää tai kivuliasta. Tosin en tiedä millaista se on muilla, kun mulla patit on olleet molempien lasten aikana ja suunnilleen yhtä isoina molemmilla puolilla...

Toivottavasti sullekaan ei tule tuplakipuja ja toivottavasti patit oikeasti häipyvät aikanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla