Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa alkavan kynsisienen? Pitikin mennä uimahalliin...

Vierailija
16.01.2014 |

Olen juuri aloittanut uimahallissa käymisen, kerkesin käydä YHDEN kerran paljain jaloin läpsyttelemässä altailla, pesutiloissa ja saunassa, kunnes hokasin että kannattaisi suojata jalat. Toisella uimakerralla pidinkin sitten kenkiä jalassa melkein altaille asti ja sama juttu lähtiessä.

Nyt isovarpaan kynteen on ilmestynyt vaalea neliö, lähtee kynnen kärjestä keskeltä ja on siis keskellä kynttä sellanen vaaleampi kohta. Mitään värimuutoksia ei ole kynsissä yleensä ollut. Onko se jokin sieni nyt? Ostetaanko siihen varmuuden vuoksi lääkettä apteekista vai pitääkö käydä lääkärissä näytillä?

En kehtaisi turhan takia mennä lääkäriinkään, mutta harmittaa kamalasti jos olen saanut jonkin sienen nyt jalkoihin! :( Pelottaa että kynnet menevät aivan pilalle, keltaisiksi ja rumiksi. Pääseekö mahd. sienestä koskaan edes eroon? Olin niin innoissani uimimisesta ja surettaa, jos laihduttamisen ja liikkumisen palkinto on nyt sitten tässä...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kynsisieni tule kovin nopeasti. Minun käsittääkseni ensin pitää tulla jalkasieni, eli ihottumaa varpaiden väliin, joka sitten leviää kynsiin. Ja se jalkasieni ei kai tule helposti terveisiin jalkoihin. Käyttäkää varvassandaaleita...

Vierailija
2/5 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuvarpaan väliä alkoi kutiamaan ja nahkaa repeytyi. En ole vielä käynyt rohtoja koska ei enää kutia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallani (harrastaa uintia) kynsisieni alkoi niin, että jalkapohjaan tuli "ihottumaa" ja samoihin aikoihin kynteen tuli valkoinen läikkä...tällä hetkellä kolme kynttä on vaurioitunut pahasti (kaikkiin tuli ensiksi tuo valkoinen läikkä). Vuosi on penslattu lääkärin määräämällä aineella ilman sanottavaa vaikutusta. Aikuisille käsittääkseni on joku lääkekin.

Vierailija
4/5 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsieni ja jalkasieni ovat kaksi eri asiaa ja kynsisienen saa hyvinkin helposti uimahallista! Värimuutokset ovaensimmäinen oire, joten ksnnattaa apteekista käydä heti alkuvaiheessa hakemassa tuotteet sen hoitoon.

Vierailija
5/5 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.. haen heti huomenna jotakin rohtoa sitten ja toivon parasta. Uskallanko edes mennä uimahalliin enää. :((

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän