Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuopion järkyttävä katukuva

Vierailija
17.10.2020 |

Kävin tänään KUOPIOssa. Spurguja, narkomaaneja, katuskitsofreenikkoja. Joka toinen vastaantulija keskustassa näytti ns. elämänkoululaiselta. Muutoin fiksun oloisella naisella oli S-marketin kassi käsilaukkuna.. lienee melko keskiverto suomalainen maaseutukaupunki. Suomesta piti tulla sivistynyt EU-maa vuonna 1995, niin ei ole tapahtunut vieläkään.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki ja Turku ovat kaupunkeja. Muu Suomi on böndeä ja skugsia

Vierailija
2/24 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko maalainen? Kaupungissa kuuluu olla monenlaista kulkijaa, muuten se ei ole kaupunki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha sanonta sen kertoi, puolet kuopiolaisista on mt-hoidossa, toinen puoli hoitaa niitä.

Nyt kun ei enää ole hoitopaikkoja, ne on siellä kadulla.

Vierailija
4/24 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
5/24 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui siniseksi värjätyt hiukset, ylipainoiset, erävaatteet, verkkarit.

Vierailija
6/24 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko maalainen? Kaupungissa kuuluu olla monenlaista kulkijaa, muuten se ei ole kaupunki.

Kaupungissa näkee myös fiksuja ja asiallisia ihmisiä. Monotoninen rujous ja rumuus kuuluu maaseudulle, jota Kuopio ilmeisesti on.

Vierailija
7/24 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas sentään. En ole kyl huomannut tuota ja oon asunut Kuopiossa n 15 vuotta.

Vierailija
8/24 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, missähän päin Kuopiota olet liikkunut. Itse käyn Kuopiossa 2 - 4 kertaa kuukaudessa enkä ole törmännyt vastaavaan.

Vierailija
9/24 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeet siirtyivät ostoskeskukseen 15 kilometrin päähän keskustasta, joten keskiluokka siirtyi katukuvasta sinne.

Vierailija
10/24 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio on vireä ja leppoisa opiskelijakaupunki. Toki joka paikkakunnalla on omat syrjäytyneet, mutteivat he Kuopiossa hallitse katukuvaa.

Vierailija
11/24 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio ei ole mitään verrattuna Helsingin rautatieaseman ympäristöön :D

Vierailija
12/24 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero onkin siinä, että siellä näkee paljon myös fiksuja ihmisiä. Kuopiossa näkee vähän asiallisen oloisia ihmisiä.

Vierailija
13/24 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha sanonta sen kertoi, puolet kuopiolaisista on mt-hoidossa, toinen puoli hoitaa niitä.

Nyt kun ei enää ole hoitopaikkoja, ne on siellä kadulla.

Eiköhän tuo liene Helsingissä huonommin niin hoitopaikkojen kuin narkomaanien suhteen.

Vierailija
14/24 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolasjurpot ei vaan osaa.

Vierailija
15/24 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero onkin siinä, että siellä näkee paljon myös fiksuja ihmisiä. Kuopiossa näkee vähän asiallisen oloisia ihmisiä.

Kuopiossa yliopisto on kaukana keskustasta.

Vierailija
16/24 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs menit keskustaan, ei siellä kukaan fiksu nykyisin liiku. Kuopiossa ei keskustassa saa parkkipaikkaa, joten ei sinne kannata mennä sakkoja saamaan. Kaikki pikkukaupatkin ovat kuolleet ja kuolevat keskustassa, asiointi on siirtynyt kauppakeskuksiin, Hermanniin, Matkukseen ja Kolmisoppeen. Itse asun Kuopiossa ja olen käynyt keskustassa viimeksi noin vuosi sitten. Päättäjät ovat luoneet kaupungin rakenteeltaan tällaiseksi, joten näillä mennään. 

Vierailija
17/24 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EU:ssa ei ole mitään sivistynyttä. 

Kyseessä on vain jatkumo sille mitä Saksa yritti saada aikaa ensimmäisessä ja toisessa maailmansodassa - tai oikeammin näitä ennen, sodathan olivat vain seuraus Saksan pyrkimyksistä. Mutta kuitenkin. 

EU mahdollistaa eliitin tiiviimmän kontrollin hallintoalamaisistaan. Jokaisessa maassa on armeija, mutta oman maan miehistä koostuva armeija ei hevin ala ampua veljiään ja siskojaan, mutta esim. puolalaiselle palkkasoturille tuskin tuottaa tuskaa osallistua ryöstöverotusta vastustamaan nousseiden suomalaisten tukahduttamiseen. Samoin massiiviset väestönsiirrot tähtäävät kansan pitämiseen nöyränä ja hallinnassa - tuttuja juttuja jo Neuvostoliiton ajoilta. 

Juu ei varsinaisesti liity Kuopioon, mutta oli pakko oikaista aloituksessa esiintynyttä EU-kommenttia. 

Vierailija
18/24 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin rautatieasemalla kaikki on niin tyylikkäitä, hyvin käyttäytyviä, muotitietoisia jne...tai sitten ei. Tampereella tullintorin ympäristö on pelottava paikka iltasella. Turussa en ole kovin usein käynyt, joten siitä en tiedä. 

Vierailija
19/24 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs menit keskustaan, ei siellä kukaan fiksu nykyisin liiku. Kuopiossa ei keskustassa saa parkkipaikkaa, joten ei sinne kannata mennä sakkoja saamaan. Kaikki pikkukaupatkin ovat kuolleet ja kuolevat keskustassa, asiointi on siirtynyt kauppakeskuksiin, Hermanniin, Matkukseen ja Kolmisoppeen. Itse asun Kuopiossa ja olen käynyt keskustassa viimeksi noin vuosi sitten. Päättäjät ovat luoneet kaupungin rakenteeltaan tällaiseksi, joten näillä mennään. 

Mun lapsuudenkoti on maalla Kuopion eteläpuolella. Eipä tosiaan tartte ajaa keskustaan asti, jos tarttee jotain kaupungista. Kaiken saa siitä eteläpuolelta. Junalla tulin sinne pitkästä aikaa viime talvena ja huomasin, että onpa muuttuntu aseman seutu melkoisesti sitten sen kun siellä viimeksi kävin, vaikka Matkuksessa, kolmisopissa ym. olen käynyt montakin kertaa. En muista montako vuotta edellisestä kerrasta oli, ehkä neljä. 

Vierailija
20/24 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että kaupunkikuva on koronan aikana muuttunut. Ennen liikkui enemmän normaalin näköisiä ihmisiä, nyt ylipäätään vähemmän ihmisiä ja aiempaa enemmän huonosti voivia ihmisiä.

Mutta aika liioittelua aloittajan viesti. Kyllä valtaosa on ihan hyvin pukeutuvaa ja normaalia porukkaa. Joillain kulmilla asia on heikommin, mutta pääosin torin ympäristö on ok. Ja aika ankealta joka ikinen kaupunki näyttää lokakuun harmaassa vesisateessa.