Julia on haudattu tänään
Mutta kaikesta päätellen ehti olla kuolleena yksin kotona useamman päivän ennen kuin äiti hänet aikoinaan löysi.
Kommentit (15)
Miksi Suomessa haudataan vasta n. kuukausi kuoleman jälkeen? Ihan kamala tapa säilyttää ruumista jääkaapissa kuukauden ajan.
Kaiketi ruumis on tässä tapauksessa käynyt patologin tutkittavana, kun kuolinsyy ollut epäselvä(?). Ja onhan tuossa ollut joulunpyhiä sun muuta välissä.
Sukulaiseni hautajaiset ainakin pidettiin pari viikkoa kuoleman jälkeen, kuoli pitkäaikaiseen sairauteen.
Vainaja on kuollut kotona. Silloin tehdän aina oikeuslääketieteellinen ruumiinavaus. Lisäksi järjestelyihin on taatusti mennyt aikaa, kun perheestä osa on ollut sairaalassa, osa Ruotsissa, osa ryypätä rellestämässä Marokossa. Välissä oli myös joulunpyhät ja uusivuosi.
Niin se tuksu sitten myi ne hautajaisetkin seiskalle..ei sillä akalla ole mitään häpyä.Minä minä minä..
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 23:12"]
Tuksu ei saanut mennä sinne taloon. Isän määräys.
[/quote]
Mutta ei sitten ollut koko viikonlopun aikana soitellutkaan Julialle? Surullista joka tapauksessa.
Kyllä se siellä huushollissa kuitenkin kävi loppuaikoina, postailullaan valokuvakin sieltä. Heitti nimittäin pellolle asunnon vartijan ja Julian "vahdin" Anetten. Isä ei enää voinut puuttua asiaan, koska oli sairaalassa. Niinpä Julia jäi yksin.
en osaa muuta sanoa kuin että olen itse menettänyt siskoni ja siitä on todella vaikea päästä yli.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 19:21"]
Niin se tuksu sitten myi ne hautajaisetkin seiskalle..ei sillä akalla ole mitään häpyä.Minä minä minä..
[/quote]
Tuossa mitään myymistä enää ole ollut... myty on ajat siten, ei nyt.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 19:07"]
Miksi Suomessa haudataan vasta n. kuukausi kuoleman jälkeen? Ihan kamala tapa säilyttää ruumista jääkaapissa kuukauden ajan.
[/quote]
Kukaan mitään säilyttänyt, vaan ruumis tutkittiin. Olet hirveä.
Eksyin Tuksun blogiin, kyllä siinä on sekaisin oleva nainen. Eikä tainnut niin yltiöpäisen läheinen siskonsa kanssa olla, jos Julia ehti päiviä lojumaan kuolleena ja äitinsä sattumalta osui paikalle. Kukaan ei ollut tyttöä kaipaillut.
Tuksu ei saanut mennä sinne taloon. Isän määräys.
Ei voi sanoa, että "myyty" seiskalle, koska seiska elätti tytöt. Seiska oli iso osa siskosten elämää. Ilman seiskaa tytöt tuskin olisivat isoja julkkiksia. Niin hyvässä kuin pahassa....
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 19:07"]
[/quote]
kuolinsyy tutkitaan aina kun kuolema on ollut yllättävä tai tapaturmainen, tähän liittyy myös testejä jotka eivät valmistu välittömästi.
Onko sinulta viimeisten 10 vuoden aikana haudattu ketään omaista? Tai paremminkin oletko koskaan ollut järjestämässä omaisesi hautajaisia? Helsingin muutamat siunauskappelit ovat erittäin varattuja jopa arkena, saatikka viikonloppuna! Eli jos omaisesi kuolisi tänään, ja menisit maanantaina hautaustoimistoon haluten ruumiinsiunauksen viikonloppuna, sinulle todennäköisesti tarjottaisiin vapaita aikoja 4 - 5 vk päähän!
Ruumiinavaus on useimmiten viimeistään kuolemaa seuranneella viikolla, ja heti sen jälkeen ruumiille saa hautausluvan. Ruumiinavauksessa otetut näytteet odottavat kylmässä (nekin) tutkimusta ja lausuntoa asiantuntijoilta. Ruumiinavauslausunto kaikkine liitteineen on valmis viikkojen, tai kuukausien kuluttua kuolemasta. Lausunnon valmistumista ei kuitenkaan tarvitse odottaa hautausluvan saamiseksi. Riittää, että ruumiinavaus on tehty ja näytteet otettu.
T. Eräs "M"
http://www.seiska.fi/Viihdeuutiset/Julia-Tukiainen-haudattiin-murtunut-Johanna-ei-voi-kasittaa-siskonsa-kuolemaa/1030284