Tapailumies syö luolamiestyyppisesti ja se harmittaa minua paljon enemmän kuin mitä ensin olisin voinut ajatella
Emme voi tehdä samaa ruokaa. Emme voi käydä ulkona syömässä, koska mies ei nauti sellaisesta. En voi tehdä miehelle ruokaa, tai voin, mutta mies ei voi vastaavasti tehdä minulle jotain herkullista. Mies on kyllä tykännyt jostain, mitä olen tehnyt hänelle. Mutta sikäli kun mies saattaa itse syödä vaikka koko paketin nakkeja ja pari omenaa siihen päälle tai vaikka 400g lihaa välittämättä niinkään, mille se maistuu, en välitä itse saada jotain samanlaista annosta. Ruokailu on minulle nautinto. Yritän syödä terveellisesti mutta haluan myös, että ruoka maistuu hyvältä enkä halua tinkiä siitä. Harmittaa, että emme voi yhdistää ruokailuja ja minua harmittaa myös se, että en voi hemmotella miestä ruoalla (kuten olen tehnyt aiemmissa suhteissa).
Voiko tästä tulla liian iso kysymys?
Kommentit (39)
Mistä te noita junttiukkoja löydätte?
En tiedä minkälaisia nakkeja mies syö, mutta lähtökohtaisesti nakit eivät ole mitään luolamiesruokaa. Tietysti jos nakit ovat vain lihaa ja mausteita, niin sitten ne sopivat, mutta nakeilla ajattelen kyllä ihan niitä tavallisia perusnakkeja, joissa on vehnäjauhoa ja muita lisäaineita.
Vierailija kirjoitti:
Siis suostuuko syömään myös hienompia aterioita vai kieltäytyykö esim ravintola-annoksesta ja haluaa mielummin heseen? Onko ongelma ennemmin siinä että hän ei kokkaa myös sinulle takaisin vai siinä että hän ei syö edes sinun hänelle tekemää? Voihan tuo onnistua, jos molemmat syövät miten haluavat eivätkä puutu liikaa toisiinsa. Mutta voi myös olla liian suuri arvoristiriita. Mulla oli joskus ex, joka söi ihan valtavasti punaista lihaa ja olisi voinut juoda oliiviöljyä suoraan pullosta. Arvosteli lisäksi omaa ruokavaliotani tottakai. Erottiin ja nykyään olen yhdessä kasvisravinnosta kiinnostuneen miehen kanssa joka kokkaa mulle ihania kasvisruokia. Ei myöskään valita jos teen itselleni välillä sekasyöjän ruokaa, vaan voidaan syödä myös eri ruokia. Ei ongelmaa. Luolamiestä en jaksaisi enää katsella, mutta myönnän että se ei ollut eron suurin syy. Luolamiesmäisyys näkyi käytöstavoissakin.
Hän suostuu syömään noita hienompia aterioita, mutta ei halua laittaa rahaa niihin. On tarkka rahasta. Ei siis halua edes Hesburgeriin. Ja se, että hän ei nauti sellaisesta, että ruokailu on ihana hetki, kun ruoka maistuu hyvältä. Minua häiritsee se epäsuhta, että sinällään voisin tehdä omasta ilostani hänellekin ruokaa, koska tykkäisin itse siitä, mutta homma ei jäisi vastavuoroiseksi, koska mies ei tekisi sellaista nautittavaa ruokaa, koska hänelle riittää se, että hän käristää vaikka vaan 500g lihaa. Minua ärsyttää hänen ehdottomuutensa, koska hänellä on noissa ruoissa sellaisia ruokia, joiden ravintoarvo ei ole kovin hyvä (kuten nuo nakkipaketit). Ja ärsyttää sekin, että hän on aika ehdoton tuossa ruokavaliossaan, että ei liho (on vuosia sitten laihduttanut noin ja tämä jäänyt siitä malliksi) ja ei voi kokeilla sellaista, jossa on enemmän kasviksia (itselläni lautasella näitä enemmän). Ja lihan pitää olla halvinta.
Ei myös ärsyttäisi, jos välillä tehtäisiin eri ruokia, mutta tuntuu jotenkin kurjalta, että nyt ehdottomasti pitää olla eri ruoat. ap
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkälaisia nakkeja mies syö, mutta lähtökohtaisesti nakit eivät ole mitään luolamiesruokaa. Tietysti jos nakit ovat vain lihaa ja mausteita, niin sitten ne sopivat, mutta nakeilla ajattelen kyllä ihan niitä tavallisia perusnakkeja, joissa on vehnäjauhoa ja muita lisäaineita.
Sano YKSIKIN nakki jossa on vehnäjauhoja.. Et taida löytää.
Voi tuo olla liian iso kysymys. Sehän riippuu aivan siitä, millainen henkilö sinä olet. Jos tuo on yksi tärkeimmistä kysymyksistä elämässäsi tällä hetkellä, niin parisuhde ei välttämättä onnistu, niin hassulta kuin se täältä ulkoa katsottuna vaikuttaakin.
Ei tuo ole mikään luolamiesruokavalio, vaan ihan tyylipuhdas junttiruokavalio. Oikeassa luolamiesruokavaliossa syödään runsaasti kasviksia, siemeniä, rasvoja, ja puhdasta lihaa. Ei mitään einesnakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.hk.fi/tuotteet/tuote/hk-popsi-iso-viitonen-900-g/
Totta, ei ollut venhäjauhoja tuossa ensimmäisessa, jota katsoin, mutta ei tuo mitään luolamiesruokaa ole. Luolamiehet eivät tietääkseni syöneet tapioka- ja maissitärkkelystä, dekstroosia, perunajauhoa, perunakuituja tai lisäaineita nakeissaan.
suomalainen koneellisesti erotettu liha (broileri, kalkkuna), vesi, suomalainen porsaanliha, kamara, perunajauho, stabilointiaineet (muunnettu tapioka- ja maissitärkkelys, E450), happamuudensäätöaineet (kaliumlaktaatti, E262), jodioitu suola, mausteet (mm. paprika, korianteri, chili, valkopippuri, kurkuma), dekstroosi, lihaproteiini, perunakuitu, aromit (mm. savu), hapettumisenestoaine (askorbiinihappo), säilöntäaine (E250). Lihapitoisuus 13 %. Liha ja lihaan verrattavat valmistusaineet yhteensä 69 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan turha alapeukuttaa. Fakta on faktaa. Nakeissa EI käytetä vehnäjauhoja, kuten ei käytetä grillimakkaroissakaan.
Söikö luolamiehet muka Isovitosia? :D
Tervetuloa suolistosyöpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, ei ollut venhäjauhoja tuossa ensimmäisessa, jota katsoin, mutta ei tuo mitään luolamiesruokaa ole. Luolamiehet eivät tietääkseni syöneet tapioka- ja maissitärkkelystä, dekstroosia, perunajauhoa, perunakuituja tai lisäaineita nakeissaan.
suomalainen koneellisesti erotettu liha (broileri, kalkkuna), vesi, suomalainen porsaanliha, kamara, perunajauho, stabilointiaineet (muunnettu tapioka- ja maissitärkkelys, E450), happamuudensäätöaineet (kaliumlaktaatti, E262), jodioitu suola, mausteet (mm. paprika, korianteri, chili, valkopippuri, kurkuma), dekstroosi, lihaproteiini, perunakuitu, aromit (mm. savu), hapettumisenestoaine (askorbiinihappo), säilöntäaine (E250). Lihapitoisuus 13 %. Liha ja lihaan verrattavat valmistusaineet yhteensä 69 %.
Googlailin lisää aiheesta ja opin jotain uutta.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/jauhomakkaroihin-liittyy-sit…
Eli ilmeisesti se jauho niissä "jauhomakkaroissa" on nimenomaan perunajauhoa, joka tuossakin nakkipaketissa oli se viides ainesosa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä kukaan olekaan väittänyt nakkeja luolamiesruoaksi, mutta sinä olet väittänyt että niissä on vehnäjauhoja. Ei ole. Makkaroissa yleensäkin on nimenomaan noita "lihaan verrattavia valmistusaineita", koska sitä varten ne on tehty, että saadaan koko ruho hyödynnettyä. On tyhmää laittaa hyvää lihaa makkaroihin. Liha lihana ja makkarat makkaroina.
JÄTÄ SE SIKA!!!
ei tule muuttumaan
Vierailija kirjoitti:
Mistä te noita junttiukkoja löydätte?
Porvoon Miesvihaajat ry:n nettideiteiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä kukaan olekaan väittänyt nakkeja luolamiesruoaksi, mutta sinä olet väittänyt että niissä on vehnäjauhoja. Ei ole. Makkaroissa yleensäkin on nimenomaan noita "lihaan verrattavia valmistusaineita", koska sitä varten ne on tehty, että saadaan koko ruho hyödynnettyä. On tyhmää laittaa hyvää lihaa makkaroihin. Liha lihana ja makkarat makkaroina.
Ap:n miesystävä selkeästi pitää nakkeja luolamiesruokana, jos hän sellaista ruokavaliota noudattaa ja nakkeja syö. Tietysti ap on voinut erehtyä pitämään jotain täyslihamakkaroita tavallisina nakkeina.
Lihaan verrattavista valmistusaineista en sanonut yhtään mitään, joten en tiedä mitä sinä siitä oikein valitat. Hyvä vaan, että huonotkin osat käytetään hyödyksi. Luolamiehet varmaankin käyttivät saalistaan koko ruhon aivoja myöten ja mielestäni on hyvä, että tätä toteutetaan tänäkin päivänä. Tosin ne aivot taitavat mennä eläinten rehuksi, mutta käyttöön kuitenkin.
Lisäksi tein lisätutkimusta aiheesta ja huomasin olleeni väärässä. Nakeissa tai makkaroissa ei tosiaankaan ole vehnäjauhoja vaan perunajauhoja. Siltikään ne perunajauhot eivät ole mitään luolamiehen ruokaa.
JSS ASAP, ruoaksi nakkipaketti tai käristettyä jauhelihaa? Joo ei, mieslapsi vaihtoon välittömästi.
Siis mistä ihmeestä te näitä kultakimpaleita löydätte? Naiset antaa ulkonäöllä näköjään ihan liikaa anteeksi.
Laita se metsään asumaan. Siellä voi käristellä itse pyytämäänsä riistaa nuotiolla.
Mietin, mikä minua tässä vaivaa. Ehdotin jokin aika sitten liharuokaa miehelle, hän olisi voinut syödä juuri sitä lihaa. Itse olisin voinut tehdä kasvislisukkeet itselleni ja olisimme sitten tavallaan voineet syödä samaa ruokaa, mutta mies enemmän sitä lihaansa. Tuo ehdottamani ei ollut kalleinta lihaa.
Mutta mies ei halunnut tuotakaan, kenties siksi, että tuo ei ollut halvinta mahdollista lihaa. Minua siis vaivaa, että miehen pihiys tuntuu ajavan muun yli. Ja se harmi, että mies olisi saanut minun valmistamaani, hyvää liharuokaa niin sekään ei hänelle kelvannut. :(
Ja se harmi, että kaikenlaisen moskaruoan suosiminen ajaa myös tuollaisen ohi, että tekisin hänelle liharuokaa.
ap
Siis suostuuko syömään myös hienompia aterioita vai kieltäytyykö esim ravintola-annoksesta ja haluaa mielummin heseen? Onko ongelma ennemmin siinä että hän ei kokkaa myös sinulle takaisin vai siinä että hän ei syö edes sinun hänelle tekemää? Voihan tuo onnistua, jos molemmat syövät miten haluavat eivätkä puutu liikaa toisiinsa. Mutta voi myös olla liian suuri arvoristiriita. Mulla oli joskus ex, joka söi ihan valtavasti punaista lihaa ja olisi voinut juoda oliiviöljyä suoraan pullosta. Arvosteli lisäksi omaa ruokavaliotani tottakai. Erottiin ja nykyään olen yhdessä kasvisravinnosta kiinnostuneen miehen kanssa joka kokkaa mulle ihania kasvisruokia. Ei myöskään valita jos teen itselleni välillä sekasyöjän ruokaa, vaan voidaan syödä myös eri ruokia. Ei ongelmaa. Luolamiestä en jaksaisi enää katsella, mutta myönnän että se ei ollut eron suurin syy. Luolamiesmäisyys näkyi käytöstavoissakin.