Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon teidän 12-18-vuotiaat nuoret saa olla tietokoneella päivittäin?

Vierailija
02.08.2008 |

Alkaa jo tosissaan nyppiä tämä jonotus omalle tietokoneelle, mutta eihän sitä tietokoneella oloa voi kieltääkään.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aivan sekaisin onko sinulla omia lapsia, jos on niin valvotko heidän netin käyttöä (tiäs millä sivuilla käyvät) ja mitä väliä jos ovat aikuisviihde sivustoilla? jaa a täytyy varmaankin lähettää meidän pojat tutkimuksiin kun ovat olleet 8-12 h koneella jo 2 vuotta molemmat ovat 14v . Ja ovat pelanneet kaikenlaisia sota pelejä enkä ole mitään muutosta heidän käytöksessään huomannut.

Vierailija
2/22 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat olla 13v ja 15v, koulussakin saavat mennä välillä koneille joten siellä käyvät lisäksi. Koulutehtävät asia erikseen ja niitä voivat tehdä kun tarvitsee mutta siis huvikäyttöä on se puoli tuntia päivässä. 18v osti kesätyörahoillaan viime kesänä oman läppärin enkä rajoita käyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v: näin kesäisin netti on käytettävissä klo 9-24 ja kone sitten vuorokauden ympäriinsä. Kouluaikaan arkena netti käytössä 16-22.30, kone sammuu klo 23. Ja nämä on siis meillä säädetty automaattisesti eli ei tarvitse vahtia;)

17v ei ole mitään rajoituksia. Tämä siitäkin syystä, että monesti kouluaikaan saattaa kirjoittaa jotain esseitä tai koetiivistelmiä vielä yömyöhään

Ja molemmilla on käytössä omat koneet

Vierailija
4/22 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan olla vaikka 12 tuntii päiväskoneel lol mitä tiukkapipoja ja oon ollukki

Vierailija
5/22 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

WTFF!!!!!

ootko ny tosissas?

Vierailija
6/22 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa 14v olla niin paljon kuin haluaa, pojalla on harrastuksia ja kavereita niin riippuvuudesta tai muusta ei vaaraa eikä paljoa viihdykään. Yömyöhään ei tietenkään saa, puoli yhdentoista aikaan viimeistään patistellaan pois arkisin, vkl ei niin tarkkaa, tosin menee omatoimisesti pois koneelta jo puolilta öin.

Vierailija
7/22 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta emmehän me voi kokonaan kieltää, etteikö muutkin saisi sitä käyttää. Onhan lapsilla jo ihan oikeita kotitehtäviäkin, joihin konetta tarvitaan. Rasittaa vain välillä kun koneella on AINA joku. ap

Vierailija
8/22 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on siihen kaikissa tilanteissa etuoikeus.

Vierailija
9/22 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

välilllä saa olla kone päällä nyt kesällä.

Yksi päivä viikossa jolloin konetta ei avata.

Lapset 13 ja 14.

Molemmilla oma kone (ja vanhemmilla omansa). Tosin lapset valittaa että koneet on huonoja eikä toimi kunnolla.

Vierailija
10/22 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanhin lapsi on 12v ja päästän tietokoneelle 1-3 kertaa viikossa tunnin, kaksi kerrallaan. Tietokonetta käyttää vain Simsin pelaamiseen.

Varmaan 18veellä on jo ihan erilaiset käyttötavat ja tarpeet tietokoneen suhteen.

Vierailija
11/22 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jo tunti päivässä tarkoittaa neljää tuntia, jolloin en itse ehdi ainakaan ollenkaan. Ja on meillä perheessä vielä muitakin lapsia. Olen ajatellut, että periaatteessa selvitään yhdellä koneella, enempää ei hankita, mutta enpä enää tiedä, taidan periaatteesta luopua.

Vierailija
12/22 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi opettelee ohjelmointia, tekee kuvia yms. ja vielä opiskelee alaa. Nuorempi tekee kuvia ja on saanut jonkun idean myytyäkin. Saavat olla koneella, miten haluavat.

Vierailija
13/22 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuhastele sillä sängyssä tai sohvalla. Jos tarvit nettiä, wlan auttaa. Ja tietenkään muut ei saa käyttää sitä, ne saa keskenään jakaa sen vanhan.

Vierailija
14/22 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja langaton netti. Nykyään saa ihan hyviä läppäreitä edullisesti ja langattomassa netissä voi olla useampi kerrallaan. Meillä on ollut jo vuosia kaikilla omat koneet, mulla ja miehellä läppärit, toisella teinillä mun vanha kannettava ja poika on pöytäkoneella kun enimmäkseen pelaa. Mieskin käyttää konetta jonkun verran pelaamiseen ja mä olen paljon netissä, hermot menisi jos kaikilla ei olisi omaa konetta.

Vierailija
15/22 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkin, jonka lapset 13v ja 14v ja saavat olla koneella joka päivä 15-24, haloo. Seuraatko millä sivuilla pyörivät.

Minusta on käsittämätöntä, että lapsille hankitaan vielä omat koneet, eikä käyttöä ollenkaan valvota. Ei ihme, että kaikenmaailman sekot lisäntyy, kun kaikki vapaa-aika menee väkivalta ja sotapelejä pelatessa.

Itse olen opettaja ja olen järkyttynyt, kun jo 1lk kehuskelevat koulussa pelaavansa kaikenmaailman k18 väkivaltapelejä... ja ADHD ym. vain lisääntyy

Vierailija
16/22 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotias 1,5 tuntia noin 5 kertaa viikossa. Ei ollenkaan k-18 pelejä.

Vierailija
17/22 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden luomiseen ei ole ollut tarvetta, koska tietokoneen käyttö 14-vuotiaallamme on aika hillittyä. Tarkistaa lähes joka päivä sähköpostinsa, mutta usein käyttö jää siihen, joskus käyttää enemmän, hyvin harvoin kuitenkaan yli paria tuntia päivässä ja silloin siihen yleensä on hyvä syy (koulutehtävä, äärettömän kurja sää tms.) Liikunnallinen poika, jolla aika ei riitä koneen edessä istuskeluun.

Minulla ja miehellä on omat läppärit, poika käyttää vielä perheen yhteistä pöytäkonetta. Oman läppärin saanee ensi vuonna tai viimeistään lukioon mennessä.

Vierailija
18/22 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä muu elämä kärsi, saa pelata viikonloppuna vaikka kuusi tuntia putkeen.

Kone tosin suljetaan tiettyyn aikaan illasta, ruoka syödään pöydän ääressä eikä vanhemmille vittuilla jos pyydämme esim. tekemään kotityönsä.

Vierailija
19/22 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on idea. Osta paremmat koneet ja miks ihmeessä 1 päivä viikossa saa olla koneella. O_O

Vierailija
20/22 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kuin ikinä haluavat. Ovat aina saaneet. Itsekin olin lapsena ja nuorena nörttilapsi, ja pelkkiä hyviä muistoja siitä. IT-alasta tuli mulle ihan ammatti. Voipi tulla omillekin lapsille :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi