Miksi ihmisillä on se yleiskäsitys että yh:t ovat huonompia?
Mun yks työkaveri puhuu aina siihen suuntaan että mulla olisi vähän omaa aikaa ja että rahaa on vähän ja niukasti,osamaksuilla onneksi saa jne. Olen nuori 25v 1 lapsen yh (tuo nimikin ihan outo mun suuhun), jolla on täysin oman maun mukaan remontoitu kolmio, vakituinen työpaikka, todella ihania ja luotettavia ystäviä ja rakastava perhe. Lapsi on isällään vähintään joka toinen viikonloppu, joten omaa aikaa mulla on paljon. Kuljemme aina siisteissä vaatteissa ja muutenkin huolitelluina...rahaa mulle jää kivasti säästöön joka kuukausi, koska mun menoja on vain asumiskulut,puhelinlasku,pesukoneen lyhennys, pvhoito maksu ja ruokaan menevät kulut..ylimääräistä perusmenojen jälkeen palkasta jää 500e joka kuukausi. Yksinhuoltaja..en koe olevani yksinhuoltaja, vaikka asumme erillään lapsen isän kanssa...meillä on yhteishuoltajuus ja hän näkee lastaan paljon eli auttaa minua kasvatustehtävässä,hoitaa osuutensa. Kerran yksi mieskin,uusi tuttavuus tokaisi kuulessaan minulla olevan lapsen " ai sä oot joku yksihuoltaja,kuule tää taitaa jäädä tähän" olin että täh?? no niin todellakin jää!!
Kommentit (20)
Siis loppupeleissä, eronnut nainen jolla on lapsia on aina huono ihminen. Miehellä siitä ei ole haittaa, on vaan se hullu ex-vaimo josta on aina jotain haittaa uudelle vaimolle, mutta onneksi mies on niin ihana että ei se haittaa...
Häpeän yh-leimaani. Joudun elämään tuilla hetken ennenkuin palaan töihin. Mies jätti toisen naisen takia 10vuoden liiton jälkeen kun odotin nuorimmaista. Haluaisin olla ylpeästi yh, koska mies tässä se paska oli.
Uskon että ero ja lapset aikaisemmasta liitosta vähentävät miehenkin kysyntää ainakin nuorten miesten tapauksessa. Itse en ainakaan nuorena olisi halunnut tapailla tai mennä naimisiin nuoren miehen kanssa, jolla on jo toisen naisen kanssa lapsia. Samoin ei varmasti moni kavereistanikaan... Tai näin ainakin olen ymmärtänyt keskustelujen perusteella. Saattaisin kuvitella menneeni nuoren lapsellisen miehen kanssa naimisiin vain siinä tapauksessan, että mies on leski.
... Joten ei lapsellinen mieskään kelpaa kaikille naisille.
Jos itse on joskus vanhana toisella kierroksella niin silloin tuskin enää löytää suht. normaalia lapsetonta miestä.
Mäkin olen kirjaimellisesti yh. Ainakin ennenkuin menen uusiin naimisiin.
Eli noin vuoden vielä.
Pärjään mainiosti, minulla on hyvä työ, ystävät,perhe, ihana mies. Ja maailman suloisin lapsi. Mitä muuta tarvitsisin? En ainakaan sitä luuseria joka lähti litomaan jotta saisi panna eri naisia niin paljon kuin sielu sietää :D
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 20:29"]
Puhekielessä YHhon sama kuin lähivanhempi oli yhteishuoltajuutta tai ei. Sillä tarkoitetaan eronnutta ihmistä (tai avoliitossa ollutta), jolla asuu lapsi luonaan mutta ei ole enää kumppaninsa kanssa.
Joten olet edelleenkin yh jos lapsi on sinun luonasi suurimman osan ajasta vaikka teknisesti yhteishuoltajuuden vuoksi et sitä olisikaan.
[/quote]
No ei kyllä tarkoteta! :D
No se että on YH, kertoo siitä että on tehnyt elämässään paskoja valintoja, ja kontrolli ja äly puuttuu täysin. Ei fiksu, huolehtivainen, huomioonottava ihminen päädy YH:ksi.
Mä todella toivon että jokainen nainen kävisi kerran elämässään turvakodissa katsomassa mikä se todellisuus on. (Exäni nykyinen vaimo taitaakin olla taas siellä, sanokaahan terkkuja.)
Todella typerää kuvitella että yh on huono nainen joka lemppasi exän vain koska vähän sattui kyllästyttämään.
Itselläni oli todella vaikeaa jättää mies joka joi, kävi vieraissa ja kävi kimppuuni lasten nähden. Erosta on melkein 7 vuotta ja yhä saataan heräillä painajaisiin joissa hän tulee tappamaan minut ja lapset kuten uhkasi tehdä jos lähden.
Että kiitos vaan myötätunnosta, minäkin joudun häpeämään itseäni kun olen huono yh. Olen sentään elossa oleva yh ja lapsillani on nyt päihteetön, väkivallaton koti. Mutta kiitos kun kerroitte mitä paskoja me ollaan.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 22:27"]
Häpeän yh-leimaani. Joudun elämään tuilla hetken ennenkuin palaan töihin. Mies jätti toisen naisen takia 10vuoden liiton jälkeen kun odotin nuorimmaista. Haluaisin olla ylpeästi yh, koska mies tässä se paska oli.
[/quote]
Ihan täsmälleen sama tilanne, mutta olenkin ylpeästi yh, ei mulla ole mitään hävettävää, päinvastoin. Mitä hävettävää on siinä että hoitaa yksin lapset ja talouden, ylpeähän siitä pitääkin olla. Olis noita miehiäkin tähän perheeseen tulossa, kriteerit on kyllä koventuneet että pitää olla aika hyvä että huolin:)
en ole tehtaillut lapsia,tehnyt vain yhden :) AP
Monet perheelliset (mies kuvoissa) ovat kateellisia minun saamastani vapaa-ajasta. Koitan aina sanoa että onhan se kivaa,mutta vielä kivempaa olisi jos joku olisi jakamassa arkea, kun työkamut valittaa miten ei jaksaisi tehdä ruokaa pesueelle,no joo,mun pitää ensin itse hakea se lapsi sielä pk;sta, sitten mennä kauppaan väsyneen kiukkuiitan kanssa, mennä kotiin, saada ruoka aluilleen,lapselle joku lasten ohjelma...pyykit,tiskit,jälkien korjaus,seuraavan päivän vaatteet,pesut,iltasadut.....krooohh pyyyyhhh!! nukun jo 8 samaan aikaan kuin lapsi. ;) AP
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 06:55"]en ole tehtaillut lapsia,tehnyt vain yhden :) AP
Monet perheelliset (mies kuvoissa) ovat kateellisia minun saamastani vapaa-ajasta. Koitan aina sanoa että onhan se kivaa,mutta vielä kivempaa olisi jos joku olisi jakamassa arkea, kun työkamut valittaa miten ei jaksaisi tehdä ruokaa pesueelle,no joo,mun pitää ensin itse hakea se lapsi sielä pk;sta, sitten mennä kauppaan väsyneen kiukkuiitan kanssa, mennä kotiin, saada ruoka aluilleen,lapselle joku lasten ohjelma...pyykit,tiskit,jälkien korjaus,seuraavan päivän vaatteet,pesut,iltasadut.....krooohh pyyyyhhh!! nukun jo 8 samaan aikaan kuin lapsi. ;) AP
[/quote]
Olisko kannattanut käyttää ehkäisyä/tehdä abortti? Meni elämä hukkaan kun et tehnyt parempia valintoja silloin kuin pystyit.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 04:00"]
No se että on YH, kertoo siitä että on tehnyt elämässään paskoja valintoja, ja kontrolli ja äly puuttuu täysin. Ei fiksu, huolehtivainen, huomioonottava ihminen päädy YH:ksi.
[/quote]
Tämäntapaista meinasin juuri tulla kirjoittamaan. Ensin on valittu väärä mies, sitten on tehty lapsia sen kanssa. Lopulta on erottu ja jääty lasten kanssa ilman toista elättäjää ja kinutaan yhteiskunnalta yh-lisiä. Tavallisesti on vielä joku paskaduunikoulutus, jos ylipäänsä on jotain koulutusta.
