kuolleista palanneet-sarja
Katoin just kuolleista palanneet-sarjan yle-areenasta. Ja en ymmärtänyt loppua. Onko joku muukin katsonut sarjan? Ja myös ymmärtänyt?
Kommentit (15)
Sori nyt vaan, mutta tää sarja on julkaistu 2012 ja tuo kirja 2013, et kukakohan tässä nyt kopioi ja ketä... Ja sarja perustuu siis ranskalaiseen 2004 julkaistuun elokuvaan
En minäkään älynnyt loppua. Tai miksi nuo kuolleet palasi. Muuten oli hyvä, mutta loppu ärsytti. Ja miten se tulva nyt liittyi tähän tai ne eläimet järven pohjassa.
Vai tuleeko siitä toinen kausi mahdollisesti? Eihän se noin voi loppua?
En ymmärtänyt. Loppu oli jotenkin kiireessä kokoon räävitty. Että se edes jotenkin saadaan lopetettua.
Katsoin vasta neljä ekaa osaa, ja olen ihan koukussa, pohdin koko ajan mitä tapahtuu, kuka tekee mitä ja miksi... Olen itse asunut aivan samalla seudulla Ranskassa, näkymät ovat tuttuja. Tässä vaiheessa tuo kaamea pikkupoika on jo kuollut 35 vuotta aikaisemmin, ja puhui sitä paitsi myös italiaa (mikä tuolla seudulla onkin tavallista), itsemurhan tehneen opettajan sukunimi oli Costa... Kuka sen 35 vuoden takaisen perheen ampui, ja eikö pojan äiti olekin sama joka nyt on ilmaantunut sinne avustusjärjestön tiloihin tupakoimaan... Älkää kertoko.
Kakkoskausi tulee tämän vuoden syksyllä Ranskassa. Kaikki liityy vanhan padon romahtamiseen. Tuli tulva ja ihmisiä kuoli. Nyt kuolleet kävelee maan pinnalla ja vesi nouseee taas. Mun mielestä suurempi kysymys on se minne ne kuolleet nyt katosi ja miksi.
Loppu oli koukuttava, uu, saataisiinpa jo jatkoa! Ja Simon oli niin komea :)
Neljää ekaa antoi odottaa hyvää, loppuakohden meni kovin sekavaksi. Ja tosiaan se loppu. Vanha kylä näkyi osin veden alta. Mihin ne palanneet menivät jne.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 02:13"]
Katoin just kuolleista palanneet-sarjan yle-areenasta. Ja en ymmärtänyt loppua. Onko joku muukin katsonut sarjan? Ja myös ymmärtänyt?
[/quote]
Olin pettynyt loppuun.
Itse ymmärsin tuon kun eläimet olivat siellä vedessä, että ne jotka palasivat kuolleista niin eläimet kuolivat sitä mukaan. Eli ns. Niiden elämä siirtyi heille.
Muutama eka jakso oli hyvä ja koukuttava. Mutta tosiaan loppu meni sekavaksi jotenkin.
Eka jakso oli hyvä. Mutta samaa mieltä kuin muut. Tykkään synkästä tunnelmasta ja hienot maisemat, mutta sekava on ja punainen lanka katoaa. Eka jakso on tehty huolella. Mutta käsikirjoituksessa on puutteita loppukauden osalta.
Kiva idea sarjalla mutta turhan hitaasti etenee, eikä henkilöt ole niin kiinnostavia. Ajattelin ekan kauden lopussa että twistinä on, että koko kaupunki on oikeasti jäänyt sille padon alle ja kaikki ihmiset siellä on kuolleita, mutta ilmeisesti näin ei kai sitten ollutkaan? Tokaa kautta en ole vielä katsonut, enkä tiedä jaksanko katsoakaan kun ekakin laahasi niin paljon.
On kyllä oudoin sarja, mitä koskaan olen katsonut. Piinaavan painajaismainen tunnelma, hieno musiikki, upeat maisemat (missäköhän kuvattu?), mutta raivostuttavan mystinen ja sekava juoni. Eli melko ristiriitaiset fiilikset jäi. Mutta ranskan kieltä oli kyllä mukava kuunnella ainaisen englannin sijaan. Jäi kyllä alitajuntaan kummittelemaan tää sarja...huh huh...
Katsoin vasta kolme ensimmäistä osaa, en tiedä miten loppuu. Mutta sitä ihmettelen, että sarjan idea on suoraan kopioitu Jason Mottin kirjasta Palanneet. Aika törkeää.