Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Adoptio

Vierailija
02.08.2008 |

Haluan aloittaa adoptiolapsen hakemusprosessin. Asumme Helsingissä. Osaako joku teistä sanoa, mihin ihan ensimmäiseksi pitää olla yhteydessä? Olen lueskellut nettisivuja, mutta olen vielä vähän sekaisin, että mitä pitää tehdä IHAN ENSIKSI.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptioneuvonnan voi antaa oman kunnan sosiaalitoimisto tai Pelastakaa Lapset ry. Voi olla, että joissain tapauksissa myös Helsingin kaupunki ostaa palvelun Pelalta. Adoptioneuvonnan aikana perheitä valmennetaan tulevaan adoptioon ja yhdessä perheen ja työntekijän kanssa arvioidaan perheen valmiuksia adoptiovanhemmiksi. Kansainvälisissä adoptioissa adoptioneuvonnan päätteeksi perheestä laaditaan kotiselvitys.

Kansainvälisiä adoptiota hoitaa kolme eri palveluntarjoajaa, Helsingin kaupunki, Interpedia ja Pelastakaa Lapset ry. Palveluntarjoaja valitaan adoptioneuvonnan loppuvaiheessa.

Varmasti alkuun adoption byrokraattinen puoli tuntuu oudolta, mutta kyllä asiat tulevat tutuiksi vuosien varrella. Adoptio-odotus kestää nykyisin vuosia ja vaatii kärsivällisyyttä, mutta on sen kaiken odottamisen arvoista. Me odotimme esikoistamme, Suomesta, yli neljä vuotta. Kansainvälinen prosessimme alkoi viime syksynä. Kotiselvitys on valmis ja odottelemme saavamme alkuvuodesta adoptioluvan.

Vierailija
2/3 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläisten adoptioneuvonnan antaa

Helsingin kaupungin Perheoikeudellisten asioiden yksikkö.

Toinen linja 4 A, 6. krs, 00530 Helsinki

PL 8620, 00099 Helsingin kaupunki

Puh. 3104 011, vaihde

Puh. 3104 3447, neuvonta ma-pe klo 9-11

Sähköposti perho.sosv@hel.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä pähkäillyt sitä, että vaikka sitä adoptioneuvontaa antaa myös Pelastakaa lapset ry ja kolmaskin taho, niin tuo kaupungin sosiaalipalvelu on ilmeisesti nyt kuitenkin se paikka, johon soitetaan ihan ekaksi. On tämä jännittävää! Pitäisi olla vaan ihan hirveästi malttia, kun ilmeisesti prosessiin tulee menemään VUOSIA...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi