Minä olin "koronahysteerikko"
Täällä palstalla seurasin ja kommentoin sitä pitkää ketjua ja eristin perheemme lähestulkoon kokonaan.
Siksi etten tiennyt mitä tuleman pitää. En luottanut oikein mihinkään tahoon ja otin varman päälle.
En enää hysterisoi koronaa, ajatus on kääntynyt enemmän siihen mihin suuntaan tätä maailmaa ollaan ohjaamassa.
Mites sinä, vieläkö oot samaa mieltä vai ovatko ajatuksesi muuttuneet?
Kommentit (33)
Rehellinen aloitus. Pisteet sulle, ap.
Tavallaan joo. Noudatan edelleen keväisiä ohjeita, mutta eipä mulla ennen pandemiaakaan ollut tapana ängetä ihmisten kylkeen kiinni, jättää käsiäni pesemättä tai hillua baareissa ja yökerhoissa. Keväällä seurasin huolissani uutisointia pandemiasta, mutta nyt seuraan lähinnä huvittuneen uteliaana tätä farssia. Varsinkin joidenkin ihmisten "maskiraivo" ihmetyttää.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tulit järkiisi. Niin kuin iso osa suomalaisista. Ollaan huomattu, ettei tämä korona olekaan kaiken sen hysterian arvoinen tauti. Että on vaan parempi jatkaa ihan normaalia elämää ja unohtaa koko flunssa. Tulee jos tulee ja elämä jatkuu siinäkin tapauksessa.
Normaali flunssa on paljon ikävämpi tauti kuin korona/covid-19. Useimmat eivät edes huomaa sairastuneensa.
Sama, mutta ei tässä mielestäni mitään noloa ole. Aluksi siitä ei tiedetty miten se menee, nyt se on jo nähty että riittää että riskiryhmäläiset suojautuu.
Olen riskiryhmää, mutta olen täysin kyllästynyt siihen että annamme tälle virukselle vallan tuhota yhteiskuntamme. Työllisyys, erityisesti yrittäjät, ravintola- ja matkailuala... Itsellä turvattu työpaikka, mutta olen todella huolissani Suomen puolesta. Talous menee kuralle. Hoitojonot kasvavat. Olen itse hoitoalalla ja riskiryhmää, mutta v*tuttaa tämä touhu! Nyt me hoidetaan ainoastaan koronaa, eimitään muita sairauksia!!!
Vierailija kirjoitti:
Olen riskiryhmää, mutta olen täysin kyllästynyt siihen että annamme tälle virukselle vallan tuhota yhteiskuntamme. Työllisyys, erityisesti yrittäjät, ravintola- ja matkailuala... Itsellä turvattu työpaikka, mutta olen todella huolissani Suomen puolesta. Talous menee kuralle. Hoitojonot kasvavat. Olen itse hoitoalalla ja riskiryhmää, mutta v*tuttaa tämä touhu! Nyt me hoidetaan ainoastaan koronaa, eimitään muita sairauksia!!!
Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Keväällä ei tehty - sattuneesta syystä - ei-kiireellisiä leikkauksia, mutta kyllä nyt tehdään taas esim tekonivelleikkauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tulit järkiisi. Niin kuin iso osa suomalaisista. Ollaan huomattu, ettei tämä korona olekaan kaiken sen hysterian arvoinen tauti. Että on vaan parempi jatkaa ihan normaalia elämää ja unohtaa koko flunssa. Tulee jos tulee ja elämä jatkuu siinäkin tapauksessa.
Normaali flunssa on paljon ikävämpi tauti kuin korona/covid-19. Useimmat eivät edes huomaa sairastuneensa.
Uskon että keväällä oli oikea Korona-pandemia. Nyt syksyllä.... En oikein tiedä mitä näistä tilastoista pitäisi ajatella, kun kuolleita on murto-osa kevään luvuista.
Onko oireeton, positiiviseksi testattu oikeasti sairas, vai onko testi epäluotettava? Keväällähän testattiin vain ne, joilla oli oireita.
https://www.nytimes.com/2020/08/29/health/coronavirus-testing.html
Meillä on sitten mennyt täsmälleen päinvastoin. Olin perusterve enkä kuulu mihinkään riskiryhmään, ja kun en erityisesti pelkää kuolemaakaan (kunhan en joudu kovasti kärsimään) niin varsin rauhallisesti otin. Toki huolehdin siitä etten vie mitään flunssia riskiryhmiin kuuluville.
Nyt kun olen kärsinyt puoli vuotta erittäin ikävistä, oudoista oireista joihin ei löydy apua ja henkilökohtainen talous on romahtanut työkyvyttömyyden takia, olen aika paljon varovaisempi. Toista kertaa en tätä halua, jälkioireet ovat olleet invalidisoivia vaikka itse tauti ei edes ollut raju. Mietityttää myös millainen sairaslomatilanne tulee olemaan sitten kun useampi on käynyt taudin läpi, yllättävän monesta kohtalotoverista pk-seudulla olen jo kuullut ns. puskaradion kautta (joskin vasta kun olen kertonut omista oireistani, ihmiset ovat jostain syystä aika varovaisia huutelemaan näistä) vaikka tartuntatilanne on tähän asti ollut niin hyvin hallinnassa.
Kuolema ei valitettavasti ole se ainoa ikävä vaihtoehto tämän kanssa.
Minä olin aika peloissani, kunnes lapseni sairastui ja itse siinä sivussa. Nyt en pelkää enää. Ajattelen, että olen niin huolellinen, kuin pystyn ja koetan elää täysillä niin kauan kuin olen hengissä.
Me täällä Pirkammaalla ollaan lopetettu sellaset turhat hysteriat ja jatketaan normaalia elämää vaikka vähä lunssaa pukkais tai mahaa pistäs vikkelälle.
Joo nuhatautihan tämävaan. Ei tarvita kun tilkka sikiöstä ligottua intarferonia niin paranee kyllä +muut taudit. Ei muuta kun kuksimaan ja abortoimaan
Keväällä se oli vielä melko tuntematon uhka ja seurasimme mm. Italian tapahtumia. Nyt on jossain määrin eri tilanne.
Itse olen riskiryhmää ja perheeni myös. Olen ollut käytännössä aikalailla eristyksissä helmikuusta lähtien ja näin eläkeläisenä (35v) se on suht helppoa ja aion jatkaa niin kauan kunnes pandemia on ohi. Joskus käyn tosin apteekissa ja ruokakaupassa sekä lenkillä mutta muuten elämä on nyt neljän seinän sisällä
Vierailija kirjoitti:
Olen Husissa töissä ja kyllä ainakin täälä hoidetaan kaikea mahdollista. Oletko ehkä jossain Mehiläisen sivupisteessä joka ottaa vain koronatestejä?
Kiinassa, Iranissa ja Italiassa epidemiasta tuli niin paha, koska noissa maissa virus sai levitä aivan vapaasti ilman että kukaan tiesi sen leviävän. Kukaan ei osannut pitää maskeja tai turvavälejä.
Kiinan todellisia tartunta- ja kuolleisuuslukuja voimme vain arvailla, mutta en enää usko niidenkään olleen useita miljoonia, kuten silloin huhuttiin. Todennäköisesti Kiinassa kuoli "vain" muutamia satoja tuhansia. Se on kuitenkin varmaa etteivät Kiinan viralliset luvut voi pitää paikkaansa. Se ei ole mitenkään mahdollista että Wuhania olisi suljettu tilanteessa, jossa tartuntoja oli 639 ja kuolleita 18, ja tuosta sitten muutamaa päivää myöhemmin olisi puolet Kiinan väestöstä mennyt lockdowniin. Kuolleita ei kuitenkaan ollut miljoonia, vaikka Kiinasta 21 miljoonaa kännykkäliittymää katosikin.
Hysteria ei ole hyvä, mutta eipä ollut varomattomuuskaan. On ollut aikaa katua, saa nähdä onko loppuelämä.
Italiassa kuolonuhreja taas 500 per päivä. Vaikka Suomessa tilanne ei oo paha, maailmalla korona tuntuu edelleen tappavan väkeä. Ihan flunssaksikaan ei voi sanoa näillä lukemilla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sitten mennyt täsmälleen päinvastoin. Olin perusterve enkä kuulu mihinkään riskiryhmään, ja kun en erityisesti pelkää kuolemaakaan (kunhan en joudu kovasti kärsimään) niin varsin rauhallisesti otin. Toki huolehdin siitä etten vie mitään flunssia riskiryhmiin kuuluville.
Nyt kun olen kärsinyt puoli vuotta erittäin ikävistä, oudoista oireista joihin ei löydy apua ja henkilökohtainen talous on romahtanut työkyvyttömyyden takia, olen aika paljon varovaisempi. Toista kertaa en tätä halua, jälkioireet ovat olleet invalidisoivia vaikka itse tauti ei edes ollut raju. Mietityttää myös millainen sairaslomatilanne tulee olemaan sitten kun useampi on käynyt taudin läpi, yllättävän monesta kohtalotoverista pk-seudulla olen jo kuullut ns. puskaradion kautta (joskin vasta kun olen kertonut omista oireistani, ihmiset ovat jostain syystä aika varovaisia huutelemaan näistä) vaikka tartuntatilanne on tähän asti ollut niin hyvin hallinnassa.
Kuolema ei valitettavasti ole se ainoa ikävä vaihtoehto tämän kanssa.
Tuo sinun suhtautumisesiko on siis ainoa vaihtoehto hysterialle? Tämä keskustelu on järjetöntä, koska joidenkin mielestä on vain kaksi ääripäätä.