Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukio ja keskivaikea lukihäiriö

Huono koulussa
17.10.2020 |

Vuoden jälkeen lopetin ravintola- ja catering-alan kesken, koska alalla ei ole tämän pandemian takia kauhean hyvät mahdollisuudet saada töitä tällä hetkellä ja muutenkin kiinnostus alaan alkoi jo hiipumaan puolen vuoden jälkeen.
Lopettamisesta on nyt jo muutama kuukausi.
Minua ei oikein mikään ala kiinnosta ja olen suorittanut valma-opinnot, joten sinnekkään en voi enää mennä. Enkä halua maata vain kotona, joten ajattelin, jos hakisin paikkakuntani lukioon.

Tässä on vain pieni mutta..kuten otsikossa lukee minulla on todettu keskivaikea lukihäiriö (saatan tulkita lauseet erilailla, jos puhun, sanat saattavat vaihtaa paikkaa sekä hahmotuksen kanssa haasteita esim. kello ja matemaattiset aineet erityisen haastavia). Peruskoulun ka oli vain 6.5 ja nelosvaroituksia oli paljon. En saanut tukiopetusta ja minun piti sinnitellä ison ryhmän mukana. Taustalla lisäksi keskivaikea masennus, johon olen syönyt lääkkeitä 14-vuotiaasta asti.

Onko teillä itsellä tai lähipiirissänne nuoria, joilla on ollut tai on lukihäiriötä ja ovat olleet lukiossa. Haluaisin kuulla kokemuksia.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
2/3 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi lukihäiriöistä lukiossa työskentelevää opettajaa. Ovat siis paljon sinua vanhempia, mutta opiskelleet lukion jälkeen vielä yliopistossa ja valmistuneet. He ymmärtävät oppilaitaankin ihan eri tavalla, kun ovat itse joutuneet tekemään pajon töitä pärjätäkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinusta tuntuu, että oppiminen on vaikeaa kun ei saa yksilöllistä opetusta, niin oletko miettinyt nettilukio vaihtoehtoa? Siellä opiskelisit omaan tahtiin ja saat apua viesteillä opettajaasi? Opetus ainakin mulle helpompaa kun kaikki on kirjoitettu ja videoita apuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme