Minä en ole hoitanut hampaitani
Kommentit (6)
Ei se mitään. Kun otat tekarit pois niin suihinottokin on mukavampaa.
Miksei niistä hampaista pidetä huolta? Laiskuutta?
Mistä voit sen tietää, jos et ole niitä hoitanut? Kai kuitenkin peset ne?
Minua huvittaa nämä, en ole hoitanut hampaita niin moneen vuoteen kerskujat, jotka ei edes pese niitä. Hampaat on ruskean moskan peitossa, saatika se haju!
Minä olen hoitanut lapsena hampaitani aktiivisesti, siitä huolimatta niitä paikkailtiin suunnilleen joka hml käynnillä. Kunnes nuoruudessa tuli se tauko. Kuusi vuotta sitten suussa oli seitsemän pysähtynyttä reikkää, ja siellä ne oli vieläkin. Tosin jouluna kävin paikkauttamassa hampaan joka on aikaisemmin lohennut, koska siihen oli tullut reikä.
Hyi, en haluaisi istua viereesi bussissa. Yksi serkkuni on samanlainen. En ole naista nähnyt ehkä 20 vuoteen, mutta jo silloin hänen ikenien alta alkoi tummanruskea väri ja vain vähän vaaleaa hammasta pilkotti, kun hän joskus erehtyi hymyilemään. Ja haju sai ihmiset perääntymään nopeasti ihan kuin hän olisi heitä lyönyt. Kovasti serkku suri sitä, että ei päässyt töihin, miksiköhän...
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 10:23"]
20 vuoteen ja yksikään ei ole rikki.
[/quote]
Mä olen itse pian 50 v ( olen hoitanut hampaani ) mutta sukulaisissani olen kuullut tuon tarinan moneen otteeseen ja kas kummaa, kun sitten menevätkin lääkärille - niin hampaita joudutaan poistamaan.
Kai kuitenkin tiedät, että jos sairastut vakavasti ( esim. syöpään ) hoitoja ei aloiteta ennenkuin hampaasi ovat hoidettu ? Ne ovat melkoinen riski - siis hoitamattomat hampaat - terveydellesi ?