Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkalla ja varallisuudella leuhkiminen - noloa vai normaalia?

Vierailija
18.10.2020 |

Tunnen parikin sellaista henkilöä, joilla on vahva taipumus kehuskella rahoillaan. Tätä tapahtuu niin kahvipöydässä kuin illanistujaisissakin, ja ilmeisesti erityisesti meidän huonommin tienaavien seurassa.

Nämä henkilöt onnistuvat sisällyttämään kahvipöytäkeskusteluun palkkansa tai varallisuutensa ainakin kerran - usein useamminkin. He muistavat mainita keittiöremonttiin menneestä summasta tai siitä, mihin koko palkka (summa mainiten) tässäkin kuussa upposi.

Minun piireissäni tällainen muka-hienovarainen leuhkiminen on lähinnä noloa. Se herättää ajatuksen, että tarkoituksena on herättää kateutta, ja tässä toki minun kohdallani jollain tavalla onnistutaankin. Silti päällimmäinen tunteeni on jonkinlainen myötähäpeä, sillä minua ei ole kasvatettu leuhkimaan saavutuksillani, VARSINKAAN kun läsnäolevilla ystävilläni tai tuttavillani ei tunnu menevän ihan yhtä hyvin.

Oletko törmännyt samanlaiseen ilmiöön? Mitä tunteita tällainen sinussa herättää? Kunnioitusta vai myötähäpeää? Vai onko suhtautumisesi tällaiseen keskustelutapaan täysin neutraali, ja viittaat sille kintaalla?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla