Huh, miten nopeesti se elikko voi tulla pöpeliköstä eteen
Mies onneksi ajoi. Mä katselin tietä eteenpäin, ne tuli metsästä vielä laskevan auringon suunnasta, 2 metsäkaurista. Mies ehti just ja just jarruttaa, onneksi takana ei ollut ketään. Muutaman kerran ollut hirvi tiellä, mutta ei tuolla tavalla juossut vauhdilla eteen, vaan ne on ehtinyt hyvin havaita ajoissa.
Kommentit (4)
Kauriit ja peurat on kyllä nopeita ja niitä on paljon.
Kuvittele sama tilanne, mutta niin, että kuskilla olisi kännykkä kädessä. Kännykkäriippuvuus tulee kyllä tappamaan vielä monta.
Itse ajoin kerran useamman auton "letkassa", kaikilla onneksi niin hyvät turvavälit, että ei se varsinainen letka ollut. No kuitenkin, hirvi päätti sitten minua edellä ajaneiden autojen jälkeen lähteä tyynenviileästi ylittämään tietä, onneksi ehdin jarruttaa ja hirvi pääsi tien yli. Takana tuleva varmasti älysi jarrutukseni, mutta minä olin jo liikkeellä taas, kun hän minut sai kiinni. Ja tietysti vielä ennen liikkeellelähtöä varmistin, että muita hirviä ei lähistöllä ollut valmiina seuraamaan ensimmäistä.
Kyllä hiukan säikäytti, vaikka ei edes mikään varsinainen "läheltä piti" -tilanne ollutkaan.
No eipä mitään, vaikka takana olisikin ollut joku, hän olisi tietenkin pitänyt järkevän välin ja ehtinyt hyvin jarruttaa, eikö vaan?