Jos on tehnyt paskan miesvalinnan, onko sen kanssa pakko heti ruveta lisääntymään?
Lesket ovat asia erikseen. Kuolemalle ei kukaan voi mitään.
Niin oletko yh vai onko teillä yhteishuoltajuus? Kaksi eri asiaa.
no meillä on yhteishuoltajuus,mutta silti ihmiset nimittää mua yh:ksi..enkä oikeen osaa aina korjata kun tuntuu tyhmälle alkaa selittää koko tilannetta :D
Niin eli et ole yh.. Olet vaan lapsen lähivanhempi, koska lapsi asuu enimmäkseen sinun luonasi.
Luulen että yksinhuoltajia kartetaan siitä syystä että heillä tavallaan on "sillat palaneet" ja edellisestä suhteesta on kuitenkin lapsi, moni ajattelee että on melko vastuutonta erota niin ettei kykene sopimaan yhteishuoltajuudesta, tai sitten lapsi on lyhyemmästä suhteesta, yhden illan jutusta tms. ja ei ole edes mietitty yhteishuoltajuutta.
Jos olet nuori ja suurimman osan ajasta lapsen kanssa niin moni varmaan vetää heti johtopäätöksen että olet yyhoo.
Nuo jotka jättävät tutustumisen sikseen lapsen takia jättäisin omaan arvoonsa. Tökeröä tokaista tuollaista kun olisitte voineet tutustua muutenkin, vaikka vaan kaverina. Löytyy varmasti esim. sinkkuisiä joille lapsi ei ole esteenä.
Jos sulla jää joka kuukausi 500 ylimääräistä, niin miksi pesukone on osamaksulla?
Puhekielessä YHhon sama kuin lähivanhempi oli yhteishuoltajuutta tai ei. Sillä tarkoitetaan eronnutta ihmistä (tai avoliitossa ollutta), jolla asuu lapsi luonaan mutta ei ole enää kumppaninsa kanssa.
Joten olet edelleenkin yh jos lapsi on sinun luonasi suurimman osan ajasta vaikka teknisesti yhteishuoltajuuden vuoksi et sitä olisikaan.
No mediassa eniten puhutaan sosiaaliturvalla elävistä yksinhuoltajista, ehkä mielikuva tulee siitä. Yksi kuusikymppinen lapseton nainen yritti saada minut tuntemaan itseni huonoksi sanomalla: kun et edes miestäsi pystynyt pitämään. Koskaan en ole nauranut yhtä makeasti. Olin myös erittäin vahingoniloinen kun hän sai yt-kierroksen jälkeen kenkää mutta minä en. Ei se naimisissa olo hänestä kuitenkaan niin hyvää ihmistä tehnyt.
Miksi kuvittelet, että joku mies olisi kiinnostunut sietämään kakaraasi nurkissaan, tuskin saat kuitenkaan järjestettyä itsestäsi etävanhempaa, jonka ei tarvitse olla lapsen kanssa kuin joka toinen viikonloppu. Kyllä ainakin minulle tulee ihmisestä löyhämoraalinen vaikutelma, jos on nuoresta pitäen tehtaillut penikoita ja kasvattaa niitä yksin, kun ei kykene sitoutumaan lapsen isään. Miksi se onnituisi seuraavalla kierroksella paremmin?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 19:54"]
Jos sulla jää joka kuukausi 500 ylimääräistä, niin miksi pesukone on osamaksulla?
[/quote]
No, eiköhän tuo aloitus kertonut jo tämän naisen älykkyydestä kaiken oleellisen. Kai se jotain tukia tuolla pelillä lypsää, siinä tuo naislaji tuntuu olevan etevä.
Samaa olen ihmetellyt, jotta miksi se eronnut (yleensä isä) ei ole yhtään huono ihminen, kun ei ole yh, kun ne lapset on jätetty toiselle vanhemmalle. Pariskunta eroaa, niin se joka ottaa päävastuun lapsista on yhtäkkiä se surkimus jonka syytä erokin on. Ja yh-naiset on tyhmiä, lihavia, köyhiä, juoppoja, tupakoivia huoria. Yh-miehet ovat uhrautuvia, rakastavia, akateemisia tai ainakin muuten älykkäitä, tervehenkisiä kunnon miehiä.