Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parvorokko

Vierailija
15.01.2014 |

Tein tänään positiivisen raskaustestin :-) Olen onnellinen siitä! Heti kuitenkin heräsi huoli. Eräässä päiväkodissa on ollut tällä viikolla lappu ovessa "päiväkodissamme on täitä, kihomatoja ja parvorokkoa"... Käyn ko pk:ssa 2 x viikossa töissä yhden lapsen tiimoilta. Muiden lasten kanssa en siis ole juurikaan tekemisissä. Olenkohan voinut saada tartunnan....oireettomanakin kun se voi olla.

Onko jollain kokemusta siitä, että saako neuvolan kautta helposti kokeen vasta-aineista tms., jotta epätietoisuus ratkeaisi? Etenkin kun vasta ihan tosi alussa raskauden kanssa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä neuvolasta lähete verikokeelle. Tuttavan vauva kuoli kohtuun, kun äiti sai työn kautta parvorokon. Ei ole mikään pikkujuttu tuo.

Vierailija
2/5 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea raskauteesi!

Mulla todettiin parvorokon vasta-aineet esikoista odottaessani (olin päiväkodissa töissä, siellä parvoa, ja ekassa testissä viikkoja aiemmin ei vasta-aineita, eli varmuudella sen raskauden aikana läpikävin oireettomana kylläkin). Eri asiantuntijoilla oli erilaisia näkemyksiä, mutta harmaahapsinen lääkäri Kätilöopistolla vakuutti, ettei koskaan ole tullut häneen tietoonsa mitään komplikaatioita. Minä pääsin useampaan ultraukseen raskauden aikana, mutta muutoin ei seurattu, eikä lapsellakaan ollut silloin (eikä 12-vuotisen tähänastisen elämänsä aikana) mitään terveydellistä probleemaa. Mutta ota toki yhteys neuvolaan tms., hyvähän sitä on tarkkailla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa aikuisista on jossain vaiheessa sairastanut parvorokon. Tyypilliset oireet ovat lievät eikä sitä useinkaan erota tavallisesta flunssasta. Toki se on raskauden aikana sikiölle ikävä, mutta todennäköisesti olet jo virukseen törmännyt ja saanut immuniteetin.

Vierailija
4/5 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo soitto vaan neuvolaan. Mulle laittoivat vastaavassa tilanteessa heti lähetteen labraan.

Vierailija
5/5 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 11:52"]

Joo soitto vaan neuvolaan. Mulle laittoivat vastaavassa tilanteessa heti lähetteen labraan.

[/quote]

Ja lisäys vielä että samalla selvisi että en ole parvorokkoa koskaan sairastanut. Eli ei voi ajatella että todennäköisesti kaikki olisivat sen sairastaneet...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan