Ei apua! Onko tää nyt vesirokko?
En ole sairastanut vesirokkoa, olen jo siis aikuinen ihminen ja olen päiväkodissa töissä.
n. viikko sitten sitten eräs rouva yritti tuoda mitään kysymättä vesirokon alkuvaiheessa olevaa lastaan hoitoon "että tarttuis muillekin ettei tarvitse myöhemmin sairastaa" !! Sanomattakin selvää, että käännytettiin heti takaisin, minä kuitenkin jouduin olemaan lapsen kanssa tekemisissä hetken..
Nyt on ilmestynyt joka puolelle kehoa punaisia näppylöitä, jotka kutisevat ihan sikana!! Olo on hieman kuumeinen ja "oksettaa" välillä. Jotkut näppylöistä näyttävät siltä, että niissä olisi sisällä jotain, en ole kuitenkaan uskaltanut puhkoa..
Voiko oikeasti tuollaisesta pienestä kontaktista tulla vesirokko? APUA? :(
Kommentit (11)
Tajuat kyllä jos on vesirokko, pienet näppylät on varmaan normi-ihottumaa, koska vesirokossa tulee heti isoja vesikelloja.
Mitään " Noissa on EHKÄ sisällä jotain" näppylöitä ei tule
Et kuulosta ammattilaiselta - tämä on provo tietenkin. Keksi parempi.
Lopeta näiden väsyneiden provojen kirjoittelu
Miksi tää on teidän mielestänne provo? En tajua.
Tänä aamuna näppyjen määrä oli tuplaantunut, mutta yhtäkään vesikelloa ei ole tullut. Kutisevat kyllä hirveästi ja näppyjä on alkanut tulemaan päänahkaankin.
Onkohan tää jotain allergiaa vaan? Lueskelin vesirokosta, ja käsittääkseni näpyt muuttuvat jopa parin tunnin sisään vesikelloiksi..
Ei kuulosta vesirokolta, olisi jo tullut vesikellot kun olet yönkin yli nukkunut.
Kuulostaa enemmän klooriallergialta, oletko käynyt uimahallissa?
Meidän lapsilla oli vesirokossa vain vähän selviä vesikellukoita. Enimmäkseen itikan piston näköisiä näppyjä. Jokunen vesikellokin oli, joten eiköhän se kuitenkin vesirokkoa ollut. Melko lievän taudin sairastivat.
Kuulostaa vesirokolta, älä nyt vaan töihin mene! Mikset ole rokotuttanut itseäsi, on aikuiselle vaarallinen tauti.
Tyhmää jättää itsensä rokotuttamatta jos ei ole tuohon ikään mennessä sairastanut. Paha tauti aikuiselle!
Varsinkin päiväkodissa työskentelevän kannattaisi kyllä rokotus hankkia.
Voimia ap, ystäväni oli melkein viikon sairaalassa aikuisiän vesirokon takia.
Voi tulla. Serkkuni sai vesirokon mummilastamme, jossa olimme edellisenä päivänä vierailleet.