Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väärä tilinumero

Vierailija
18.10.2020 |

Sain kuulla että äitini oli laittanut rahaa mulle tällä viikolla mutta tilinumero ollut väärin. Voiko asiaa korjata vielä? Kauhea stressi tuli

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei rahan vastaanottajan nimi ja tilinumero täsmää, raha palautuu lähettäjälle.

Vierailija
2/30 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri tulossa kirjoittamaan saman vastauksen kuin edellinen. (Enkä ymmärrä, miksi joku on alapeukuttanut. Juuri noin se menee.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestelmä ei yhdistä tiliä ja nimeä. Jos tilinumero on oikein, eli jonkun olemassa oleva tili, raha menee sinne. Äitisi kannattaa ottaa yhteyttä pankkiin ja selvittää asia sitä kautta. Pankista voivat laittaa palautuspyynnön.

Vierailija
4/30 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki palauttaa rahan äidillesi. Minulle kävi taannoin sama asia, kun luulin laittavani synttärilahjan kummipojan tilille. Hän olikin vaihtanut pankkia ja tilinumeroa, joten rahat tulivat bumerangina minulle takaisin.

Vierailija
5/30 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi laittaa tilinumeron väärin kun siinä pitää töpeksiä kahden numeron kanssa mukaanlukien tarkistusmerkki.

Vierailija
6/30 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankki palauttaa rahan äidillesi. Minulle kävi taannoin sama asia, kun luulin laittavani synttärilahjan kummipojan tilille. Hän olikin vaihtanut pankkia ja tilinumeroa, joten rahat tulivat bumerangina minulle takaisin.

Johtunee siitä, että tili, jota olit käyttänyt, oli lopetettu. 

Vierailija
7/30 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi laittaa tilinumeron väärin kun siinä pitää töpeksiä kahden numeron kanssa mukaanlukien tarkistusmerkki.

Tilinumeron tarkistus on viitenumerossa, jota henkilölle menevässä maksussa ei ole.

Vierailija
8/30 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri tulossa kirjoittamaan saman vastauksen kuin edellinen. (Enkä ymmärrä, miksi joku on alapeukuttanut. Juuri noin se menee.)

Vastaanottajaksi voi kirjoittaa vaikka Mikki Hiiri, ja raha menee perille jos tilinumero on jonkun henkilön oikea tilinumero.

Vierailija
9/30 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei palauta, jos kyseessä on voimassa oleva tili. Sinun tapauksessa raha palautui, koska tuota vanhaa tiliä ei ollut enää olemassa, eli maksua ei voitu kohdistaa kenellekään.

Vierailija
10/30 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus että ihmiset osaavat olla týh.mıä.

Vierailija
11/30 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että lopetettu tili ei koskaan tule aivan samana uudelle tilinavaajalle. Muuten näitä sekaannuksia ois pilvin pimein.

Vierailija
12/30 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meni jonkun olemassaolevalle tilille, niin pankki ottaa tilin haltijaan yhteyttä ja pyytää lupaa saada palauttaa rahat. Jos tilin haltija ei anna lupaa, menee asia käräjille.

Vierailija
13/30 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha liikkuu ihan pelkästään tilinumeron perusteella, nimellä ei ole mitään merkitystä.

Onko tämä ihminen todella noin tyhmä. Miten voi olla vapaana?

Uskomatonta, todella debiili.

Ei yli 3 vuotiaan tasolla, älyltään jälkeenjäänyt.

Vierailija
14/30 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa takaisin, ellei rahan saanut palauta. Kokemusta on. Pankki ei voi rahaa ottaa pois.

Vierailija
15/30 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha liikkuu ihan pelkästään tilinumeron perusteella, nimellä ei ole mitään merkitystä.

Onko tämä ihminen todella noin tyhmä. Miten voi olla vapaana?

Uskomatonta, todella debiili.

Ei yli 3 vuotiaan tasolla, älyltään jälkeenjäänyt.

Hyvä! Samaa mieltä. 👍

Vierailija
16/30 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilinumeron tarkistus on viitenumerossa, jota henkilölle menevässä maksussa ei ole.

Eikö joku oikeasti tiedä, että tilinumerossa on tietenkin myös oikeellisuustarkistus? Viitenumerossa myös, mutta ei sillä ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Eihän viitenroa ole edes pakko käyttää (tietenkin käytetään, jos se on, sillä sen avulla luonnollisesti lasku kohdistuu oikein reskontrassa)

Vierailija
17/30 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilinnumero on olemassa ja käytössä, mene pankkiin josta saat tilinomistajan tiedot ja tarvitaan tilinomistajan suostumus palautukseen, muussa tapauksessa se pitää hakea käräjäoikeudesta.

Näin jos maksu on suoritettu nettipankin kautta, tilanne on toinen, jos äitisi on maksanut pankissa, jolloin virhe on pankin.

Itselläni on sattunut sama tilanne, mutta olin maksun saaja ja oli huomattava raha summa asunnon maksusta.

Maksaja oli hätäinen ja ihan paniikissa ja rahan palautuksen jälkeen sain kukkapuskan ja ravintolaillan menuineen kahdelle.

Vierailija
18/30 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse töpeksiä kuin yhden numeron verran. Olen nimittäin saanut virheellisen suorituksen ja tilissä oli yksi numero ero. On hyvä muistaa, edelleen on vanhoja tilinumeroita käytössä.

Vierailija
19/30 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa takaisin, ellei rahan saanut palauta. Kokemusta on. Pankki ei voi rahaa ottaa pois.

Jos tilinumero ei ole käytössä, suoritus menee pankin selvitystilille ja palautuu maksajalle aikanaan. Ja on fakta tieto.

Vierailija
20/30 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilinnumero on olemassa ja käytössä, mene pankkiin josta saat tilinomistajan tiedot ja tarvitaan tilinomistajan suostumus palautukseen, muussa tapauksessa se pitää hakea käräjäoikeudesta.

Näin jos maksu on suoritettu nettipankin kautta, tilanne on toinen, jos äitisi on maksanut pankissa, jolloin virhe on pankin.

Itselläni on sattunut sama tilanne, mutta olin maksun saaja ja oli huomattava raha summa asunnon maksusta.

Maksaja oli hätäinen ja ihan paniikissa ja rahan palautuksen jälkeen sain kukkapuskan ja ravintolaillan menuineen kahdelle.

Olen kuulluut tapauksestasi. 

Oliko Porvossa vai muistanko väärin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä