Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko, että ihmisen luonne voi muuttua vanhimmiten?

Vierailija
17.01.2014 |

Tätä olen pohtinut, kun itsestä tuntuu, että olen muuttunut luonteeltani paljonkin viimeisen viiden vuoden sisään. Olen nyt 30-vuotias.

Aikaisemmin olin iloinen, ulospäinsuuntautunut ja muutenkin todella positiivinen ja pirteä ihminen. Nyt tuntuu, että sairauden ja minulle vääränlaisen työn takia minusta on tullut ihan kurja ihminen kaikin puolin.

Alan vaihto on jo työn alla. Toivon, että muutun takaisin omaksi itsekseni sen myötä. Vai uskotteko, että ihmiset vain muuttuvat jossain vaiheessa johtuen siitä mitä he kokevat elämässään?

VA

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että luonne muuttuu. Ihminen voi toki masentua, katkeroitui tai erakoitua. Mutta yleensä jos ihminen on ollut mukava nuorena on sitä vanhana ja valittajat valittaa vauvasta vaariin.

Vierailija
2/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi muuttua. Nuorena olin erittäin rankan lapsuuden elänyt, ja olin raivokkaan aggressiivinen ja vihan täyttämä ihminen, joka olin törkeän tyly, ivallinen ja suoranaisen vihamielinen kaikkea elämää ja kaikkia ihmisiä kohtaan. Sitten tapahtui asia, joka muutti minun koko persoonallisuuteni. Raivoni ja vihani suli pois. Sen jälkeen minua on sanottu empaattiseksi, rakastavaksi, altruistiseksi ja ihmisystävälliseksi. Otan sellaiset lausunnot vastaan syvän kiitollisuuden vallassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos vastauksestasi!

VA

Vierailija
4/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos myös toisesta vastauksesta!

AV

Vierailija
5/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sikäli, että voi löytää vanhemmiten oikean minänsä suotuisissa olosuhteissa ja sen pohtimisen, millaista on omannäköinen elämä, jälkeen.

Vierailija
6/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hävinnyt kokonaan villi ja impulsiivinen puoli, ja olen vissiin katkeroitunut. Harmittaa. Ihankuin minulle olisi tehty lobotomia. Olen tylsä robotti.

Vierailija
7/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä vanhetessaan tasoittuu ja kyynistyy, mutta perusluonne ei paljon muutu.

Vierailija
8/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 00:32"]

Minusta on hävinnyt kokonaan villi ja impulsiivinen puoli, ja olen vissiin katkeroitunut. Harmittaa. Ihankuin minulle olisi tehty lobotomia. Olen tylsä robotti.

[/quote]

En tiedä miksi tätä alapeukutetaan? Mutta luulen ymmärtäväni tunteesi. Ei ole mukava tunne se kun huomaa muuttuneensa ja vielä huonoon suuntaan.

VA

Vierailija
9/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 00:37"]

Kyllähän sitä vanhetessaan tasoittuu ja kyynistyy, mutta perusluonne ei paljon muutu.

[/quote]

Se ikävä muuttuminen itsessä on ehkäpäsuurimmaksi osaksi juuri tuota kyynistymistä! Kun vaan tietäisin milloin se on vielä terveellä tasolla ja milloin menee yli.

VA

Vierailija
10/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten :D :D . Joo koko ikä on muuttumisen aikaa.

t. nelikymppinen mt-potilas joka vain odottaa vanhuuden ja dementian aiheuttamaa persoonallisuuden muutosta

Vierailija
11/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. on vasta 30-vuotias, eikä voi vielä sanoa, mitä vanhuus tuo tullessaan. Paljon on vielä elämää elämättä ja paljon on kokematta. Elämäsi malja ei ole vielä edes puoliksi täynnä. Vaikka ajattelisitkin, että se on jo puoliksi tyhjä.T: M. 52 v.

Vierailija
12/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt itseni vasta nyt kun olen himpun vaille nelikymppinen. Rankan elämän kokemukset ovat laitttaneet minut löytämään itseni ja vasta nyt tunnen eläväni sitä elämää mitä olen aina halunnut elää. Opiskelen uutta alaa, uusi mies ja uusperhe. Olen onnellinen ja koen nyt vasta eläväni. Luonteeltani olen muuttunut rauhallisemmaksi ja seesteiseksi. Otan elämän päivä kerrallaan, en suorita.

Vierailija
13/13 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 00:58"]

Olen löytänyt itseni vasta nyt kun olen himpun vaille nelikymppinen. Rankan elämän kokemukset ovat laitttaneet minut löytämään itseni ja vasta nyt tunnen eläväni sitä elämää mitä olen aina halunnut elää. Opiskelen uutta alaa, uusi mies ja uusperhe. Olen onnellinen ja koen nyt vasta eläväni. Luonteeltani olen muuttunut rauhallisemmaksi ja seesteiseksi. Otan elämän päivä kerrallaan, en suorita.

[/quote]

Miksi hylkäsit rakkaan miehesi? "Jo kirkon portaille hääruusujen  ensimmäiset lehdet lakastuu..." lauloi aikoinaan eräs.