5-vuotiaan selitys, kun juoksi kesken pois ruokapöydästä:
Sanoimme, tule syömään. Miksi lähdit pois?
- No, kun mun energiat on loppu!
ei siis jaksa syödä loppuun, kun ei ole riittävästi energiaa ruuan syömiseen. Voi näitä logiikoita!
Kommentit (37)
Ihan sama asia kun puhuttaessa lapsen kauneudesta, jokaiselle se oma lapsi on kauniimpi kuin sattumanvaraisesti valittu lapsi. Jollekin tämä menee jopa niin pitkälle, että syntymätöntä lastakin pidetään jo maailman kauneimpana, kun se saa isän komean ulkonäön ja äidin kehutun kauneuden. Tämä siis eräässä blogissa esilletuotuna ja korostettuna.
Ja jottei ketju menis tiukkapipojen kokoontumisajoiksi:
Meillä kasvaa Mies.
Viimeisin selitys sille, ettei voi siivota huonettaan oli, että ei pysty, kun pitää pureskella purkkaa. :p
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 16:11"]
Meillä kasvaa Mies.
Viimeisin selitys sille, ettei voi siivota huonettaan oli, että ei pysty, kun pitää pureskella purkkaa. :p
[/quote]
Okei. Ei ole muiden mielestä hauskaa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 16:16"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 16:11"]
Meillä kasvaa Mies.
[/quote]
Okei. Ei ole muiden mielestä hauskaa.
[/quote]
Onko se sulle isokin ongelma?
Miltä susta nyt niinku tuntuu?
Mikä ihme teidän pipoa kiristää? Jotenkin niin kärttyisää porukkaa täällä nykyään.
Täytyy vaan sanoa että on kohteliasta istua loppuun asti ruokapöydässä eikä pomppia miten sattuu. Sitten kun on pöytä korjattu ja astiat tiskikoneessa niin voi viedä lapsen energiaa purkamaan.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 16:07"]
Ihan sama asia kun puhuttaessa lapsen kauneudesta, jokaiselle se oma lapsi on kauniimpi kuin sattumanvaraisesti valittu lapsi. Jollekin tämä menee jopa niin pitkälle, että syntymätöntä lastakin pidetään jo maailman kauneimpana, kun se saa isän komean ulkonäön ja äidin kehutun kauneuden. Tämä siis eräässä blogissa esilletuotuna ja korostettuna.
[/quote]Ei se aina niin mene vaikka isä ois komea että lapsesta tulee kaunis/komea ja äiti olisi tavanomaisen näköinen
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 16:07"]
[/quote]Ei se aina niin mene vaikka isä ois komea että lapsesta tulee kaunis/komea ja äiti olisi tavanomaisen näköinen
[/quote]
NO SHIT!
Ihania. :) Näistä lapsivihaajista ei tartte välittää. Mun lapset on ihania, ja ylläty, myös naapurin lapset, siskon lapset ja lasteni kaverit ovat mun mielestä ihania. On olemassa aikuisia, joiden mielestä lapset ylipäänsä ovat kivoja ja niiden puheet mielenkiintoisia.
Meidän 5v pojalla on pettämätön logiikka. Olin ostanut uuden wc-harjan ja annoin kahden nuoremman leikkiä sillä käyttämätön kun vielä oli. Harjasivat sillä portaat yläkertaan puhtaaksi rappunen rappuselta. Myös tämä 5v liittyi joukkoon mukaan. Hetken päästä portaiden juurella olikin kaksi wc-harjaa: nuorin oli hakenut sen likaisenkin käyttöön. Kun ihmettelin 5-vuotiaalta miksi ihmeessä jatkoivat harjausta, vaikka tiesivät toisen olevan kakkainen, niin tämä vastasi: äiti, me ei tiedetty kumpi oli se kakkainen niin harjattiin varmuuden vuoksi molemmilla.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 16:49"]
Meidän 5v pojalla on pettämätön logiikka. Olin ostanut uuden wc-harjan ja annoin kahden nuoremman leikkiä sillä käyttämätön kun vielä oli. Harjasivat sillä portaat yläkertaan puhtaaksi rappunen rappuselta. Myös tämä 5v liittyi joukkoon mukaan. Hetken päästä portaiden juurella olikin kaksi wc-harjaa: nuorin oli hakenut sen likaisenkin käyttöön. Kun ihmettelin 5-vuotiaalta miksi ihmeessä jatkoivat harjausta, vaikka tiesivät toisen olevan kakkainen, niin tämä vastasi: äiti, me ei tiedetty kumpi oli se kakkainen niin harjattiin varmuuden vuoksi molemmilla.
[/quote]
Minkä ihmeen takia annoit leikkiä WC-harjalla ylipäätään? Kai nyt normaalilla älyllä varustettu vanhempi ymmärtää, ettei lapsi ymmärrä miksi joskus jollain saa leikkiä, mutta sitten ei enää sen jälkeen ikinä ollenkaan?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:44"]Sanoimme, tule syömään. Miksi lähdit pois?
ei siis jaksa syödä loppuun, kun ei ole riittävästi energiaa ruuan syömiseen. Voi näitä logiikoita!
[/quote]Olisin suuttunut ja KÄSKENYT pöytään. Annoitte olla vaan?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:44"]
Sanoimme, tule syömään. Miksi lähdit pois?
[/quote]
Onhan toi tietyllä tavalla ihan söpösti sanottu, toivottavasti ette kuitenkaan lasta huonosta käytöksestä palkinneet hyväksyvästi naureskelemalla. Eihän sitä kuitenkaan kohteliasta ole ruokapöydästä mitään sanomatta vaan häippästä ja lasta pitää sellaisesta ojentaa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:44"]Sanoimme, tule syömään. Miksi lähdit pois?
[/quote]
Vittu miten tyhmä ipana.
[/quote]
Vittu miten tyhmä ipana.
[/quote]
Ja tuosta kommentista taas tulee NIIN elävästi mieleen murrosikäisen tokaisut pikkulasten seurassa. Hauskaa! :D
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 15:56"]
Nämä on just näitä juttuja, että vanhemman mielestä oma lapsi on maailman suloisin ja hauskin ja hassuin, kaikille muille vain yksi niistä tuhannesta samanlaisesta ja yhtä "hassusta" lapsesta.
[/quote]
Näin juuri.