Miten enemmän näitä ”henkisiä guruja” oon oppinut tuntemaan, sitä vakuuttuneempi olen heidän vinkahduksestaan
Kaikilla näillä joku erikoinen tausta. Yrittävät tällä henkisyys-höpöhöpöllä vaikuttaa, että ovat kauhean tasapainoisia.
Jos ihminen on tasapainoinen, hänen ei tarvitse sitä erikseen mainostaa.
Kommentit (20)
Jepjep. Loistava bisnes. Hiukan supliikkia ja karismaa sekä joustava moraali. Höynäytettäviä riittää.
Tottahan tuo on, tasapainoinen ja vahva ihminen ei tarvitse mitään hömppähoitoja.
Katso ton Tomi Lehdon twitteri. Pelkkää trump öyhytystä.
Ja esim pari viikkoa sitten tää väitti ihan pokkana:
- uskovaiset eivät voi saada koronaa
- valtiolla ei ole mitään asiaa kertoa seurakunnille etteivät saa kokoontua koronan takia
- maskipakko on typerä
En kyllä tiedä minkä saastaisen hengen alla tuo koko seurakunta on kun vielä hurraavat tuollaiselle. Ihan niin kuin olisivat hypnoosissa.
Tää on siis se River Helsingin seurakunnan pastori. Sama jätkä josta hesari teki artikkelin kun sanoi mm ettei seurakuntailaisille kuulu pätkääkään mihin seurakunnan rahat menee.
En kyllä uskovaisena voi ymmärtää miksi ihmiset hakeutuvat tuollaiseen sairaaseen ympäristöön eivätkä jonnekin missä opetetaan raamatun mukaisesti.
Ja samaan sarjaan kuuluu monet kiihkouskovaiset.
Kaikki nämä paossa todellisuutta jossain ihme kuplassaan
Tuossa oli aika kovaa settiä:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3841292/oletko-tullut-kiusatuksisyrjity…
Kaikki maailmankaikkeuden valo/energia/enkeli hömppään uskovat kanssa. Ihan pöpejä!
Suurin osa on narsistisesti häiriintyneitä. Siinä kohtaa, kun ihminen kaipaa ”palvontaa”, hyväksyy hierarkiat ja tuntee edes ajoittain ”parempaa/syvempää/korkeampaa” ihmisyyttä, pitäisi hälytyskellojen soida lujaa.
Ketähän tarkoitat? Minusta esim. Deepak Chopra on viisas, hyviä kirjoja ja hienoja ajatuksia. On rankattu maailman 100 arvovaltaisimman ihmisen porukkaan. Kun vieraili Suomessa, ei noteerattu mitenkään, kertoo jotain suomalaisesta mediasta.
Tässähän olisikin hauska harrastus, kultin johtaminen. Voisin varmaan vähän tienatakin.
Guruja ja uskontoja ei tarvita, jokainen on oman itsensä guru. Kuten Jeesus Kristus sanoi, Minä olen ainoa tie. Kannattaa tutustua henkiseen kirjallisuuteen koska sieltä voi löytää helmiä, mutta loppujen lopuksi jokainen löytää itse tien eteenpäin.
Virheitä saa tehdä mutta virheistä pitää oppia.
Anteeksianto, myötätunto, auttavaisuus ovat avaimet.
Kokeile selväjärkistä henkisyyttä tai ilman sitä, miksi mennä manipuloidun gurun matkaan.
Kunnon poliitikon propaganda ajaa ihan saman asian.
Eiväthän ne koskaan mitään "faktoja" ole olleet. Siinä mielessä Trump on hyvä, että näyttää meille kaikille sen - joka ikinen päivä.
Sanotaan vaikka näin, että sadan "gurun" joukkoon mahtuu korkeintaan yksi oikea tietäjä ja hän ei todellakaan ole se, joka pitää itsestään suurta meteliä naistenlehtien palstoilla, perustaa rahaa kerääviä uskonlahkoja tai myy kalliita new age-kursseja tai kirjoja joissa "paljastetaan kaikki".
Sama suhdeluku gurujen ja "gurujen" suhteen pätee myös muissa maissa, kuten intiassa jne.
Oikea, henkisesti valaistunut ja korkeimmalle mahdolliselle henkiselle tasolle noussut guru/mestari ei todellakaan pidä itsestään meteliä, jos nyt edes enää fyysisesti asustaakaan fyysisessä olomuodossa.
Hän saattaa neuvoa ja opastaa alkuun riittävän puhdas sydämisiä ja tietämättömiä heidän vilpittömässä henkisessä tiedonhalussaan. Koskaan hän ei tee sitä maineen, kunnian tai rahan takia. Oikean gurun opit eivät ole ikinä rahalla ostettavissa.
Tuohon "gurujen" ja aivan erityisesti new age hömpän joukkoon mahtuu valitettavan paljon vetovoimaisia ja kauniisti puhuvia mutta täysin tietämättömiä narsisteja, varttihulluja, seksuaalisia ja taloudellisia hyväksikäyttäjiä sekä naiivin tietämättömiä itseoppineita, jotka itse luettuaan muutaman new age-opuksen alkavat jo "mestareina" opettamaan "viisauttaan" muille.
Elämänkoulun vastoinkäymiset ovat paras guru ja Jeesus on niiden koettelemusten langettaja.
Tärkeintä on kohdata elämän vastoinkäymiset tai tehtävät Jeesuksen opein.
Ottaa ne vastaan täydellä sydämellä, eikä vältellä niitä.
Hyväksyä kaiken ja antaa itselle ja muille anteeksi sen, että asioille ei voi tehdä mitään.
Me emme voi asioille mitään. Emme ole kaikkivoipia.
Asioihin voi vain suhtautua lempeästi ja siten kuten Jeesus meitä opetti suhtautumaan.
Ei siten kuten sinä opetit vaan kuten Jeesus opetti. Opetti.
Kaikki avohoitopotilaat tuntuvat olevan näitä.
Ja hitto mitkä rahat noissa piireissä pyörii. Narsistit vievät hyväuskoisilta rahat