Pyysin kaverilta kyytiä lentokentälle.
Se pyysi bensarahaa, on se ennenkin ystävänpalveluksena kuskannut ja kuskaa kuulemma muitakin. Törkeää mielestäni.
Kommentit (20)
Puhko sen autosta renkaat!!111!!! Ja panosta seuraavaksi vähän enemmän, kun haluat tehdä huutoketjun.
Onpa kumma kaveri, on kuskaillut kaikkia ilmaiseksi.
Ehkä sillä on rahat tiukilla tai kyllästynyt olemaan ilmainen kuski?
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 16:15"]
Se pyysi bensarahaa, on se ennenkin ystävänpalveluksena kuskannut ja kuskaa kuulemma muitakin. Törkeää mielestäni.
[/quote]
Varmaan kuskaa muita ihan mielellään, jos maksavat edes bensat ja ovat valmiita tekemään vastapalveluksen tarvittaessa.
Itse olen aina tarjonnut bensarahaa kyydistä. En kehtaisi ajella pummilla, varsinkin jos olisin menossa matkalle. Ei niin saita ja pers'aukinen saa olla.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 16:15"]
[/quote]
Jätä se ei se ole sinun oikea kaveri!
Törkee kaveri! Josse olisi kunnon kaveri, se olisi ilman mitään pyytämisiä tarjoutunut kuskaamaan ja myös maksanut sun lentolippusi!
Tuksu hei, ota taksi. Ai niin mutta eihän ne ota kyytiin, jos ei maksa matkojaan :O
Eikä sillä kaverilla edes ole yhtään mitään muuta tekemistä eikä suunniteltuja menoja. Aina passissa, jos joku kyytiä tarttee.
Ja sitä kiinnostaa ihan hirveästi ajella jonnekin lentokentälle ja takaisin.
Ei bensarahan pyytämisessä ole pahaa. Hän varmaan tarjoaa sitä automaattisesti itse kyydin saadessaan. Meillä vain on erillaisia tapoja. Itse saattaisi. Pyytää bensarahaa mutta olen sitä myös aina tarjoamassa.
Mä en vaan ilkeis pyytää ellei olis todella läheinen ystävä,joka asuisi ihan lähelläni ja hänellekin tarjoisin bensarahat... Ja edellyttäen ettei siitä aiheutuisin ystävälle liikaa vaivaa, ei millekään aikaiselle lennolle tai myöhään illalla. Menisin bussilla tai kimppataksilla vai mitä näitä nyt onkaan jos haluisin säästää.
Niitä on joitakin nuukia sukulaisia ja tuttuja, joita pitäisi olla vähän päästä kuskaamassa milloin kauppaan, milloin kaupunkiin. Silloin kun bensa vielä oli halpaa (silloin kun suuri osa av-mammoista oli vasta pilke isänsä silmäkulmassa), sitä välillä ihan mielellään kuskasi kaupunkiinkin. Käytiin kahvilla ja syömässä ja sillä kuittautuivat matkakulut. Nykyään ei usein tipu edes kahvikupillista. Ei kyllä liiku autokaan kovin hanakasti. Ainahan sitä voi olla jotain ennalta sovittua ...
Enpä ole koskaan pyytänyt keneltäkään kaverilta kyytiä lentokentälle, ellei sitten ole sattunut olemaan asiaa siihen suuntaan muutenkin. Taksi kulkee...
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 16:47"]
Niitä on joitakin nuukia sukulaisia ja tuttuja, joita pitäisi olla vähän päästä kuskaamassa milloin kauppaan, milloin kaupunkiin. Silloin kun bensa vielä oli halpaa (silloin kun suuri osa av-mammoista oli vasta pilke isänsä silmäkulmassa), sitä välillä ihan mielellään kuskasi kaupunkiinkin. Käytiin kahvilla ja syömässä ja sillä kuittautuivat matkakulut. Nykyään ei usein tipu edes kahvikupillista. Ei kyllä liiku autokaan kovin hanakasti. Ainahan sitä voi olla jotain ennalta sovittua ...
[/quote]Suomessa bensa ei ole koskaan ollu halpaa... En kehtaisi pyytää ketään kaveria kuskaamaan itseäni, ellei kyse ole siitä että kohde on muutenkin hänen työreitillään tms.
Mä en kehtais pyytää itse kyytiä keltään. Sen takia on taksit. Jos joskus niin tekisin, maksaisin bensojen lisäksi vaivasta esim. Suklaalla.
Oletan, että mulle maksettais bensat vastaavassa tilanteessa, jos siis ei olis vastavuoroista Se kyyditys.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 16:37"]
Tuksu hei, ota taksi. Ai niin mutta eihän ne ota kyytiin, jos ei maksa matkojaan :O
[/quote]
Julian hautajaiset on huomenna. Arlandaan olisi päästävä, äiti maksaa lennot.
Pummi, senhän sä halusit kuulla!