Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joka toinen tänä vuonna trendikäs Aspbergeri?

Vierailija
19.01.2014 |

Kaikki innoissaan uudesta Aspberger-buumista ja haluaa sitä? Jopa täällä.

Viime ja toissa vuonna oli muotia olla Adhd. Aiemmin oli muotia olla Allerginen kaikelle. Hajusteallergia taisi olla se viimeisin villitys kunnes Add ja Adhd tulivat uutena areenalle.

Koskahan Hypokondria tulee jälleen muotiin?? Tai muu jännältä kuulostava juttu jota voi aina selittää ja käyttää tekosyynä kun ei jaksa tai viitsi tehdä jotain.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:05"]

Onko joka toinen tänä vuonna trendikäs Aspbergeri?

[/quote]

ei, tänä vuonna aion olla Hamburgeri, nouseva trendi sekin.

Vierailija
2/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metabolinen oireyhtymä? Kuulostaa ihan oikealta, hienolta sairaudelta, mutta oikeasti ei nyt niin hieno juttu. Käy selitykseksi moneen eri asiaan, jos vaikka ei vaan tykkää syödä jotakin, niin ei voi tämän taudin vuoksi sitä syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun joka toinen diagnosoi muodikkaasti kaverinsa/tuttavansa assiksi.

Vierailija
4/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toisen ex-mies on assi.

Vierailija
5/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliherkkyys on tämän hetken muoti(leikki-)diagnoosi. On tietysti myös autismiin liittyvä piirre.

Vierailija
6/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ollut kuullut koko aspergerista ennenkuin eksyin tänne palstalle puoli vuotta sitten! =D

Vierailija
7/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä myös YÄKM eli Yleinen Ärsyyntyminen Kaikkeen Mahdolliseen on jokin muotitauti nyt, etenkin AV:llä. Joka päivä pitää keksiä joku juttu joka ärsyttää, oli se sitten tuntematon bloggaaja, entisen miehen uusi vaimo, naapurin lapset tai naapuripaikkakunnan koira.

Vierailija
8/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, tätä buumia alkanut esiintymään myös työpaikoilla. Eräs työkaveri kilahti vähän palaverissa ja lähti kävelemään sieltä, sitten toinen työkaveri kuiskasi minulle että "onkohan tuo sellainen aspberger-tapaus?" Minä aloin välittömästi ajattelemaan tätä palstaa ja sitä että onkohan hän lukenut niitä kertomuksia myös täältä! Arvatkaa vaan oliko pokassa ehkä hieman pitelemistä??! :-D :-D :-D

Vierailija
9/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, miksei kukaan ole hoksannut Tourettea? Voi vapaasti v-ttuilla ja aukoa päin näköä jollekin, napata minttupastillin pillerirasian näköisestä jutusta jonka jälkeen sanoa viileän rauhallisesti että; Sori mulla on Tourette, ei ollut tarkoitus. Tämä voi kohdistua keneen vain eli älä ota henk.koht.

Vierailija
10/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 13:18"]Hei, miksei kukaan ole hoksannut Tourettea? Voi vapaasti v-ttuilla ja aukoa päin näköä jollekin, napata minttupastillin pillerirasian näköisestä jutusta jonka jälkeen sanoa viileän rauhallisesti että; Sori mulla on Tourette, ei ollut tarkoitus. Tämä voi kohdistua keneen vain eli älä ota henk.koht.

[/quote]

Tourette ei ole mikään on/off juttu, eli ticsejä voi ilmaantua vaikka kesken työhaastattelun. Pakkotoiminnot ja pelkotilat nukkumaan mentäessä eivät myöskään ole kivoja.

Vierailija
11/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten noiden väärien diagnoosien takia ihmisille annetaan väärät lääkkeet, ja sitten ne sekoaa lopullisesti!

Vierailija
12/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni sai tuon diagnoosin 90-luvulla kun juuri kukaan ei ollut kuullutkaan tuollaisesta diagnoosista. Neurologisten ongelmien ylidiagnosointi tekee pilkkaa niistä joilla on oikeasti vaikeuksia selvitä normaalista arjesta ominaisuuksiensa vuoksi. Jotkut ihmiset ovat ihan oikeasti vaan v*ttumaisia luonteeltaan tai jotkut lapset ovat saaneet kasvaa täysin ilman rajoja. Tiedän ettei veljeni yksinkertaisesti voi mitään omituisuuksilleen, aistiyliherkkyyksilleen tai huumorintajuttomuudelleen. Hän vaan on sellainen.

Vierailija
13/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ivaat?

Vierailija
14/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana olen huomannut, että asperger on viime vuosina tullut nuorten sanavarastoon samanlaisena yleisenä haukkumasanana kuin esimerkiksi homo aiemmin. Jos jollain on liian lyhyet housunlahkeet, sanoo jotain hölmöä tai ei ymmärrä jotain asiaa heti, niin haukutaan assburgeriksi tai joskus ihan vain aspergeriksi. Asseista en tosin ole kuullut puhuttavan.

Netti-ilmiönähän tämä alkoi, ja nyt se on ihan jokapäiväistä kauraa koulussakin. Ikävä homma, mutta mieluummin tämä kuin esimerkiksi homoksi haukkuminen.

Vierailija
15/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mustakin on ihan hemmetin trendikästä kun olen taas viimeisen viikon kuunnellut pojan loputonta jaaritusta yhdestä ja samasta aiheesta. Ei se tajua lopettaa, vaikka sanoisinkin. Noh, ehkä mä voin sit samalla vaivalla kuunnellakin... Ehkä se on ihan jees, että edes äiti jaksaa kuunnella. Ja erityisen trendikkäältä musta tuntuu silloin, kun jätkä vetää pultit ja lopulta sulkeutuu omaan huoneeseensa vähintään vartiksi aamuisin, jos yritän laittaa aamupalaa ennenkuin se on saanut puettua tai tarjoon sukkia puettavaksi ennen paitaa... Saati jos koitan tyrkyttää ihan uusia vaatteita! Maailma järkkyy justiinsa. 

Hyvin trendikästä on myös silloin, kun iltiksestä soitetaan, ettei ne saa poikaa lähtemään välipalalle tai ulkoa sisälle, kun se on sullonut itsensä johonkin minimaalisen pieneen koloon, eikä reagoi mihinkään. Onneks mun työ joustaa, että voin sit hakee pojan pois... 

Vierailija
16/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajassa mennään taaksepäin, niin mieleen tulee, että joskus parisenkymmentä vuotta sitten tuntui, että oli suorastaan muotia olla koulukiusattu. Sen jälkeen alkoi tulla avautumisia koulukiusaajilta. Paniikkihäiriökin on ollut aika suosittu. Nämä kirjaindiagnoosit ovat olleet tapetilla jo monta vuotta. ADHD oli monta vuotta MBD. Viimeisin tuntuu olevan kaksisuuntainen mielialahäiriö eli bipolaarinen häiriö, vanha maanis-depressiivisyys. Mikähän lienee seuraava "suosikkidiagnoosi"? 

Vierailija
17/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta vuottahan trendinä on ollut narsismin diagnosoiminen kaikille itsekeskeisille kusipäille.

Vierailija
18/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko aikuiset ihmiset oikeasti miettiä, mitä kirjoitatte ja puhutte toisten sairauksista? 

Meillä on 12-vuotias tyttö, jolla on Aspergerin syndrooma. Ongelmat ovat niin isoja, etten minä voi olla kodin ulkopuolisessa työssä. Toinen vaihtoehto olisi palkata meille joku kokopäiväinen työntekijä kotiin. 

Tyttärellä ei ole ajantajua. Voi aivan hyvin istua vessassa 45 minuuttia, eikä ymmärrä, että olisi ollut siellä jotenkin pidempään kuin normaalisti pitäisi. Ei ymmärrä, mitä tarkoittaa kiire. Jos pitää pukea vaatteet tosi nopeasti, pukee vaatteet aivan yhtä hitaasti ja huolellisesti kuin muutenkin. Hitaasti/nopeasti - ei mitään eroa. 

Läksyjen tekemistä pitää valvoa, koska jumittaa ihan mihin tahansa. Saattaa jäädä värittämään sivunumeroa kahdeksi tunniksi, jos ei olla vieressä katsomassa läksyjen etenemistä.

Ei ymmärrä kiertoilmaisuja, ymmärtää kaiken sanatarkasti. 

Joka asia pitää selittää.

Tyttö puhuu vain yhdestä tietystä asiasta koko ajan, loputtomiin. Piirtää kuvia siitä, haluaa pukeutua samaan teemaan, lukee vain aiheen kirjoja.. Voi käyttää käsittämättömän paljon aikaa synttäreiden kakun sunnitteluun vuotta aiemmin ja puhuu siitä koko ajan. Päivittäin. Uuvuttavaa. 

Tyttö ei pysty tekemään päätöksiä, jos vaihtoehdot ovat yhtä mieluisia. Ahdistuu ja alkaa itkeä. Syötkö banaanin vai omenan? Itku ja jumitus.

On motorisesti kömpelö. Ei osaa pyöräillä, ei polkea polkupyörää, ei luistella, ei uida.

Koulussa on koulunkäyntiavustaja muutaman tunnin viikossa apuana. Se ei riitä. Tytöllä on todella hankalaa käydä tavallista koulua, mutta muutakaan vaihtoehtoa ei ole, kun kaikki vaan integroidaan ja kaikesta säästetään.

Ihan hienoa, että teillä on hauskaa. Minulla ei ole. Niin, ja tyttärellä ei ole mitään muuta trendidiagnoosia tai mitään muutakaan diagnoosia kuin tämä Asperger.

Vierailija
19/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hitto teitä vaivaa? Eikö teitä yhtään hävetä kirjoittaa tällaista? Oksettavaa luettavaa.

Terveisin Asperger-lapsen äiti.

Vierailija
20/22 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kyse ole siitä, että tässä jotenkin haukuttaisiin tai pilkattaisiin niitä, joilla oikeasti on Asperger. Enemmänkin minusta vään naureskellaan sille, että nykyisin on melko yleistä heitellä keittiöpsykologisia diagnooseja ja epäilyjä Aspergerista ihan naurettavan heppoisin perustein, tai selitellä omia oikkuja joko tällä tai jollain muulla diagnoosilla. Anteeksi jos olin mukana pahoittamassa jonkun mieltä. T.2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi