Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa vieraiden rikkomat tavarat

Vierailija
17.01.2014 |

Kyllä sen nyt ymmärtää, että joskus menee jotain rikki, mutta kun 90% tapauksista on jonkun muun kuin oman perheen rikkomaa. Me ollaan koko perhe rauhallisia ja tarkkoja, meiltä ei astiat tippuile tai lapset riko tavaroita tahallaan.

JOKA IKINEN kerta kun meillä on vaikka lapsen synttärit, niin jotain menee rikki, joko joku lelu, tai astia tai jotain muuta. Viimeksi miehen veli nykäisi rullaverhon ketjun poikki. Vieraiden lapsilla on ihmeellinen tapa leikkiä, oikein yrittämällä yritetään rikkoa leluja.

Muutama vuosi sitten ostin uuden kahviastiaston 15 kupin täydellinen setti. Nyt siitä on jo 2 kakkulautasta, 1 kuppi ja pullalautanen rikki, kaikki vieraiden rikkomia. Aina kun joltain putooaa jotain rikki, koko suku kuorossa toteaa 'sellaista sattuu', 'vahinkoja käy kaikille'. Joo joo, mutta mua kyllä ottaa pattiin melkoisesti!

(ja kukaan ei tietenkään tarjoudu koskaan korvaamaan mitään)

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:34"]

Mitäs laitat lapsille niitä hienoja astioita. Meillä on lastensynttäreillä teeman mukaiset kertakäyttökattaukset astioista pöytäliinaan. Aikuiset eivät ole koskaan rikkoneet yhtään astiaa juhlissa.

[/quote]

Toistan, meillä on ihan aikuisten käsistä niitä astioita tippuillut

Vierailija
22/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:35"]

No, et kutsu enää vieraita ja et pidä lasten synttäreitä, lasten kavereitakaan ei kannata päästää kotiin. Sinulle tavarat ovat selkeästi tärkeämpiä kuin ihmiset ja heidän seuransa.

[/quote]

Kyllä ne vieraat on tärkeitä, mutta harmittaa silti. Ens sunnuntaina taas synttärit tulossa, eikä mitään lastenkutsuja meidän isompi lapsi meinaa nyt edes enää pitää. Silti mietin jo etukäteen, että mitäköhän tällä kertaa hajoo =(

Vierailija
24/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös joskus käynyt mielessä että toiset taitaa olla oikeasti varovaisempia ja tarkempia, itsellä harvoin mitään rikkoutuu, ja ne mitä rikkoutuu on tosiaan meilläkin muiden rikkomia. Tuskin kukaan kuitenkaan tahallaan mitään rikkoo, joten ei suuremmin häiritse. 

Vierailija
25/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet vain ottas turhan raskaasti tavaroiden hajoamista? Kyllä niitä ihan oikeasti hajoaa, ihan tahattomastikin. Meillä käy paljon vieraita ja joskus jotain menee rikki, astioita harvemmin. Leluja ja muuta käyttötavaraa useammin. Mutta ne on vain tavaroita! En edes alkaisi laittamaan mitään Chippendalea pöytään, jos hirvittäisi jonkun astian rikkoutuminen jo etukäteen :D

Tosin on teillä melko törppöjä vieraitakin, jos ei koskaan tarjouduta mitään maksamaan. Itse olen ostanut useamman kipposen tilalle, koska muutamassa kyläpaikassa on katettu 1-vuotiaalle Arabiaa, Iittalaa yms. mitä ehkä yrittäisin välttää :o

Ohis: Miksi teillä lojuu permanent-tusseja ja kuulakärkikyniä pitkin kämppää, jos on lapsia tulossa...? Meillä ne on ihan huolella sijoitettu kohtuu korkealle.

Vierailija
26/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Arabian Teemat kestivät erinomaisesti kaikkien vauvojen käsittelyt, en ole ikinä kattanut pikkuvieraillekaan mitään muoviastioita. Ja on astioita jokunen mennyt rikkikin elämän varrella mutta niitä saa lisää kaupasta, ei haittaa.

Vierailija
27/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap ihan täysin. Mulla vastaavaa kokemusta myös. Hämmästyttää todella kun lasten annetaan hajottaa leluja, harmittaa kun kivat lelut on mäsänä juhlien jälkeen. Kerran eräs aikuinen jopa ylpeänä naureskeli että "voi meidän Nico -Petteriä kun se on niin hauska" kun poika kovakouraisesti mäiski leluautoa. Menin kyllä ottamaan auton pois. Kerran eräs lelu oli aikuisten toimesta nostettu vähin äänin korkealle kaapin päälle kun oli ihan romuna. Sieltä löytyi juhlien jälkeen, kukaan ei sanonut mitään, läksivät vain kotiinsa. Näitä on tapahtunut silloin kun on ollut paljon porukkaa paikalla. Ihmetyttää miksei voi tarjoutua korvaamaan lasten rikkomia leluja tai edes pahoittelisi asiaa. Itse toimisin ainakin niin.

Ja ei, tavarat eivät ole tärkeämpiä kuin ihmiset niin kuin joku valopää jo ehti kommentoida ap:ta. Kyse on vain harmituksesta.

Vierailija
28/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:40"]Täällä sun yks sukulainen? http://www.vauva.fi/keskustelu/3853647/ketju/tavarat_eivat_pysy_kasissa_mika_vialla

[/quote]

:D:D:D niin hyvä tää!! Mulla on vissiin tosi tylsää kun naurattaa tää niin paljo!:D:D

Vierailija
29/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:09"]

5 jatkaa, että osa vieraistanne vaan on minunlaisiani. Harmillista että meitä on näin paljon :)

[/quote]

Minä kuulun samaan sarjaan. Tuhosin hääastiaston, kun hylly tipahti alas ja lattia on kivilattia :D

Ja olen rähmäkäpälä, joka on sinne kivilattialle vuosien varrella tuhonnut myös monta kuppia ja lasia. 

Ap panee lelut piiloon ja tarjoaa muovimukeista, jos lasten kaverit oikein tahallaan hajottaa leluja ja miehen sukulaiset nykii rullaverhoista asti tavarat rikki. Ei kai siinä muuta vaihtoehtoa ole.

Meillä ei ole ikinä vielä yksikään vieras hajottanut mitään, mutta minulla on siis mennyt rikki isompikin määrä astioita:)

Vierailija
30/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:06"]

oikein yrittämällä yritetään rikkoa leluja.

niin varmaan :)

[/quote]

No kyllä! Hakkaamista ja mäiskimistä, heittelyä. Parikin melko ronskisti leikkivää poikaa lähipiirissä. Barbilta ei lähde pää irti vahingossa, tai legoihin ilmesty permanent tussilla kuvioita.

[/quote]

ettei vain oma lapsi olisi syyllinen.

Meillä erään perheen äiti yritti väittää, että minun poikani särki hänen poikansa kalliin rekka-auton. Kun kyselin tarkemmin, poika lopulta pillahti itkuun ja tunnusti itse särkeneensä, mutta pelkäsi hullua äitiään niin paljon, että pani lelujensa rikkomiset aina kavereiden syyksi.

Vierailija
31/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:27"]

Meillä käy paljon vieraita ja en muista koskaan mitään menneen rikki. Yleensä jos jotain on mennyt rikki, se on tapahtunut astianpesukoneessa tms. Ja käytetään kyllä esim. perintökahvikuppeja ja arvokkaita laseja yms. aika usein. Miten teillä sattuu ja tapahtuu noin paljon?

[/quote]

Minäkin ihmettelen, millaisissa paikoissa asuu nämä mammat, joiden kilteillä lapsilla on niin paljon kavereita (naapurin kakarat), jotka hajottaa ja repii ja riehuu ja särkee kaiken, samaan aikaan,kun se heidän kultsipuppeli leikkii kiltisti käpylehmillä piirileikkiä

Vierailija
32/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei tarvi olla kuin yksi adhd serkku, niin se riittää että joka kyläreissulla menee joku 1 lelu rikki

Vierailija
33/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 14:27"]

Meillä käy paljon vieraita ja en muista koskaan mitään menneen rikki. Yleensä jos jotain on mennyt rikki, se on tapahtunut astianpesukoneessa tms. Ja käytetään kyllä esim. perintökahvikuppeja ja arvokkaita laseja yms. aika usein. Miten teillä sattuu ja tapahtuu noin paljon?

[/quote]

Minäkin ihmettelen, millaisissa paikoissa asuu nämä mammat, joiden kilteillä lapsilla on niin paljon kavereita (naapurin kakarat), jotka hajottaa ja repii ja riehuu ja särkee kaiken, samaan aikaan,kun se heidän kultsipuppeli leikkii kiltisti käpylehmillä piirileikkiä

[/quote]

Av-mamma se totta vieköön osaa kärjistämisen jalon taidon:):) Tokihan KAIKKI meidän tutut lapset ovat riiviöitä jotka rikkovat KAIKEN:)Ja tokihan se oma lapsi leikkii vain käpylehmillä:):) Näinhän sinä kärjistät ap:n ja muiden kirjoitukset.

Hei haloo, eivät kaikki tutut lapset riko kaikkia meidän tavaroita eik oma lapsi ole mikään ylirauhallinen käpylehmillä leikkijä, ehkä vain hyvin kasvatettu

Vierailija
34/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Mrs Bucket ap:lle tuttu? Ettei teissä olisi jotain samaa?

Vierailija
35/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel ap........ elä kutsu vieraita enää, sillähän ongelmasta pääsee. Tai sitten löysäät pipoa ja ajattelet, että kaikella on hintansa.

Vierailija
36/36 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli oli lapsena se joka suttasi tussilla satukirjat ja lego-ukkeleitten naamat, leikkasi nukeilta hiukset, pölli suklaat joulukalenterista ym tosi typerää. Ja minä suuripiirtein leikin hiljaa niillä käpylehmillä ja nekin se poltti. Ja veljen lapset on tulleet isäänsä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän