Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan vaihto sisäilmaongelman vuoksi, voiko esimies vaatia todistuksen ja voiko sen saada?

Vierailija
18.10.2020 |

Olen aloittanut uudessa työssä alkusyksystä. Työpaikalla on sisäilmaongelma ja ongelmia on korjailtu aina vähitellen, mutta pääasiassa ilmanpuhdistimet ym. hyrrää siellä 24/7. Viikonloput ja illat sujuvat päänsäryn merkeissä ja kärsin tällä hetkellä keuhkoputkentulehduksesta. Näin kipeä en ole ollut sitten viiteen vuoteen, jolloin paljastui tuolloisen työpaikan sisäilmaongelmat. Olen löytänyt uuden työpaikan sairaslomalla ollessani, mutta esimiehelle ilmoittaminen jännittää. Ilmoittaisitteko te esimiehelle syyksi sisäilmaongelman ja voiko esimies vaatia tyyliin lääkärintodistuksen siitä, että sairastumiseni johtuu sisäilmasta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vielä koeajalla niin mitään syitä ei tarvita. Mutta kertosin kyllä esimiehelle suullisesti

Vierailija
2/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli päiväkodilla radonmittaukset.

Monesti kyselin tuloksia, johtaja sanoi et ole vielä selvillä.

Hänen kuuluu kysymättä kertoa tuloksista kaikille. Vanhemmille, työntekijöille. Edes kysyttäessä ei kertonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanot itsesi. Et tarvitse mitään syytä.

Vierailija
4/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis sairauslomalla. Varaa aika työterveyslääkärillesi. Sano hänelle että irtisanoudut sisäilmaongelman vuoksi. Pyydä työnantajalta ja työterveydestä työpaikkaselvitysraportti. Se on lakisääteinen juttu jonka on oltava ajan tasalla. Katso että siinä on mainittu sisäilmaongelmat.

Vierailija
5/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista ja tässä oli hyviä pointteja. Olen töissä kunnalla, eli ilmeisesti siellä toimitaan myös näin? t. ap

Vierailija kirjoitti:

Olet siis sairauslomalla. Varaa aika työterveyslääkärillesi. Sano hänelle että irtisanoudut sisäilmaongelman vuoksi. Pyydä työnantajalta ja työterveydestä työpaikkaselvitysraportti. Se on lakisääteinen juttu jonka on oltava ajan tasalla. Katso että siinä on mainittu sisäilmaongelmat.

Vierailija
6/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian sinulle kehittyy astma. Niin kuin minulle kävi..

Vierailija
7/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, näissä asioissa ei pitäisi odotella. Mietin silti, että kuinka nopeasti voi sairastua sisäilmaongelmien vuoksi?  Esim. just keuhkoputkentulehdukseen, eiks se vaadi aika pitkää altistumista?

Vierailija kirjoitti:

Pian sinulle kehittyy astma. Niin kuin minulle kävi..

Vierailija
8/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä.. Toisessa vaakakupissa on se, että pidän toki työstäni ja työyhteisöstä tässä uudessa paikassa ja olen myös miettinyt kuvittelenko oireeni ja teenkö väärän ratkaisun :( Tai no, oireita en kuvittele, kun kipeä todellakin olen eikä tauti tunnu väistyvän, mutta se johtuuko ne sisäilmasta niin eihän sitä voi todistaa muuta kuin kokemus aiemmasta :(

Vierailija
9/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
10/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aiemmin herkistynyt niin ei tarvita pitkää altistumisaikaa toisessa paikassa.

Vierailija
11/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kokemuksia aiheesta?

Vierailija
12/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäilmasairautta ei ole olemassa, sellaista lääkärintodistusta et tule saamaan.

Vierailija
13/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko määräaikaisessa vai toistaiseksi voimassaolevassa työsuhteessa? Oletko koeajalla? Mikä on irtisanomisaika työntekijän puolelta? Jos irtisanomisaika on, sehän kuluu vaikka sairauslomalla. Ja Sitten olet sieltä vapaa. Tulee vaikutelma, ettet ole yhtään kärryillä työsuhteesi ehdoista.

Vierailija
14/14 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma aloitin uudessa työssä jossa selvisi, että talossa on meneillään sisäilma remontti. Aivan karmiva päänsärky joka ikinen työpäivän jälkeen. Vkloppusin ei. Jos irtisanon itseni, tuleeko karenssia? Miten voisi välttää työkkärin karenssin? Työterveyshuoltoa ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän