Ikävä omaa kroppaa vaikka on vauvamahakin ihana..
Minulla on ollut oikein mukava raskausaika, nyt menossa vko 30. Olen liikkunut 5h viikossa hikiliikuntaa (kuntosali ja jumpat), mikään ei satu eikä kolota. Pieni närästys on ollut ainoa raskausajan "vaiva".
Painoin ennen raskautta 60kg, olen 170 pitkä eli olin ihan normaalikokoinen. Nyt painan 75kg! Ikävöin niin omaa vartaloani ja omia vaatteitani :/.
Olen hirveän kiitollinen raskaudesta ja tulevasta vauvasta, silti odotan kuumeisesti että vauvamme syntyisi jo.. Ainakin on motivaatiota pudottaa painoa raskauden jälkeen..
Onko teillä ollut raskausaikana ikävä omaa vartaloa?
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 15:43"]Ja syön siis saman verran kuin ennen raskautta, en tajua miksi painoa vain tulee ja tulee :/
[/quote]
Ihanko oikeasti et tajua?
Tajuan kyllä että sitä tulee koska olen raskaana, mutta herrajumala jos vauva+istukka+lapsivesi painaa +15kg niin huhhuh..
Raskaus muuttaa aineenvaihduntaa. Mä söin edellisessä raskaudessa todella paljon, mutta painoa tuli vain 12 kg ja laitokselta lähtiessä taisin olla kilon painavampi lähtöpainoon verrattuna.
Itse asiassa ei, mikä on aika yllättävää! Olen ihan loppusuoralla raskaudessa eli 41+4 ja maha on varmaan saavuttanut maksimaalisen kokonsa nyt. Olen liikkunut viimeistä paria viikkoa lukuunottamatta koko raskauden erittäin paljon ja ennen sitä vielä enemmän, olen koko ikäni ollut aika fanaattinen fitness-tyyppi ja trimmannut omaa kroppaa hulluna. Olisin luullut etukäteen,että raskaus saa aikaan jonkinlainen vartalokriisin, mutta ei! Mulla ei ole kasvanut kuin maha ja sekin on tosi söpö ja pieni kumpu, ilman raskausarpia tms. Muilta osin näytän ihan samalta kun ennen raskauttakin, mieheni mielestä takapuoleni on jopa parempi nyt raskaana ollessa kuin ennen raskautta, johtuisiko siitä että se on joutunut tekemään extra-duunia niin paljon kantaessaan tätä 10 extrakiloa... :D En tiedä. Anyway olen ihan varma että synnytyksen jälkeen olen vanhoissa mitoissa todella nopeasti, eikä mua huoleta tai harmita ollenkaan tämä nykyinen habitus. Päinvastoin tää on ollut tavallaan kivaa vaihtelua iänikuiseen fitnesskroppaani ja olen saanut vaan positiivista huomiota "mamma-lookistani." Tauko vanhasta treenistä on myös tehnyt hyvää henkisesti, uskon olevani entistä motivoituneempi treenaaja lapsen syntymän jälkeen. :)
Mul ei oo tullu yhdestäkään painoa ollenkaan ja laitokselle jäänyt 4kg, koko vatsan sisältö. Vauva 3kg, istukka 400g ja loput nesteet ja jutut. Itse MAHA ei paina mitään kymmentä kiloa, vaan mahan lisäks naisen kroppaan kerääntyy joillakin ylimääräistä nestettä, osalla pelkkää turhaa rasvaa mikä auttaa tietysti imetyksessä. Itselläni maito on jossain vaiheessa aikalailla kuin "vettä" juurikin siksi kun rasvavarasto on olematon. Odotan myös omaa kroppaani kuin kuuta nousevaa ja liikuntaa edes kotona, nyt kun kivut on hurjat ja liikkuminen siis tosi vaivalloista. Tiellä tuo masu. Kohta rv 36 ja toivon että vaikka jo ens yönä oisin punnertamassa. Argh!! Nimim. Nyt riittää tämä odotusaika.
Äläkä ap odota vauvasi syntymää vielä moneen viikkoon, pieni kun ei todellakaan ole vielä valmis aikoihin.
No ihan sama mihin se 10kg on kertynyt, kun lähtöpainoni oli 50kg (olen 163cm pitkä), niin 60kg ei vielä näytä ollenkaan pahalta. :)
6
Ja syön siis saman verran kuin ennen raskautta, en tajua miksi painoa vain tulee ja tulee :/