Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seurustelu ja mielenterveys

Vierailija
17.10.2020 |

Olen yli nelikymppinen mies, Kävin mukavilla tinder-deiteillä kivannäköisen naisen kanssa, Meistä tuki face-kamuja ja jatkoa olisi luvassa.

Facessa kuitenkin huomasin hänen profiilissaan lievästi sanottuna outoja juttuja ja tekstejä. Ääniä, jotka kuulemma syyttää oudoista asioista, outoja "tanssi"videoita joissa hän vakuuttelee itselleen miten tanssii vapaana ja onnellisena keskellä sekaista kämppää. Pelottavia (ei laitonta, väkivaltaa mutta tosi outoja) piirroksia joita hän kommentoi itse, ja joista kukaan toinen ei juuri ole tykännyt. Pelottavasti tulee mieleen yhden meidän suvun skitsofreenisen teinin irc.fi-profiili.

Nainen on myös pitkäaikaistyötön ja rahaton. Tämä asia itsessään ei minua haittaa. Yhteisen ajan kuluttaminen, kävelylenkit, ruoan laittaminen ja telkun katselu tuskin tarvitsevat paljoa rahaa.

Kysynkin, onko tällaisella suhteella mitään toivoa? Yhteen emme kai ole muuttamassa enkä nyt oleta että hän osallistuu lasteni kasvatukseen tms. Onko väärin ryhtyä suhteeseen ihmisen kanssa, jonka ulkonäkö miellyttää mutta jolla on tällaisia ongelmia? Pitäisikö sanoa että nyt et kaipaa seurustelusuhdetta, vaan sinun pitää huolehtia itsestäsi? Pelottaa kun ei ole mitään kokemusta mielenterveysjutuista, minkälaisia ajatuksia teillä on?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pelottaa, niin älä lähde viemään tapailuanne enää yhtään pidemmälle. Pelko on viimeistään merkki siitä, että on aika ottaa pari askelta taaksepäin ja juosta ihan helvetin kovaa sinne, mistä tulikin. Intuitiota pidetään usein jonain naisten höpöhöpöjuttuna mutta sitä kannattaa oikeasti kuunnella.

Kaippa se näin täytyy tehdä. Vaikkei mulla Tinderissä ole liikaa kysyntää, pakko kai jatkaa eteenpäin vaikka mieluusti jo tapaisi jonkun :(

ap

Vierailija
22/25 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pelottaa, niin älä lähde viemään tapailuanne enää yhtään pidemmälle. Pelko on viimeistään merkki siitä, että on aika ottaa pari askelta taaksepäin ja juosta ihan helvetin kovaa sinne, mistä tulikin. Intuitiota pidetään usein jonain naisten höpöhöpöjuttuna mutta sitä kannattaa oikeasti kuunnella.

Kaippa se näin täytyy tehdä. Vaikkei mulla Tinderissä ole liikaa kysyntää, pakko kai jatkaa eteenpäin vaikka mieluusti jo tapaisi jonkun :(

ap

Tai sitten ihan rohkeasti otat ja kysyt että mikä on homman nimi. Vastaamisen jälkeen voit päättää että jäätkö vai juoksetko. Yleensä suoraan puhumisella pääsee paljon nopeammin asioissa eteenpäin kuin muulla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatti kysyä! Tai oikeastaan asia tuli pöydälle ennen kysymistäkin. Kysymyksessä on siis ahdistuneisuushäiriö, joka laukesi avioerosta. Lääkkeillä pysyy kurissa.

Ahdistuneisuus on niin tuiki tavallinen ilmiö ymmärtääkseni ettei sitä kannata edes laskea vakavaksi mielenterveydelliseksi ongelmaksi, ja koska lääkkeillä se pysyy aisoissa, en näe mitään syytä miksi suhteessa ei voisi edetä. Tosin vähän tarkkaillen totta kai tilannetta.

ap

Vierailija
24/25 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo, onhan? Vai oikeastiko on miehiä, joille ei ole mitään väliä muilla ominaisuuksilla kuin ulkonäöllä?

Huoh, kyllä on tyhmä kommentti. En missään ole väittänyt tuollaista, en arvota naisia "ominaisuuksien" suhteen, ja välitän naisesta oikeasti, jos en muuten niin ihmisenä ainakin. Mietin vain mitä tässä olisi järkevää tehdä.

ap

Jos sen naisen pärstä ois ihan petolinnun persuksesta repäisty, niin et niin välläis.

T. Toinen mies

Vierailija
25/25 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo, onhan? Vai oikeastiko on miehiä, joille ei ole mitään väliä muilla ominaisuuksilla kuin ulkonäöllä?

Huoh, kyllä on tyhmä kommentti. En missään ole väittänyt tuollaista, en arvota naisia "ominaisuuksien" suhteen, ja välitän naisesta oikeasti, jos en muuten niin ihmisenä ainakin. Mietin vain mitä tässä olisi järkevää tehdä.

ap

Jos sen naisen pärstä ois ihan petolinnun persuksesta repäisty, niin et niin välläis.

T. Toinen mies

En minä oikeasti tiedä oletteko te trolleja vai vain yksinkertaisia ihmisiä. Kukaan ei varmaan ole eri mieltä siitä, että fyysinen vetovoima, kauneus, sporttinen vartalo, miljardöörisukuun syntyminen, hyvä koulutus, hyväpalkkainen työ, toisen henkilön lasten tasapainoisuus ja tervetys, taipumus uskollisuuteen tai mielen- ja ruumiinterveyshistoria ja moni muukin asia tietysti kaikki vaikuttavat siihen, kuinka kiinnostunut toisesta ihmisestä on. Kaikkea ei ole realistista haaveilla toki yhtäaikaa. 

Vaikka tässä ketjussa olen saanut monia rohkaisevia ja rakentavia neuvoja, osa vastaajista tuntuu olevan kyllä itsekin suoraan sanottuna vastaanoton tarpeessa.

Joten kiitos, sain tarvitsevani neuvon jo ja jatkan tästä itse. Enää en tarvitse mitään "viisaita" kommentteja.

ap