Onko sinulla kuudes aisti?
Onko siitä ollut hyötyä elämässäsi? Pelottaako ajatella mistä kyky on tullut?
Kommentit (13)
Tavallaan, koska olen intuitiivinen ihminen. Joskus myös näen kuvia toisesta ihmisestä. mutta usein vain "tiedän" jonkin asian.
hyöty tulee lähinnä siitä, että sanomisillani pystyn koskettamaan toista ihmistä. Joskus saan toisen itkemään - siis en ilkeyttäni.
näen maailman moniulotteisena. On enemmän mitä silmillämme näemme. Tämä intuitiivisyys vain vahvistaa tätä uskoa. Mitä sitä pelkäämään. Elämä on parhaimmillaan sitä, että luottaa kaikkien tilanteiden kääntyvän ennemmin tai myöhemmin siinaukseksi. Siis uskoa.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:46"]
Tavallaan, koska olen intuitiivinen ihminen. Joskus myös näen kuvia toisesta ihmisestä. mutta usein vain "tiedän" jonkin asian.
hyöty tulee lähinnä siitä, että sanomisillani pystyn koskettamaan toista ihmistä. Joskus saan toisen itkemään - siis en ilkeyttäni.
näen maailman moniulotteisena. On enemmän mitä silmillämme näemme. Tämä intuitiivisyys vain vahvistaa tätä uskoa. Mitä sitä pelkäämään. Elämä on parhaimmillaan sitä, että luottaa kaikkien tilanteiden kääntyvän ennemmin tai myöhemmin siinaukseksi. Siis uskoa.
[/quote]
Se on joskus todella vaikeaa. Mutta mä olen sössinyt asioita, kun pelästyn kun asiat eivät ole menneet kuten olen toivonut ja olen sitten sen takia hylännyt haaveeni.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:52"]
[/quote]
Se on joskus todella vaikeaa. Mutta mä olen sössinyt asioita, kun pelästyn kun asiat eivät ole menneet kuten olen toivonut ja olen sitten sen takia hylännyt haaveeni.
[/quote]
ei elämä menekään aina kuten on toivonut. Mutta kun saisi ylläpidettyä uskon siihen, että tämä ei mennyt niin kuin minä olisin halunnut, mutta jotain vähintään yhtä hyvää on tulossa, ellei parempaakin. Kaikki kääntyy aina lopulta parhain päin.
uskon vetovoiman lakiin. Samnalaisuus vetää samanlaisuutta puoleensa. Jos annat pelon hallita elämääsi, niin vedät lisää pelon tunnetta puoleesi.
elämä on aika vaikeaa välillä. Mutta USKON, että yleisesti ottaen se on helppoa. Ja väitänkin, että elämäni on helppoa. Vaikka mies petti ja jätti 20 v jälkeen, niin silti näin jälkiviisaanan totean, että minulla on ollut helppoa elämä. Kaikki on kääntynyt parhain päin...
Minulla toimii joskus myös seitsemäs aisti! Viimeksi tänään ajattelin ja ...
Ihmisillähän on yleensä 6 aistia, mutta mikä niistä kuudesta on sinun (AP) mielestäsi se kuudes aisti?
Näkö-, Kuulo-, Tasapaino-, Haju-, Maku- vai sittenkin Tuntoaisti?
Tosin tuntoaistejahan on vähintäänkin kaksi, joilla vaan nyt sattuu olemaan sama nimi ainakin suomen kielessä.
On mutta heikentynyt. Vaistoan kun jotain pahaa on tapahtumassa.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:52"]
[/quote]
[/quote]
ei elämä menekään aina kuten on toivonut. Mutta kun saisi ylläpidettyä uskon siihen, että tämä ei mennyt niin kuin minä olisin halunnut, mutta jotain vähintään yhtä hyvää on tulossa, ellei parempaakin. Kaikki kääntyy aina lopulta parhain päin.
uskon vetovoiman lakiin. Samnalaisuus vetää samanlaisuutta puoleensa. Jos annat pelon hallita elämääsi, niin vedät lisää pelon tunnetta puoleesi.
elämä on aika vaikeaa välillä. Mutta USKON, että yleisesti ottaen se on helppoa. Ja väitänkin, että elämäni on helppoa. Vaikka mies petti ja jätti 20 v jälkeen, niin silti näin jälkiviisaanan totean, että minulla on ollut helppoa elämä. Kaikki on kääntynyt parhain päin...
[/quote]
Toi on niin totta. Miksi se mies, johon haluaisin tutustua on niin arka, että nostatti arkuutta minussakin, ja sen takia tutustuminen jumahti. Ensin mun reippaus veti meitä tapaamaan (tiesin hänet araksi, mutta olin unohtanut sen ;) mutta sitten hänen pelkonsa tarttui minuun, ja asia on nyt jumissa. En ollutkaan niin reipas kun luulin. Mutta oikeastaan siinä tarjoutui tilaisuus oppia meistä molemmista. Luulen, että hän haluaisi tavata, mutta ei sillä tavalla kuin se meinasi mennä. Nyt vaan odottelen, mitä intuitiolla "ilmaantuu", että miten se sitten pitäisi tehdä ;)
Sorry off topic
Ei.
Mulla päässä on aina ollut n+1 eri yhteyttä mielessä ja etsin niitä jatkuvasti. MBTI:ssä sitä kutustaan ekstrovertiksi intuitioksi. Sisäistä intuitiota ei ole ollut koskaan.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 19:07"]Ei.
Mulla päässä on aina ollut n+1 eri yhteyttä mielessä ja etsin niitä jatkuvasti. MBTI:ssä sitä kutustaan ekstrovertiksi intuitioksi. Sisäistä intuitiota ei ole ollut koskaan.
[/quote]
Mitähän tuo tarkoittaa?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 19:07"]Ei.
[/quote]
Mitähän tuo tarkoittaa?
[/quote]
Katso Family Guy-ohjelmaa. Siinä ikään kuin mieli liitää paikasta toiseen ja tulee hölmöjä yhteyksiä mieleen.
Putous-ohjelman komiikka on myöskin pitkälti sitä.
Minulla on kuudes aisti
Minä tajusin sen vasta viikko sitten kuin olin katsomassa minun äitiä ja tajusin että mistä hän ajattelee ja minä arvasin sen oikein.
On, mutta heikko ja se alkoi esiintyä vasta alle vuosi sitten. Kai se on intuitio, joka sieltä heräsi ja jota opettelen kuuntelemaan paremmin ja paremmin.
Nyt koitan aistia, mitä eräs ihana mies miettii ja voisimmeko ystävystyä ;)